Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Diesel na LPG
Post Wysłano: 08 gru 2006, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2006, 11:58
Posty: 7

Czy ktoś kto się zna w tej materii, mógłby podesłać jakiegoś linka lub coś napisać na temat dieslów z autobusów przerabianych na LPG?
Miesza się tam jakoś olej z gazem, gaz dostarcza na powtrysku itp, ale kurde nigdzie nie mogę znaleźć nic konkretnego, a temat mnie bardzo ciekawi. Dzięki.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 gru 2006, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Miesza się tam jakoś olej z gazem, gaz dostarcza na powtrysku itp
Nie tam się nic nie miesza jest to silnik przerobiony na LPG lub na CNG i zamiast wtryskiwaczy ma świece iskrowe i jest napędzany tylko gazem. Poszukaj na stronach producentów cięrzarówek i silników bodajrze nawet silniki z mielca były wypuszczane w wersji na gaz. Jak ciekawostke powiem ci że autobus z Jelcza też był produkowany na gaz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2007, 2:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2007, 1:45
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław,PL/Naas,IE

MAN masz rację - częściowo
Istnieją dwa sposoby używania gazu LPG czy CNG w silnikach diesla:
1. opisany przez Ciebie (gdzie gaz jest w zasadzie jedynym paliwem)
2. ten, o który pyta korkie

Drugi polega on na dodawaniu do dolotu LPG bądź CNG, czy propanu.
Ma to pozwolić dopalić niespalony w całości ON (podobno spalane jest tylko ok. 80% podanego paliwa) w komorze spalania, dzięki czemu ma wzrosnąć moc bądź spaść zużycie paliwa, a także zwiększa czystość wydalanych spalin.
Tematem interesowałem się trochę 4 lata temu.
W wyszukiwarkach szukajcie np. dual fuel diesel

Przykładowa strona firmy montującej system:

http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

Nie dotarłem wtedy do polskich stron o tej tematyce.
Były tylko wzmianki o wystawieniu takiego systemu w aucie dostawczym przy okazji jakichś targów na Śląsku w 2002 roku i kilka zapytań na forum stron użytkowników samochodów z lpg.
Z amerykańskich stron wynikało, że to rozwiązanie jest dość długo znane u nich - może forumowicze pracujący w Stanach się wypowiedzą?
Na pewno moze się to sprawdzać w starszych konstrukcjach silników - w nowych z systemami oczyszczania i dopalania spalin nie ma chyba sensu - tam lepiej spróbować podziałać elektroniką 8)

_________________
Jedź i daj jechać innym


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2007, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Spróbuj poszukać czegoś o Jelczu PR 110LPG lub 120M LPG.MPK Rzeszów ma m.in.takie autobusy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 16 sty 2007, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2007, 1:45
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław,PL/Naas,IE

Artykuł o "dopuszczaniu" lpg do silnika diesla (po polsku)

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n ... F168%2Exml

I kolejna linka do firmy wykonującej konwersje ( po angielsku)

http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

_________________
Jedź i daj jechać innym


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: