Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 sty 2022, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2019, 9:41
Posty: 4
Samochód: Scania P320

Obrazek

Dzień dobry, chciałem zapytać bardziej doświadczonych kolegów, kiedy używacie obu przycisków? Z tego co rozumie to oś wleczona skrętna? Z okazji opadów śniegu czy mogę sobie nimi pomóc jak sie zakopie?

Dziekuje za Waszą pomóc.

Ps. Chodzi o solówkę Actrosa MP4 z trzema osiami

Obrazek


Post Wysłano: 01 sty 2022, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie wiem jak w MP4 działają te przycisku, ale po mojemu do góry to podnoszenia ośki (pewnie tylko do jakiegoś poziomu załadowania i oczywiście do jazdy na pusto), a na dół to dociążanie napędu. Powinno działać zawsze, niezależnie od obciążenia. Po prostu część, albo całe powietrze jest spuszczane z poduszek ostatniej osi (albo nawet ośka jest lekko podnoszona), przez co napęd jest dociążony i łatwiej wyjechać.

Jaką masz długość skrzyni? W przyczepie górny zaczep?


Post Wysłano: 02 sty 2022, 10:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2019, 9:41
Posty: 4
Samochód: Scania P320

Jutro spojrze w dowód jaka jest dlugosc(18 palet + amajza wchodzi: czyli jakies 7,7m do 8m). O co chodzi z tym gornym zaczepem w przyczepie? Moglbyś mi wiecej powiedziec bo ja ciemny jestem :(
Cytuj:
W kazdym badz razie procedura jest taka:
N4ajpierw os wleczona nalezy odciazyc (taki guziczek z dwoma kolkami i strzalka z jednego na drugie).
Jak juz os jest odciazona to mozna ja podniesc drugim guzikiem.
Zeby z powrotem os opuscic nalezy na pilocie od sterowania wysokoscia zawieszenia wcisnac klawisz samopoziomowania lub poprostu wylaczyc i wlaczyc auto :)
Znalazlem cos takie u nas na forum. Postaram sie przetestowac.


Post Wysłano: 08 sty 2022, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Górny sprzęg czyli dyszel i zaczep na wysokości ramy.
https://sprzedajemy.pl/tandem-budowlank ... nr61250656
Dolny sprzęg, czyli dłuższy dyszel wchodzący pod auto i tam spinany, mniej więcej na wysokości mostu.
Obrazek

Co do tego co cytowałeś, to nie wiem kto takie bzdury pisał, mam nadzieję, że nie ja 8)
Albo dociążasz oś, albo podnosisz. W scanii jak dociążę, to nie dam rady później podnieść. Muszę najpierw wyłączyć dociążanie, a później dopiero włączyć unaszanie osi. Oczywiście inni producenci mogą to mieć rozwiązane inaczej.
Żeby to wyłączyć, to żadne poziomowanie, ani wyłączanie auta, po prostu tym samym klawiszem to wyłączasz i tyle. Coś powinno się pojawi na ekranie, odnośnie aktualnego stanu. To nie daf :roll:

Minął tydzień - testowałeś?


Post Wysłano: 08 sty 2022, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Volvo ma 3 pozycyjny przełącznik
1 oś w górze automatycznie się opuści
2 oś opuszczona
3 i tu jest trudniej dociążenie osi ale ukryte są 3 tryby
- z 2 na 3 i znowu na 2 lekkie dociążenie osi
-drugi raz z 2 na 3 i znowu na 2 pełne dociążenie osi
-trzeci raz z 2 na 3 i znowu na 2 wyłączenie dociążania osi
Tryby są sygnalizowane ikoną na zegarach.
Tak jest w moim 2004r

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 08 sty 2022, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

:shock:
Aż sobie to zapiszę, w razie jakby się miało przydać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: