Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2006, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Na jaki kolor ciezarowka powinna spalac paliwo?? :> (na niebiesko czy na czarno bo juz sie calkiem pogubilem:| :(


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2006, 12:27
Posty: 64
Lokalizacja: krakow

Przyznam ze specyficzne ptanie.Jak spaliny sa za jasne znaczy ze sie olej palia znowu za ciemne tez nie moga byc. Ja sie spotkalem z roznymi kolorami


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 1:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ciekawe pytanie naprawde :) moze lepiej powiesz jaki kolor mają spaliny Twojego pojazdu ? Bo zazwyczaj nie powinno być nic chyba że konretnie mu otworzysz to czarny dym :) niebieski to Olej się dostaje do cylidra a jak na biało to znowu może Ci woda z chłodzenia do cylindra sie dostawać.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Przy normalnym zuzyciu wcale nie powinien dymic. Na czarno bedzie kopcil jak bedzie złe dawkowanie lub kąt wtrysku na pompie, a jeżeli na niebiesko, to znaczy, że olejem z silnika sie częstuje. Na biało- dostaje sie do cylindrów płyn chłodniczy. Kamaz- kopci od zawsze i bez przyczyny

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2006, 14:15
Posty: 98
Lokalizacja: LUBLIN

Na początku może też palić na siwo ;) Jak jest samochód nowy, na dotarciu, np Euro5....

_________________
....:::::ŚLĄSK WROCŁAW & MOTOR LUBLIN::::...Na zawsze razem....Motor&Chełmianka


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

przy normalniej pogodzie nie powinno być widać dymu w dobrym silniku :D

na czarno też dymi jak jest ekstremalnie przeładowany(nie jestem kierowcą al jeżdziłem z kolegą starem 200 z węglem dosyć ogolnie w miare auto tylko że zawsze jak było duże zapotrzebowanie to strasznie je przeładowywał po 2 burty i nadstawki i 12 ton węgla :D to póki był pusty albo lekko załadowany to w normalna bezwietrzną w miare ciepła pogode nie było widać dymu natomiast jak już wiózł te 10-12ton węgla to czarna chmura przy ruszaniu ze skrzyżowania :D)

to wynika zapewnie z bardzo wysokich obrotów silnika ale wiąże se to z przeładowaniem bo gdyby normalnie ładował to nie musiałby go tak wysoko kręcić przy ruszaniu :)

nowe silniki z turbo też dymią przy załadowaniu (ja widziałem scanie i volvo fh jak ruszały z 3 osiówka ze skrzyżowania i w szoku byłem od tej czarnej chmury :Di śmiem sdzić że były bardzo załadowane bo koła o naczepy w volvo były aż lekko spłaszczone opony i potwornie cięzko mu szło ruszanie co chwila zmieniał biegi w życiu nie widziałem żeby tak wolno sie ciągnik siodłowy z naczepą zbierał .......)

owszem są takie pojazdy co mają w genach dymienie np star 28 i on zawsze kopci na niebiesko ale one już praktycznie nie jeżdzą i ich zapewne nie dotyczy pytanie :D

natomiast kamaz no większośc dymi na niebiesko ale kurde tak co te auta dostają po 4 literach (20 ton opał albo jeszcze gorsze świństwa za paliwo częsta jazda w terenie na wysokich obrotach i zero remontów)to nie wiem jak by dymił przy takiej eksploatacji tatystyczny nowy turbo :D


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Moj samochod kopci na niebiesko :D

[ Dodano: Pią, 29.12.2006, 18:49 ]
a ha czyli rozumiec z tego ze jezeli pali na niebiesko to dobrze bo sie olej spala tak?:>

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

nie ten olej :D:D:D:D

spala sie olej do smarowania i jak tak dalej bedzie to pomijając że może cie policja udupić za pojazd nadmiernie uciążliwy dla środowiska to jeszcze braknie ci oleju i go zatrzesz ........

jakie to auto konkretnie ??silnik z turbo czy bez ??ile ma latek i w jakich warunkach jeżdzi ??

koledzy ci wszystko opisali może lekko dymić na niebiesko jak jest zimny jak sie nagrzeje nie powinno tego być .........

jeszcze zależy jaka intensywnośc dymienia ........czy na wysokich obrotach ledwo widać niebieską mgiełke czy na wysokich obrotach od strony tłumika jest gęsta niebieska mgła :D:D


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Autko to Volvo FH16 i kopci na niebiesko tylko przy niskich obrotach:wink:, a jak jest zaladowany i to fest to ruszajac kopci na czarno:>

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
niebieski to Olej się dostaje do cylidra
To chyba niezadobrze, jeśli łyka olej auto.A jak kopci na czarno przy dużej masie to znaczy ze jest zdrowy.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2006, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Dzięki koledzy juz wszystko rozumiem :D

[ Dodano: Pią, 29.12.2006, 23:01 ]
Ale jakby ktos cos jeszcze wiecej na ten temat wiedzial to oczywiście niech napisze :wink:

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 1:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Jak Ci kopci tylko na zimnym i śmiga bez problemu to bym sie specjalnie nie przejmował :) zerknij czasem na bagnet czy czasem oleju nie ubywa :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Ostatnio zmieniony 05 sty 2007, 23:59 przez HitmaN, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 8:04

Cytuj:
Na początku może też palić na siwo ;) Jak jest samochód nowy, na dotarciu, np Euro5....
Arturo, w Euro 5 silnik "kopci na siwo" jak jest zimny i przez pewien okres czasu (parę minut). Później sytuacja ztabilizuje się i nie ma żadnych oznak dymu.

Tempomat Generalnie samochód nie ma prawa kopcić. Tak, jak koledzy wspomnieli, czarny dym jest skutkiem wadliwej pracy uładu zasilania. Na niebiesko daje znać o sobie uszczelnienie silnika tzn. t-p-c (tłok-pierścień-cylinder) i spalanie oleju.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do kopcenia na czarno przy ruszaniu jest to nie spalone paliwo, poniewarz w tym momencie pompa podaje wiekszą dawke paliwa niż silnik jest w danym momencie pod obciąrzeniem spalići tą żecz można przyjąć za normalną. Gorzej jak podczas jazdy pod obciąrzeniem gdy dodajemy gazu z rury cały czas leci czarny dym to są oznaki wadliwego układu wtryskowego gdzie może być pompa wtryskowa do rególacji lub lejace paliwo końcówki wtryskiwaczy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jak dymi cały czas na niebiesko,to albo przez pierścienie,tzn.silnik już jest zajechany,albo olej dostaje się przez turbosprężarkę do cylindrów,turbo do regeneracji.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Dzieki serdeczne i widze ze temat sie troszke rozwinał :D oby tak dalej :wink:

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 22:51
Posty: 28

a jesli odpalam i idzie bialy dym, na zimnym przy przegazowaniu idzie tez bialy dymek i czuc specyficzny zapach to co moze byc?


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
a jesli odpalam i idzie bialy dym, na zimnym przy przegazowaniu idzie tez bialy dymek i czuc specyficzny zapach to co moze byc?
jest to niespalone do końca paliwo zasłaba kompresja na cylindrach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 22:51
Posty: 28

a co to oznacza? mozesz przelozyc na polski? i ewentualnie jak temu zaradzic? dodam ze to man 26 343


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 1:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Specyficzny zapach ? Nie masz czasem szczelonej uszczelki pod głowica ? i sie dostaje płyn chłodzący do cylindrów. Kolego MAN jak by nie miał kompersji to by kopcił na biało ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: