Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 kwie 2024, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2022, 13:12
Posty: 6
Samochód: Man TGX 440

Witam

Przy przełączeniu biegu w pozycje D lub R mocno czuć aż bujnie kabiną. Gdzie ewentualnie zajrzeć i co by warto sprawdzić. Sprzęgło było robione.


Post Wysłano: 22 kwie 2024, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdź olej w skrzyni ,w Mancats jest możliwość sprawdzenia hamulca wałka pośredniego ,objaw wskazuje na jego zużycie .W czasie jazdy biegi na wyższe zmienia bez zgrzytów ?


Post Wysłano: 24 kwie 2024, 5:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2022, 13:12
Posty: 6
Samochód: Man TGX 440

Olej był wymieniany. Przy zmianie biegów na wyższe nie zgrzyta ale czasami zdarzy się przy redukcji z 4 na 3. Po postoju 2 dniowym jest ok a później znów zacznie np głośniej zmieniać biegi i zamiast łagodnie redukować biegi to czuć jak go wyhamuje przy redukcji. Ma też tak gdy dotkniesz lekko pedał gazu to jest zrywny aż szarpnie. Po podpięciu pod komputer błędów brak. Prócz pasywnego TCU 191-08


Post Wysłano: 24 kwie 2024, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Czy przy wymianie sprzęgła był wymieniany /posmarowany sworzeń dźwigni sprzęgła i wymienione rolki ? On lubi się przytrzeć , można to sprawdzić przez okienko na sprzęgle .Po odkręceniu siłownika sprzęgła dźwignia powinna poruszać się minimalnie osiowo i przód-tył bez oporu .Sprawdź też wtyczkę do czujnika po lewej stronie na dole skrzyni i tą po lewej stronie na wybieraku .W razie potrzeby dźwignię da się wyjąć bez odkręcania skrzyni przez okienko .Jak dawno robiłeś sprzęgło ,ile masz przebiegu ?


Post Wysłano: 24 kwie 2024, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2022, 13:12
Posty: 6
Samochód: Man TGX 440

Łapa była wymieniana. Sprawdziłem tydzień temu wtyczki i miałem wykręcone te czujniki są takie długie ten górny miał zalepioną końcówkę brudem. A dolny tam gdzie jest plomba od tacho też miał syf na końcu. Chce jeszcze raz je wykręcic i zobaczyć jak wyglądają. Sprawdzę jeszcze wtyczkę od wybieraka co pisaleś. Sprzęgło robione wrzesień 2023. Obecnie 971 tys. Ma też tak że gdy skrzynia działa nie poprawnie czyli głośno zmienia biegi I nie robi łagodnego przejścia podczas redukcji to przy hamowaniu czuje jak naczepa szarpnie tak jak by łapała mocniej niż ciągnik. Nawet jak jedzie już 10 km/h naciśniesz lekko hamulec to szarpnie. Dlatego już myślałem czy to może być jakiś związek z powietrzem, że po postoju 2 dni powietrze zejdzie i wszystko wraca do normy.


Post Wysłano: 25 kwie 2024, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdź ciśnienia na 3 i 4 obwodzie , możesz je podejrzeć w komputerze ,ale lepiej manometrem bo czujnik może przekłamywać .Na 3 powinno być 8,5 on zasila skrzynie i sprzęgło na 4 -10 .Może kończyć się zawór czterodrożny. Ktoś tu kiedyś opisywał taką usterkę że przewód od wysprzęglika przypalił się od wydechu tylko nie pamiętam co się działo .Czy po nocy masz ciśnienie w skrzyni ( nie świeci czerwony trybik ) ?


Post Wysłano: 27 kwie 2024, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2022, 13:12
Posty: 6
Samochód: Man TGX 440

Obserwowałem ten 3 obwód i na pusto pokazywał 8.2 przy naciśnięciu hamulca spadał do 7.8 Wracałem załadowany pokazywał 8.0 raz przy jakiś tam manewrach wskoczył na 8.5 na chwilę. Już wracałem na bazę pusty i był taki moment podczas ruszania że elegancko zmieniał do 12 I wtedy przy każdej zmianie biegu na 3 obiegu z 8.2 spadało 8.1 8.0 aż do 7.7 i wtedy widziałem że coś faktycznie się działo. Jeszcze zdarza mu się że w momencie ściągnięcia kontenera z naczepy gdy ruszam wrzuci bieg na 1 i z tego biegu rusza Masz na myśli ten komunikat skrzynia zablokowana to tak też się trafiło ale rzadziej i nie po jednej nocy.


Post Wysłano: 28 kwie 2024, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Spróbuj podnieść to ciśnienie na zaworze ograniczającym do 8,5 .Jeśli nadal będzie spadać poniżej 8 to wymieniłbym zawór 4 drożny bo w zasadzie wciskanie hamulca nie powinno powodować spadku na tym obwodzie .


Post Wysłano: 30 kwie 2024, 5:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Za spadki ciśnienia odpowiada zawór ograniczający ciśnienie
Obwód 4 to zasilanie skrzyni biegów
Co do podłączenia kompa to on ci pokaże jakie ciśnienie powietrza masz w skrzyni biegów. Do skrzyni biegów masz przykręcony zawór redukujący ciśnienie powietrza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: