Cytuj:
Witam wszystkich użytkowników.
Mam pytania odnośnie jazdy dwóch kierowców.
Jaki jest rzeczywisty czas jazdy poszczegolnych kierowców, co ile muszą sie zmieniac jaki jest czas pracy oraz czas odpoczynku??
Mam tez pytanie czy to prawda ze tachograf moze byc w czasie jazdy ustawiony na łozko.Słyszalem ze podobno nikt sie do tego nie przyczepia a wykres tak czy tak sie rysuje.
"Doba" kierowców trwać może maksymalnie 30 godzin, z czego każdy z kierowców ma prawo do minimum 8-mio godzinnego nieprzerwanego odpoczynku w ciągu doby. Czas jazdy dla każdego z nich wynosi 9 godzin, z możliwością 2-krotnego przedłużenia go do 10 godzin w ciągu jednego tygodnia.
Generalnie na tachografie masz przełącznik i powinno się z niego korzystać w odpowiednich momentach aktywności kierowcy. Z reguły kierowcy "jeżdzą na łóżku" i zaraz po zatrzymaniu rysuje się odpoczynek.
Ale tu czai się pewne ryzyka, gdyż np. złapiesz gumę, wymieniasz koło i tachograf masz na łóżku. To jest wymarzona sytuacjua dla organów ITD, którzy bardzo często w takich momentach kontrolują kierowcę i za "łóżko" dostajesz mandat.
Cytuj:
mam takie banalne pytanie: co zrobić, gdy przyjdze mi odpoczywać te 11 h a tymczasem tarczka ma zapisane juz 17 h? czy musze tą tarczke zostawić do konca (tzn zeby wyrysowała się do konca 24h) po czym włożyc nową na ostatnie 4h pauzy? Czy są jakies inne (przepisowe) rozwiązania na to?
Najprościej jest zawsze wkładać tarczkę przed rozpoczęciem jazdy, tuż po odpoczynku. Bo jak stanowią przepisy to masz mieć 11 godzin odpoczynku, i zostaje Ci 13 godzin czasu
pracy w tym 9, 10 godzin jazdy i jesteś wtedy "na czysto". Lecz gdy masz taką sytuację to najlepiej włożyć nową tarczkę na początku odpoczynku i później spokojnie jechać. Z tym, że może Ci się pomieszać i dlatego najlepiej jest wkładać tarczkę jak pisałem na początku jazdy.