Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

Witajcie !
Mam problem z moim MAN'em, a mianowicie zaraz po uruchomieniu silnika na wskaźniku od obrotomierza, gdzie jest skala BAR pojawiają się kreski ( raz jedna, zaraz kilka, potem pół skali, a następnie full po czym zniakają i tak na okrągło ) Objawia się to wówczas nierówną pracą silnika i tak jakby chwilowym brakiem paliwa. Takie objawy miałem już dużo wcześniej może około 60 - 70 tys kilometrów temu, a kroki, które poczyniłem, żeby to wyeliminować wtedy to:

* wymiana czujnika ciśnienia doładowania na czujnik BOSCH taki jak był po zakupie samochodu
* wyciągnięcie czujnika położenia wału i jego wyczyszczenie z zanieczyszczeń, żeby magnes lepiej sczytywał dane z koła zamachowego
* wyciągnięcie czujnika położenia wałka rozrządu i jego wyczyszczenie z zanieczyszczeń, żeby magnes sczytywał dane z koła zamachowego

Powyższe pomogł, aż do dziś

Ponownie wykonałem wyżej wymienione czynności i NIC.

Kupiłem nowy czujnik ciśnienia doładowania, dwa nowe czujniki wału i wałka [HELLA] ( szara, i czarna wtyczka ) wszystko złożyłem w całość i dalej to SAMO.
Kupiłem ponownie czujnik ciśnienia doładowania BOSCH o końcowych numerach 655 i dalej to samo.

Zawsze gdy było prawidłowo po odpaleniu nigdy nie pojawiały się kreski od ciśnienia doładowania, a dopiero to tym jak samochód uzyskał pierwsze ok 1400 - 1600 obr./min
Obecnie zaraz po odpalenia samochodu wszystko wariuje i doprowadza do nierównej pracy silnika w czasie próby drogowej.

Pompa OK, układ paliwowy wyczyszczony, filtr wymieniony, filtr (sitko ) wymienione, zbiornik paliwa wraz ze smokiem i wężami wyczyszczony.

Dalej pomysłów BRAK, proszę o jakieś sugestie

MAN 26.510 - pompa rzędowa - rok 2002

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Ostatnio zmieniony 09 lis 2024, 19:24 przez MAN TGA 26.510, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

Zaraz po uruchomieniu silnika wskaźnik ciśnienia doładowania wygląda tak jak na zdjęciu
Obrazek

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tym wynalazku czasem nie ma zawory upustowego na turbo sprężarce?. Ja bym sprawdził układ dolotowy wraz z turbiną

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

Mam na spodzie intercoolera oczywiście niewielką dziurkę do spuszczania wody i oleju, odkąd pamietam nigdy jej nie zaślepiałem ponownie, a sporadycznie z prozdu samochodu jest malutka plamka oleju. Turbo jeden z mechaników mi sprawdzał i mówił, że jest OK, nie wiem w jaki sposób weryfikował, bo nie było mnie przy tym, ale jak mógłbym to ewentualnie sprawdzić ?

Dodam, że jakiś czas temu - może ok. 50 tys km temu zaślepiałem EGR, oraz wywalałem hamulec górski i uszczelniałem układ wydechowy

Obrazek

Obrazek

Taki czujnik ciśnienia doładowania był od samego początku kiedy kupiłem samochód kilka lat temu i na taki też dwukrotnie wymianiałem.

"W tym wynalazku czasem nie ma zawory upustowego na turbo sprężarce?."

Masz na myśli "gruszkę" ?

Nie, nie ma jeśli o to chodzi.

Wrzucam filmik jak to mniej więcej wygląda od momentu uruchomienia

https://youtube.com/shorts/XESOjA8bP_U?feature=share

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdzałeś okablowanie do czujnika doładowania , ewentualnie wypiąć przewody od niego ze sterownika .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Sprawdzałeś okablowanie do czujnika doładowania , ewentualnie wypiąć przewody od niego ze sterownika .
W pierwszej kolejności sprawdzałem przewody. Wtyczka jest 4 pinowa, czujnik również 4 pinowy, ale używane są tylko 3 przewody

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź dokladnie kable w tej listwie plastykowej na silniku.
Miałem taki przypadek że orginalnie zamoxiwane przewody się przetarły i robiły błędne wskazania na czujniku
Sprawdź czy nie ma przejścia do plusa i masy na przewodach od czujnika. Podczas wibracji silnika gdzieś coś zwiera. Tam masz napięcie 5V

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Sprawdź dokladnie kable w tej listwie plastykowej na silniku.
Jutro rano zaatakuje ponownie temat przy samochodzie i dam znać, bo na wtorek sprawny sprzęt potrzebny :)

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Orginalnie to był taki czujnik doladowania w tym silniku.
Ten co pokazałeś to dopiero zaczęli stosować w silnikach D20


Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2024, 17:45
Posty: 6
Samochód: MAN TGA 26.510
Lokalizacja: Wrocław

MAN

zaskoczyłeś mnie teraz tym czujnikiem. W sklepach motoryzacyjnych po numerze VIN wskazywało im ten konkretny, który wrzuciłem na zdjęciu. Przejechałem blisko 400.000 km nic niepokojącego nie zauważyłem, aby był niewłaściwy, czy coś w tym stylu.
Nawet wtyczki które mam są inne niż ta na zdjęciu okrągła, być może to kwestia przeróbki albo jakiegoś adaptera ?

Dziś sprawdziłem wszystkie przewody i wszystko w porządku, dalej objaw ten sam. Sprawdziłem dolot - szczelny, zaślepiłem dziurkę w intercooler i wciąż to samo.

_________________
MAN TGA 26.510 HDS PALFINGER


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze może być uszkodzony sam sterownik
Wszystkie silniki D28 miały czujnik doladowania z tym kablem.
Wygląda na to że są zamienne z tym nowym ale trzeba wtyczkę przerobić . Skądś dostaje napięcie że ma takie skoki doładowania. Nigdy w życiu fizycznie nie wzrośnie ciśnienie doładowania na wolnych obrotach. Maks to dwie kreski. Podłącz kompa i zobacz jakie ma ciśnienie fizyczne

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdzałeś przewody żarówką przynajmniej 45W do samego sterownika ? Co się dzieje po wypięciu przewodów z wtyczki sterownika po odpaleniu silnika ? Ewentualnie zrób na próbę nowe przewody .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Takie cudo było ori, możliwe ze w dorabianej wtyczce nie ma dobrego styku gdzieś na pinach


Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: