wszystko ma swoje wady i zalety..... Fakt ta sciana przednia chyba jest solidnijsza ,przy aluminium odpada ci malowanie i korozja . W przypadku uszkodzenia szybko wymienisz,ale wytrzymalosc po stronie Krone. Choc moze to tylko pozory ,Felga aluminiowa w ciezarowce paradoksalnie mimo iz jest duzo lzejsza juz zdecydowanie bardziej wytrzymała.
dziś się przyjzalem tej scianie przedniej stalowej krone i porownujac do aluminiowej wieltonki .I tak szczerze nabrałem wątpliwości do tej przewagi wytrzymalosci bo nie wiem co jest mocnejsze stalowa blacha z przodu przyspawana czolem do części spodniej (fakt falowanie zwieksza powierzchnie styku ) ,czy dość solidne profile aluminiowe tworzące slupki i profile tworzące wypelnienie miedzy nimi.Fakt blacha stalowa będzie bardziej plastyczna od stopu aluminium.I raczej blacha się będzie wyginac a aluminium pekac ze względu na charakterystki obu materiałów .Ale wytrzymalosciowo może być raczej podobnie, i raczej watpie iż producenci mieli by chceci wstawiać cos zdecydowanie mocniejszego niż wymaga norma i wyliczenia ze względu na ciezar .
Tylko że w Krone na dole jest jakby belka, to jest cześć ramy wyginięta do góry więc na dole jest nie do przebicia. Jeśli wózek wiezie pierwszą paletę i wystają mu widły to wiecie jak jest efekt? Walnie jak w mur aż mu głowa odskoczy i nic, mi tak naparzają od 15 lat i tylko wgniotki od wideł widać. W ścianie alu paleciakiem ręcznym można wybić dziurę.
Jeździłem różnymi naczepami jak pisałem wcześniej, nawet lequreves i Trabosa więc nie chwale jednej tylko taką sobie wybrałem bo mi najbardziej pasuje. I tutaj się chce podzielić co jest fajne w niej i dlaczego taka wybrałem, bo rdza to znowu spory minus tego producenta. Ale odnośnie przedniej ściany, jeździłem na browarze Tychy i wiecie jak są - przynajmniej były rozładunki na ich magazynach? Już mówię odsłaniamy dwa boki od PRZODU i wtedy widlak wjeżdża w palety nr 3 i 4 następnie targa przesuwem lewo prawo żeby zrobić odstęp bo są podosuwane do sciany, następnie bierze 1 i 2 gą mając teraz miejsce ładuje odrazu skrzynki z pustymi paletami...
Przy tym rozpychaniu ściany alu tak trzeszczą że nieraz powstają pęknięcia po takich jazdach. U mnie nic się nigdy nie stało więc potwierdza to teorie solidności ściany.
Gdyby w Krone było takie malowanie jak mają inni producenci to byłaby to wg. mnie najlepsza naczepa, a takto jest spoko ale jednak wady ma. Moja jest 2004r i jest w oryginalnym lakierze, fakt multilotek jest prawie cały pordzewiały, ale rama jest spoko jak na swój wiek. Mogę poszukać jakieś foty jak to wygląda po 15 latach jazdy....
witam czy znajdzie się osoba która będzie mogła wskazać plusy minusy naczep typu Standard od 16r takich marek kässbohrer, schwarzmüller, Krone, oraz Fliegl
będę wdzięczny za informacje pozdrawiam
Odgrzeje temat interesuje mnie Schmitz standard, jak to sie sprawuje jak ekspoloatacja, osie itd.
Mam obecnie KOGEL na osiach BPW od nowości w maju będzie miała 3l i szczerze to fajna naczepa, lekko pracuje prosta w obsłudze i kupił bym jeszcze raz ale... niestety 3 zima i na ramie na spawach w różnych zakamarkach pojawia się rdza! I dla tego myśle o Schmitz. Co sądzicie?
Rejestracja:16 wrz 2020, 23:49 Posty: 52
Samochód: MAN Tgx
To ja jeszcze raz odgrzewam wiadomo naczepy mają swoje plusy i minusy które zmieniają się wraz z następnymi rocznikami. Szukam firanki standard bez muldy z roczników 18-20. Najchętniej byłaby to schmitka ale patrząc na ceny to zastanawiam się nad wieltonką (ostatnio na otomoto mielczarek coś wystawiał ze swojej floty z rocznika 2020) - u mnie jazda lekka i autostradowa (PL i bliska zagranica). Co sądzicie o tych wieltonkach?
Rejestracja:04 lut 2011, 16:12 Posty: 118
Samochód: taczka i dwa gumofilce
Witajcie
Potrzebuję opinii nt osi które są obecnie montowane w nowych kronkach.
Osie krone/bpw/saf.
Z tego co poczytałem to safa każdy bezapelacyjnie odradza(o dziwo jest najdroższy), ale natknąłem się też na kilka negatywnych opinii o osiach krone. Czy ma ktoś i mógłby się wypowiedzieć?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę