Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 maja 2021, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2021, 10:23
Posty: 5
Samochód: Daf 85-410

Witam wszystkich
Kupiłem kilka dni temu Dafa CF 85-410 wywrotkę, w drodze powrotnej od sprzedawcy po nagrzaniu do 60 stopni zaświecił się komunikat- zbyt niskie ciśnienie oleju :(
Sprzedający powiedział żebym wymienił czujnik- tak zrobiłem i komunikat się już nie zaświeca, alle... Zmierzyłem ciśnienie manometrem na rozgrzanym silniku do 90 stopni wkręcając go w miejsce czujnika i jest 1,1 bar. Wydaje się za niskie, powinno być chyba 1,4bar.
Dodam że silnik pracuje bardzo dobrze ale to ciśnienie mnie niepokoi, czy ktoś podpowie od czego mam zacząć szukajac przyczyny?
No chyba raczej mało prawdopodobne jest zużycie panewek... Przebieg auta 300000 km.


Post Wysłano: 23 maja 2021, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Przebieg o ile jest realny to i 300 może być (jeśli nie ma więcej jak 10 lat), ale mth silnik może mieć tyle co inne auto z milionem pięćset.
A olej, filtry, zmieniłeś?

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 23 maja 2021, 12:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2021, 10:23
Posty: 5
Samochód: Daf 85-410

Przebieg jest autentyczny, olej i filtr jutro wymienię. Jest w nim więcej filtrów oleju silnikowego?


Post Wysłano: 23 maja 2021, 13:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dokładnie, wymień olej może być filtr zawalony, no i oczywiście poziom musi być ok, jak będzie poniżej minimum też pompa może słabo ciągnąć.
Generalnie rzędówki którymi jeździłem to po rozgrzaniu miały na wolnych nie mniej niż 2 bary, ale miałem Iveco V8 i on miał około 1 z małym hakiem przy wolnych obrotach, też mnie to nurtowało i przy zakupie był wkręcany manometr dla potwierdzenia zegara. Podczas jazdy miał około 4 czasem gdy po górkach go trochę pogoniłem i się grzał spadało trochę poniżej.
I obawy były na wyrost, autem jeździłem od 500 tysięcy do 1.100 tysięcy później auto poszło do Bielska i widywałem go kilka lat i nic się nie działo motor chodził cały czas bez grzebania. 8)


Post Wysłano: 23 maja 2021, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Z czego wynika to, że V-ki mają niższe ciśnienie oleju? W Scaniach też podobno tak jest.

Przebieg może i jest autentyczny, ale Seba mówi o tym, że w tego typu autach trzeba patrzyć na stosunek przebiegu i motogodzin. Cóż z tego, że auto przez 10 lat robiło po 30kkm rocznie, jak jeździło pod koparką i klepało przez 230 dni w roku po 10h dziennie. I wychodzi lekko 20 000 nabitych godzin, a to z grubsza tyle co bania nalotu. No bo kto kupuje auto za 500-600k i stawia pod płot?
Oby tak nie było, ale najwyżej nowe panewki i ogień.

PS: W jelczach E5 ponoć nie było licznika godzin.


Post Wysłano: 12 cze 2021, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2021, 10:23
Posty: 5
Samochód: Daf 85-410

Problem rozwiązany, daf oddany.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: