Cytuj:
Trzeba przyznać, że opracowanie silników, które osiągnęły zgodność z normami Euro 6 pomimo braku systemu EGR, było doskonałym krokiem ze strony Iveco. Od kilku miesięcy w całej Europie pojawiają się bowiem kolejne informacje o firmach, które nigdy wcześniej nie użytkowały włoskich ciężarówek lub były do nich wręcz negatywnie nastawione, natomiast teraz popędziły do dealerów w celu zamówienia nowego Stralisa. Przykładem takiej firmy może być na przykład brytyjski Williams Transport.
Przewoźnik z niewielkiej miejscowości Huntingdon odebrał ostatnio nowego Stralisa Hi-Way 6×2 w wydaniu Eco. Włoski pojazd zainteresował go najpierw na papierze, obiecując bardzo niskie spalanie, możliwe do osiągnięcia właśnie z uwagi na brak EGR-a, a następnie ostatecznie przekonał przy okazji prezentacji nowego modelu u lokalnego dealera.
Co jednak najważniejsze, obietnice niskiego spalania nie okazały się być pobożnymi życzeniami marketingowców z Iveco, lecz wynikami faktycznie możliwymi do osiągnięcia. Andy Williams, właściciel Williams Transport, przyznaje nawet, że nowy Stralis okazała się palić najmniej z całej jego floty, w której pracują pojazdy różnych marek. Znajduje to ponadto odzwierciedlenie w badaniach niemieckiej organizacji TÜV, które oficjalnie potwierdziła, że Stralis Euro 6 zużywa nawet 2,33% mniej paliwa niż jego poprzednik
http://40ton.net/iveco-stralis-hi-way-f ... iezarowki/
Cytuj:
Iveco Stralis z jednokolorową kabiną – nie brzmi to jak zapowiedź szczególnie ciekawego pojazdu. Okazuje się jednak, że całkowicie srebrny Stralis z kilkoma efektownymi dodatkami może świetnie przyciągać wzrok. Przykładem może być widoczny na zdjęciach, 460-konny, trzyosiowy egzemplarz, który już wkrótce rozpocznie pracę przy transporcie kontenerów morskich. Jego właścicielem jest wierny miłośnik Iveco, który od 22 lat użytkuje ciężarówki wyłącznie tej włoskiej marki.
http://40ton.net/srebrne-iveco-stralis- ... fektownie/
I najciekawsze:
Cytuj:
Iveco oraz Fiat Powertrain Technologies pracują nad nowym, 15,9-litrowym silnikiem, który może pojawić się na rynku jeszcze w tym roku. Cursor 16, bo tak prawdopodobnie będzie się nazywała nowa jednostka, ma być dostępny w wariantach generujących od 650 do 850 KM. Nie wiadomo, czy najmocniejszy wariant trafi także do ciężarówek, czy może będzie wykorzystywany na przykład w wozidłach technologicznych. Jeśli jednak Włosi zdecydują się na zaoferowanie 850 KM także w Stralisie, na drogi wyjedzie naprawdę potężny pojazd.
http://40ton.net/iveco-przygotowuje-16- ... ac-850-km/
Wygląda to całkiem ciekawie. Jeśli wsadzą 16 litrowy silnik do Stralisa to może nawet się zobaczy go w transporcie gabarytów(na szerszą skalę). Ogólnie imponujące jest obecne wzięcie na Iveco.