Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sty 2007, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cytuj:
Wiśniewski-STAR, czylli przepis na ciężarówkę

Mottem, tego artykułu niech będzie stwierdzenie pana Sławomira Wiśniewskiego: "... nie sztuka jest kupić dobre auto, ale sztuką jest stworzyć je samemu".

Pan Sławomir Wiśniewski spędził za kółkiem 20 lat, min. uprawiając transport międzynarodowy. Kiedy "tirowanie" przestało się opłacać konieczna była zmiana branży. W tej chwili jego specjalizacją są gazy techniczne i ich dystrybucja. Ta ostatnia w firmie Poligaz wiąże się z transportem i tu zaczyna się nasza historia.

Zielona ciężarówka o swojskich kształtach nadwozia jechała w 7. konwoju Trucker Country (ma ktoś jej zdjęcia :?: . Wywołując tyle samo zainteresowania co zdziwienia. Ciekawość widzów została zaspokojona, gdy pojazd dojechał na miejsce pikniku. "Polski Traker" otrzymał zaproszenie do kabiny. Punktem wyjścia był okazyjnie zakupiony wrak STARA 266. Remon pojazdu polegał na rozłożeniu pojazdu na części pierwsze, a po ich zweryfikowaniu - zmontowaniu w nieco innej konfiguracji.

Całkowicie został wymontowany przedni i środkowy most napędowy, a także skrzynia rozdzielcza. Oś kierującą Pan Sławek zaadaptował ze STARa 200, a to co zostało z tylnego mostu, zostało zawieszone na miechach pneumatycznych i podparte drążkami prowadzącymi.
Tylne zawieszenie otrzymało stabilizator i amortyzatory od JELCZA. W układzie kierowniczym i wspomaganiu sprzęgła pracują części z AUTOSANA.
Trzon układu napędowego stanowi silnik SW 359 z turbosprężarką od MERCEDESA. Mocowanie silnika zostało przerobione w sposób umożliwiający obniżenie kabiny i zachowanie płaskiej podłogi (fragment wystaje 100 mm ponad poziom)

Wnętrze otrzymało ozdobną tapicerkę, pneumatyczny fotel, a także szyberdach. Stanowisko kierowcy pochodzi z IVECO łącznie z cała instalacją elektryczną, obrotomierzem i tachografem. Z tyłu znajdują się dwa łóżka, pod którymi jest jeszcze miejsce na rzeczy osobiste i narzędzia.
Narzędzia i części zapasowe przechowywane są w skrzynce poza kabiną. Poszycie kabiny posiada elementy z fiata 126p, progi wejściowe od 125p . Mocowanie kabiny bazuje na sprężynach śrubowych i amorytzatorach bliżej nie znanego pochodzenia. Podnoszenie kabiny odbywa się za pośrednictwem hydraulicznego siłownika.

Aby maksymalnie wykorzystać możliwości przewozowe auta, skrzynia ładunkowa uległa poszerzeniu do przepisowej szerokości 2,5m i wydłużeniu do 5m (przystosowanie pod europalety).

Na koniec wspomnijmy, że ciężarówka posiada wymogi ADR.
Dzięki nowoczesnemu zawieszeniu (także kabiny) można już mówić o komforcie pracy kierowcy pojazdu, który kiedyś był Starem.
Jedyne zastrzeżenia pan Sławomir ma do silnika. Nawet turbo Mercedesa nie jest w stanie z niego wydusić więcej mocy.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

(C) Polski Traker 9/2000


Ostatnio zmieniony 20 lut 2007, 18:18 przez emil, łącznie zmieniany 2 razy.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: