Cytuj:
3-5t? Polecam Atego 1228 (280koni). Z racji takiego silnika, rama jest wzmocniona, dodatkowo skrzynia wyposażona w półbiegi. Auto nie będzie nawet tego ładunku czuło. Za "dobrych" czasów tata na nasze 1228, na krajówce kierunki południowe, ładował 7t, pstryknięcie połówką i szło się z osobówkami na Św. Anny. Spalanie również będzie zadowalające. te auta bez szalonej jazdy potrafią zejść do 18-19L/100km. Największe spalanie taty, przy że tak powiem "ekstremalnej" jeździe, z maksymalnym tonażem, 230 konnym silnikiem osiągnął 22-23L - gdzie uzyskać taki wynik załadowanym tak samo MANem jest chyba sukcesem.
Pozdrawiam.
Nie wiem co to macie za Atego ale z tego co wiem i widziałem to w Atego nie ma skrzyń z połówkami, są albo 6 albo 9 stopniowe skrzynie manualne. 9 stopniowa skrzynia sterowana jest hydraulicznie, 6 stopniowa mechanicznie, lub z automatycznie sterowanym sprzęgłem
Tak samo nie ma czegoś takiego, że przy mocniejszych silnikach jest mocniejsza rama, ramy są takie same dla danej klasy DMC.
Co do oznaczeń mniej więcej tak jest, że 8xx to 8T DMC, ale często może być to 7,49T zwłaszcza przy samochodach sprowadzonych z Niemiec i Państw gdzie do centrum miast stojązakazy 7,5T. To samo jest przy 9xx tam może być i 10,5T DMC to wszystko zależy od wariantu wagowego jaki wybierze się przy zamawianiu nowego pojazdu, np można zamówić samochód 15xx z wariantem wagowym 11,99T - mamy zawieszenie jak przy 15/16T a w papierach stoi 11,99T i nie trzeba winety, a ładować można 3-4T więcej