wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Następca FH już jest. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28623 |
Strona 6 z 37 |
Autor: | P_Adams [ 05 cze 2011, 9:04 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
jak dla mnie to wygląda na tanią chińską ciężarówkę. szkoda, że Volvo się "psuje" |
Autor: | Levuss [ 05 cze 2011, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: myslalem ze bedzie jakies zainteresowanie mioim postem, ze Polske jakos rozslawicie 'news photo' ... ze bedzie sie rozchodzic jakos po swiecie, a tu lipa
Hmm możesz troszkę opisać jak wyglądało to kolejne zamaskowane auto?. Jakie wrażenia doniosłeś widząc zamaskowane nowe FH?
a tak na powaznie, nie w Szwecj,i a w Norwegii przy przyladku polnocy (nordkkapp) widzialem (nie dam nawet paznokcia) ale podobnie zamaskowane auto i to przypominalo mi nową wersję scanii (czyzby cos nowego na truck of the year 2012?) nie wiadomo.... ale moge szpiegowac, wedle checi... Pozdrawiam Lukasz. |
Autor: | Madziak [ 06 cze 2011, 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Te Volvo przypomina mi IVECO STRALIS II |
Autor: | Levuss [ 06 cze 2011, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: .Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę,ale przednia szyba w tych zamaskowanych modelach ''wchodzi'' dużo wyżej niż boczna linia okien-coś na wzór MAN-ów z kabinami XXL.Oprócz tego widać że przód kabiny załamuje się pod dużo mniejszym kontem.Moim zdaniem dobrze że ta szyba wchodzi wyżej bo powinno być wrażenie większej przestronności i zyskałoby na tym doświetlenie wnetrza kabiny-tylko mogą na tym ucierpieć górne schowki.Zastanawia mnie też co będzie z tymi zakrytymi okienkami?Poczekamy,zobaczymy...Dwóch rzeczy możemy być pewni patrząc na te wszystkie szpiegowskie zdjęcia:auto wreszcie ''dogoni'' czołówkę pod wzgledem przestronności i zachowa większość swojej orginalności...
Tak zwrócono już na to uwagę i mam te same myśli co Ty. Skoro szyba czołowa jest większa to raz, że widoczność ulegnie poprawie, dwa będzie więcej światła w kabinie co potęgować będzie wrażenie przestrzeni trzy schowki nad przednią szybą będą mniejsze
|
Autor: | Bred Last [ 09 cze 2011, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Kilka w miarę świeżych fotek |
Autor: | Borek [ 09 cze 2011, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Rozszyfrowałem tablice tego pojazdu co jest na zdjęciach i oto co otrzymałem po wrzuceniu do translatora: Kod: Identyfikacja pojazdu Rejestracja: BUC534 Marka: VOLVO 62PT Kolor: Biały Rodzaj pojazdu: LB Fordonsår: 2010 Klasa Typ pojazdu: Numer podwozia: YV2RG30C0CA705478 Numer identyfikacyjny: Data zatwierdzenia: Najnowsze regbevis UE Część 1: 16.05.2011 Najnowsze UE Część regbevis 2: 15.04.2011 Nazwa handlowa: 62PT VOLVO Informacje: Lease Użytkownicy Nazwa: A & F AB Forsberg Adres: BOX 349 Kod pocztowy: 901 2007 Zakup Data: 03.05.2011 Lokalizacja: Umeå Informacje ubezpieczeniowe Ubezpieczenia: Hansa-Trygg Data Ubezpieczenia: 02.05.2011 Leasing Sensors Org: 699068-9173 Nazwa: Volvo Truck Corporation Dane dotyczące pojazdu Status pojazdu: w ruchu drogowym (08.12.2010) Tymczasowa rejestracja: No Prywatny import: Brak Liczba właścicieli: 2 ruch handlowy: WYROBY Produkcji pojazdu: 2010-12 Edytor Producent: W ruchu po raz pierwszy w Szwecji: 08.12.2010 W ruchu po raz pierwszy za granicą: Właściciele Bound zwolnienia: Brak Właściciele kończy Bound zwolnienia: Brak Informacje o Inspekcji Data kontroli: 31.12.2011 Ostatnio zatwierdzony kontroli: Nakaz: Brak Zakaz prowadzenia pojazdów: Brak Stan licznika, km: Informacje podatkowe Pojazdy podlegające opodatkowaniu: Tak, zakazy użytkowania: Brak Årsskatt, SEK: 9491 Zwrot na zamknięcie, SEK: 2161 podatek od pojazdów Charged, SEK: 0 Opłata pobierana, SEK: 0 Miesiąc płatności / s: sierpień, grudzień, kwiecień Minął podatku od pojazdów / opłaty, SEK: 0 Opłaty od użytkownika (Rs. / rok): 11 522 Road Records Opłata: SEK 65 będą wypłacane, gdy årsskatten. Pojazd ma wspólnego poboru opłaty zapis drogi płatne w huvuduppbördsmånaden. Dane techniczne Numer silnika: Nadwozie: Ciągniki drogowe do ciągnięcia naczep (BC) Karosserikod konkretnych celów: Objętość wyrzutowa, cm3: 12 777 Skrzynia biegów: Automatyczna / DODATEK Liczba pasażerów, max: 1 Liczba pasażerów siedzących, max: Liczba pasami pasażerów, max: Liczba pasażerów na wózkach inwalidzkich, max: Liczba pasażerów stojących, max: Ciężar podatkowy, kg: 24.000 Masa własna, kg: 8890 Waga, kg: 26 500 Obniżenie masy całkowitej, kg: ciągnienie pojemność Max, naczepy, kg: 56 000 Maksymalna masa przyczepy, kg: Maksymalna masa przyczepy, kg, bez hamulca: Holownicza dopuszczalnej masie całkowitej w B-power, kg: Maksymalna masa całkowita, kg: 56 000 wagi Maksymalne obciążenie, kg: 17 610 Dopuszczalna masa ładunku, kg: 15 110 Połączenie: lemieszowy Zasięg działania, itp.: Zasięg działania UE, itp.: 4110 Układ hamulcowy: AIR Skuteczne hamulce: Nie. Długość skrzyni ładunkowych, itp.: Zwis przedni, itp.: Zwis tylny, mm: 1050 Wyposażenie: Mosty napędowe z przodu: Napęd tylnej osi: Liczba kół: 8 Gwarancja osi / load tandem 1: 7500 Gwarancja na ramię / 2 double-oś: 19000 Max rozstaw osi 1-2 mm: 2580 Max rozstaw osi 2-3 mm: 1320 Rozmiar opon oś 1: 315/70 R22, 5 Rozmiar kół osi 1: 22.5X9.00 Rozmiar opon oś 2: 315/70 R22, 5 Rozmiar kół, osi 2: 22.5X9.00 Rozmiar opon oś 3: 315/70 R22, 5 Rozmiar kół, osi 3: 22.5X9.00 Pasmo, itp.: Długość, mm: 6030 Szerokość, mm: 2550 Wysokość, mm: 4000 Paliwa 1: DIESEL Pojemność zbiornika paliwa, l: 480 Moc silnika, kW: 375,0 Power Standard: EC dB Poziom hałasu w czasie jazdy: 80 dB Poziom hałasu, stacjonarnych: 84 Gęstość dymu, M-1: 0,5600 Dyrektyw wydechowy / Regulamin: 2008/74K 2005/55 * Emisje spalin i badania, zgodnie z ESC / ELR Tlenek węgla, CO: 0,1000 g / kWh Tlenki azotu, NOx: 1,4500 g / kWh Węglowodory i sumy węglowodorów, HC / THC: 0,0110 g / kWh Węglowodorów i tlenków azotu, THC + NOx: 1,4610 g / kWh Cząsteczki: 0,0080 g / kWh Uwaga: EEVDodam tylko, że posiadacze pojazdu do dłużycy i tego co lata pod firaną są z tego samego regionu a dokładnie Umea. |
Autor: | Levuss [ 09 cze 2011, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Z danych technicznych wynikają trzy ciekawe rzeczy: 1. silnik pojemność niespełna 12,8 litra moc 510ps EEV 2. wysokość xl'ki 4m czyli 20cm więcej jak obecna 3. szerokość auta 2,55m czyli więcej jak obecne FH Jak widać kabina będzie ogromna,co mnie niezmiernie cieszy. Zauważyliście rolety w nowym FH ? |
Autor: | volvo341 [ 12 cze 2011, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Z danych technicznych wynikają trzy ciekawe rzeczy:
DOkładnie 510koni , troche mało jak na FH , skoro mamy teraz po 540 w FH'czu . To mogli dać trochę więcej , albo tak zostawić.Wysoki on będzie. Właśnie teraz zauważyłem rolety.1. silnik pojemność niespełna 12,8 litra moc 510ps EEV 2. wysokość xl'ki 4m czyli 20cm więcej jak obecna 3. szerokość auta 2,55m czyli więcej jak obecne FH Jak widać kabina będzie ogromna,co mnie niezmiernie cieszy. Zauważyliście rolety w nowym FH ? Zobaczymy co czas pokaże jak to autko wejdzie , oby było tak jak to dawne FH12. |
Autor: | Levuss [ 12 cze 2011, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Cytuj: Z danych technicznych wynikają trzy ciekawe rzeczy:
DOkładnie 510koni , troche mało jak na FH , skoro mamy teraz po 540 w FH'czu . To mogli dać trochę więcej , albo tak zostawić.Wysoki on będzie. Właśnie teraz zauważyłem rolety.1. silnik pojemność niespełna 12,8 litra moc 510ps EEV 2. wysokość xl'ki 4m czyli 20cm więcej jak obecna 3. szerokość auta 2,55m czyli więcej jak obecne FH Jak widać kabina będzie ogromna,co mnie niezmiernie cieszy. Zauważyliście rolety w nowym FH ? Zobaczymy co czas pokaże jak to autko wejdzie , oby było tak jak to dawne FH12. |
Autor: | mateo2526 [ 12 cze 2011, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
lusterka są okropne jak dla mnie, te światła też takie sobie, zobaczymy jakie będzie wnętrze.. |
Autor: | volvo341 [ 12 cze 2011, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: lusterka są okropne jak dla mnie, te światła też takie sobie, zobaczymy jakie będzie wnętrze..
Bo zakryte ma Kolego . Eh ,lustra ma podobne od TGX'a i od tego starego FH12 produkowanych do 2001r. Zobaczymy co czas nam pokaże . Tak , właśnie ciekawi mnie jak ma w środku. |
Autor: | Levuss [ 12 cze 2011, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Panowie wg. mnie lustra są w obudowie kamuflującej a wnętrze pewnie będzie podobne do obecnego z lekkimi zmianami. Na bank pozostanie leżanka z regulowanym zagłówkiem. Volvo w końcu powinno dać możliwość korzystania ze schowków zewnętrznych od wewnątrz. Objętość kabiny będzie wielka, jeśli potwierdzą się moje przypuszczenia nowy Glob XL będzie miał większą objętość niż SSC Dafa, ale na to musimy poczekać do premiery. Tak czy siak skoro nowe FH urosło ponad 20 cm (tak wynika z danych technicznych przedstawionych przez Borka) to wysokość wnętrza oscylować będzie w granicach 2,20m-2,30m skoro obecna XL'la ma 210cm. Jeśli dojdzie do tego płaska podłoga to będzie kosmos a jeśli będzie tunel, który wg. mnie w nowym FH będzie niższy bo kabina jest jakby wyżej osadzona (czyżby tak jak w Scanii R??) to wraz będzie wysokoooo. Jedno jest pewne nowy Actros i FH wymuszą na konkurencji powiększenie przestrzeni życiowej więc niedługo pojawią się pogłoski o nowych Manach, Dafach, Scaniach itp. Walka o centymetry znowu się zaczęła. |
Autor: | volvo341 [ 12 cze 2011, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Panowie wg. mnie lustra są w obudowie kamuflującej a wnętrze pewnie będzie podobne do obecnego z lekkimi zmianami. Na bank pozostanie leżanka z regulowanym zagłówkiem. Volvo w końcu powinno dać możliwość korzystania ze schowków zewnętrznych od wewnątrz. Objętość kabiny będzie wielka, jeśli potwierdzą się moje przypuszczenia nowy Glob XL będzie miał większą objętość niż SSC Dafa, ale na to musimy poczekać do premiery. Tak czy siak skoro nowe FH urosło ponad 20 cm (tak wynika z danych technicznych przedstawionych przez Borka) to wysokość wnętrza oscylować będzie w granicach 2,20m-2,30m skoro obecna XL'la ma 210cm. Jeśli dojdzie do tego płaska podłoga to będzie kosmos a jeśli będzie tunel, który wg. mnie w nowym FH będzie niższy bo kabina jest jakby wyżej osadzona (czyżby tak jak w Scanii R??) to wraz będzie wysokoooo. Jedno jest pewne nowy Actros i FH wymuszą na konkurencji powiększenie przestrzeni życiowej więc niedługo pojawią się pogłoski o nowych Manach, Dafach, Scaniach itp. Walka o centymetry znowu się zaczęła.
To bym się czuł jak w niebie , mając tak dużo miejsca. Było by bardzo fajnie.;d. Teraz to niema już większego auta od tego FH. Bardzo bym chciał zobaczyć jego wnętrze , i zewnątrz bez tych naklejek. Ciekawe kiedy on wyjdzie na rynek? Może zdobędzie w tym roku TOTY ?
|
Autor: | tomekkomar [ 12 cze 2011, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Panowie, jak to jest, te auta co widzimy na zdjęciach to dostają jakieś firmy i testują przez jakiś okres czasu przed premierą? |
Autor: | Levuss [ 12 cze 2011, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Wnętrza przed premierą na bank nie zobaczymy. TOTY 2012 zdobędzie nowy Actros, nowe FH wyjdzie wg. mnie po 2012 |
Autor: | volvo341 [ 12 cze 2011, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Wnętrza przed premierą na bank nie zobaczymy. TOTY 2012 zdobędzie nowy Actros, nowe FH wyjdzie wg. mnie po 2012
Ee..Trzea wierzyć też że może zdążą i FH bdzie miało TOTY.Kto wie? Może gdzieś ktoś ma fotki tych aut. Nie wiem kolego co do tego testowania. Mój ojciec miał testową rajke MP3 1846 MegaSpace. To narzekał na tego ACtrosa. Ja czekam na premiere co pokaże nam to nowe FH. A jak TOTY 2012 by miał Actros to TOTY 2013 może by miał FH. |
Autor: | Bred Last [ 13 cze 2011, 1:08 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Panowie, jak to jest, te auta co widzimy na zdjęciach to dostają jakieś firmy i testują przez jakiś okres czasu przed premierą?
We większości przypadków tak jest. Cała idea jest w tym, aby pojazd testować w warunkach, w jakich będzie pracować na co dzień... Pierwsze testy (po wyprodukowaniu kilkunastu sztuk próbnych) przeprowadzane są na wewnętrznych torach testowych - na przykład takich jakie ma Volvo w miejscowości Hällered koło Borås w okolicach Göteborga... i link do fotki satelitarnej Google http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s ... 7&t=h&z=13 Po wstępnych testach kilka wersji pojazdów trafia do wybranych klientów, którzy te pojazdy użytkują. W obecnej wersji FH, które widzimy na drogach, jednym z takich "testowych" przedsiębiorców był Henrik Guldager z Danii, który najbardziej jest znany z Tuningu ciężarówek Volvo... Żeby takie pojazdy mogły jeździć po drogach publicznych, muszą być zarejestrowane - dzięki temu po zdjęciach i tablicach rejestracyjnych mogliśmy się do tej pory dowiedzieć kilka detali dotyczących tych ciężarówek. Nie wiem jak obecny pojazd ale pierwsza wersja Chińczyka była testowana na różnych kontynentach ziemi - między innymi w Australii, Hiszpanii i bodajże, wschodniej Rosji, żeby przetestować w skrajnych atmosferycznie warunkach - Hiszpania, Australia - wysokie temperatury, zmienne ukształtowanie terenu, Rosja - bardzo niskie temperatury (zima). Być może obecne pojazdy testowe już podróżują po różnych państwach na różnych kontynentach... Natomiast jeśli chodzi o wygląd ciężarówki to ja bym się na chwilę obecną za bardzo nie martwił, czy to będzie jakaś porażka, czy też nie, ponieważ to tylko pojazd testowy - zbyt wiele detali jest wykonanych zbyt "prostacko", żeby miały być seryjnym elementem tego modelu - to nie styl Volvo... Volvo nas przyzwyczaiło, że każdy kolejny pojazd jest coraz ładniejszy - mało kto stwierdzi, że seria F jest stylistycznie ładniejsza od pierwszej wersji FH, analogicznie też mało kto stwierdzi, że stylistycznie Chińczyk jest brzydszy od pierwszej wersji FH - chociaż mi osobiście Chińczyk na początku się wcale nie podobał - przez te reflektory był lekko kosmiczny jak na te czasy - ale szybko zmieniłem zdanie... Tym razem Volvo pokaże coś całkiem nowego... Na pewno na początku będzie budził ten pojazd wiele kontrowersji ale prędzej czy później większość z nas stwierdzi, że był to strzał w "10"... Tak więc z opiniami proponuję poczekać do oficjalnej premiery;) |
Autor: | Levuss [ 13 cze 2011, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Tak więc z opiniami proponuję poczekać do oficjalnej premiery;)
Dokładnie tak. Mnie ciekawi mniej więcej czas premiery. Wydaje mi się, że będzie to w którymś kwartale 2012 roku.
|
Autor: | łukasz [ 13 cze 2011, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Pierwszy ''chińczyk'' miał swoją premierę pod koniec 2002r,więc obstawiam duże prawdopodobieństwo oficjalnej premiery na IAA Hannover 2011. |
Autor: | Levuss [ 13 cze 2011, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Następca FH już jest. |
Cytuj: Pierwszy ''chińczyk'' miał swoją premierę pod koniec 2002r,więc obstawiam duże prawdopodobieństwo oficjalnej premiery na IAA Hannover 2011.
Nie pogniewałbym się gdyby tak było, ale mam wrażenie, że data premiery będzie bardziej odległa.
|
Strona 6 z 37 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |