Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2021, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2019, 22:58
Posty: 42

Witam , czy ktoś może mi napisać jakie skrzynie manualne są w Iveco stralisie ? Widziałem na necie, że są lewarki z 8 bieg plus połówki oraz sama skrzynia 8 (na yt nic nie ma o iveco ;p)
Będę nim jeździł w najbliższym czasie , a nigdy nie jeździłem manualem ,oraz nigdy w iveco nie siedziałem nawet

Widzę że stralisy mają taką dźwignię biegów, oraz jeden pstryczek pionowy.
Jak tutaj zmieniać 8 biegów, jak wszystkie są na tym samym poziomie lewarka... trzeba na wyczucie zmieniać te biegi ? czy w połowie się przełamuje lewarek w prawo? i są kolejne 4 biegi?

Volvo i scania mają prostsze te skrzynie, choć nie jeździłem , ale siedziałem w nich .

link do lewarka :
https://tiny.pl/rbjtx

Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 20 maja 2021, 6:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Przebitka, lewarek uderzasz w lewo - skrzynia wolna, w prawo - skrzynia szybka . Wg mnie rozwiązanie wygodniejsze jak w "innych" jak chwile się przyzwyczaić.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 20 maja 2021, 12:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

Jak dla mnie jazda z przebitką była całkiem fajnym rozwiązaniem. Co prawda iveciem nie jezdziłem tylko renata r340 z b18 skrzynią i jakims mały manem, ale wspominam całkiem dobrze te skrzynie :D tak jak 5eba napisał kwestia przyzwyczajenia :wink:


Post Wysłano: 20 maja 2021, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Bardzo fajna skrzynia, jeździłem Dafem, Turbostarem i Stralisem, w każdym chodziła lekko i fajnie. 16 biegów robi robotę przeskok co 200 obrotów. Teraz jeżdżę Scanią z jakimś wynalazkiem 12 biegowym to woła to o pomstę do nieba, taki topór że ręka boli po dniówce, i ten rozkład biegów... Pierwsze biegi są takie szybkie że nie idzie ruszyć pod dużą górę.... ZF przy tym to technologia z kosmosu z małej jedynki pod górę to można z fullem bez gazu ruszać, na małej skrzyni z połówkami to można drugie 40 ton z tyłu zapiąć i to rusza fajnie.


Post Wysłano: 20 maja 2021, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2019, 22:58
Posty: 42

Cytuj:
Przebitka, lewarek uderzasz w lewo - skrzynia wolna, w prawo - skrzynia szybka . Wg mnie rozwiązanie wygodniejsze jak w "innych" jak chwile się przyzwyczaić.
To jak mam na malej skrzyni na luzie to pchniecie po prostej lini do przodu jest 3/4 ? Środek wypada na 3/4 czy 1/2 ? A na szybkiej skryzni wypada mi na 5/6?
Czy inaczej to jest ?


Post Wysłano: 20 maja 2021, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tak, na małej 3-4 na dużej 5-6.


Post Wysłano: 20 maja 2021, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

E, ta skaniowska skrzynia nie jest taka zła. Fakt, układ jest posrany i wymaga przyzwyczajenia, 12 biegów mega wygodne i wystarczające, ale najbardziej przeszkadza mi, że jest wolna i nieraz zgrzytnie przy szybkim przebijaniu biegów.


Post Wysłano: 21 maja 2021, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Nieraz.... Jak się nie koncentrujesz na zmianie to co chwilę...
Dla mnie pierwsze biegi są za duże, załadowany startując ze stopu pod górę na zakręcie auto ruszyć nie może, a przy zmianie z 1 na dwa mało nie zdechnie... ZF by tu bez gazu prawie poszedł z dwójki... No chyba że Scania taka słabizna jest, bo fakt ruszając idzie ją zdusić, w Iveco ruszając nawet z 3 niema tendencji do zduszania...


Post Wysłano: 21 maja 2021, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

No dobra, myślałem, że nie umiem zmieniać biegów, dlatego to tak zgrzta, a to po prostu dziadostwo :mrgreen:


Post Wysłano: 21 maja 2021, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

Mam kilka manuali u siebie a kierowcy robią czasami w tygodniu i po 3 tyś km i nie słyszę narzekań. Wg mnie musi być cos nie tak z mechanizmem zmiany biegów lub miałem taki przypadek w 905, że posypała się planetarka, wtedy to i cieżko i ze zgrzytem biegi wchodziły. A tak to nawet w zastępczej 4-ce z 2003 bieg wrzucisz jednym palcem :] sam jak siadam to 1 w zasadzie nie używam :U


Post Wysłano: 21 maja 2021, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W tym ustrojstwie co jeżdżę to z dwójki mogę tylko ruszać pusty, z fullem to jedynka wydaje się za wysoka.... No chyba że Kania to taki słabeusz bo to tylko 420....a ja nigdy nie miałem auta poniżej 500...
Jezdze dwiema na firmie i obydwie tragedia, u kolegi w firmie NG same manuale i ponoć jedne spoko a inne też ciężko chodzą...


Post Wysłano: 21 maja 2021, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

"Jak żaba nie umie pływać to mówi, że woda za rzadka." :roll:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 22 maja 2021, 8:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
"Jak żaba nie umie pływać to mówi, że woda za rzadka." :roll:
No ale zwłaszcza jak skrzynia jest hoojowa to się już na stare lata nieda nauczyć jeździć...

Wracając do tematu ZF sto razy lepszy, od logicznego rozstawu biegów do komfortu obsługi, a i jeszcze wystarczy porównać jak wchodzi w obydwóch wsteczny.....


Post Wysłano: 22 maja 2021, 10:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Chłopak pytał o to jak posługiwać się ZFem, a nie dlaczego Twoim zdaniem skrzynia w scanii jest do dupy. Jeździłem 12 biegowym stralisem, później samymi scaniami i żyje. Ty kilka razy przejechałeś się "królowa" i lament jakby niewiadomo co sie stało.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 22 maja 2021, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dlatego mu napisałem jak to działa w porównaniu z innymi.
Najlepiej to mi się jeździło Turbolem z ZF, tam to te biegi po lekkim popchnięciu same wpadały normalnie jak w jakimś niewyhuśtanym e46.
Pamiętam jak w latach '90 kiedy jeszcze nie miałem prawka szwagier pokazał mi układ biegów, wsiadłem i pojechałem.... obsługa tak intuicyjna że prościej być nie może.
Być może dlatego nikt nie myślał wtedy o automatach bo skrzynie super się spisywały i zmiany biegów to była czysta przyjemność.

Ja jako bezwzględny zwolennik manuali ostatnio zaczynam rozumieć ludzi uznających tylko automat... Wystarczy się tylko przejechać Kanią...... :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: