wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Transport drewna
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18624
Strona 51 z 77

Autor:  Robert600rr [ 04 mar 2012, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Sprawa jest skomplikowana trochę bo będą nam musieli płacić od km w tabeli określili sosnę na 740 kg a wiemy że jest to bzdurą bo sosna wychodzi 900 kg i więcej i jeżeli według dowodu rejestracyjnego wyjdzie że mogę załadować 27 m3 a załaduję np 23 a dmc będzie 40t to będą musieli zapłacić 100% stawki bo nie mogą stawki uzależnić od przywiezionej masy

Autor:  Maciek_Karsin [ 07 mar 2012, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

U nas krzywa papierówka stoi na niektórych leśnictwach leży nawet po 1000m3 a prosta schodzi normalnie.

Autor:  dłużyca18 [ 07 mar 2012, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

koledzy kryzys kryzysem ale jeśli będziemy robić tak ze schodzimy ze stawek bo chcemy jeździć i zarabiać po 20zł z kursu to według mnie jest coś nie tak jak dla mnie powinniśmy ustaalić, powołać coś w stylu stowarzyszenia i ustalić stawki i się tego trzymać, a nie jeździć i podpie.... na drugiego i obniżać stawki i wozić po 30-35m3.Wiem co mówie bo u nas goście woża po 14zł/m3 to jest coś nie tak i mówią że mogą zejść jeszce niżej byle wozic.... szok !!!!! i robiąc tak to do niczego nie dojdziemy i spora większość zbankrutuje!!!! Powinna być jedność!!!!!

Autor:  patrol12 [ 08 mar 2012, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

dłużyca18-Pamiętasz jak OZPTD walczyło z dużymi firmami i co ci co z nimi walczyli(przewożnicy) teraz roboty nie mają :(

Autor:  Sewex [ 11 mar 2012, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Witam
Przepraszam że tak wtrące ale mam pytanie jaka jest taka standardowa długość zabudowy do drewna w samochodzie ze skrzynią takiego 3 osiowego (od ściany przedniej do dźwigu) oraz jaki powinien być rozstaw kłonic co 1,5m wystarczy?

Pozdrawiam

Autor:  164G [ 12 mar 2012, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Witam
Przepraszam że tak wtrące ale mam pytanie jaka jest taka standardowa długość zabudowy do drewna w samochodzie ze skrzynią takiego 3 osiowego (od ściany przedniej do dźwigu) oraz jaki powinien być rozstaw kłonic co 1,5m wystarczy?

Pozdrawiam
Do dłużycy czy stosu?

Autor:  dłużyca18 [ 12 mar 2012, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
dłużyca18-Pamiętasz jak OZPTD walczyło z dużymi firmami i co ci co z nimi walczyli(przewożnicy) teraz roboty nie mają :(
Koledo tylko w taki sposób to zauwarz jak zanirza się stawki... To juz lepiej iść i robićna parkingu za ciecia i nie martwic się że cos się może zepsuć coś pęknac cvzy może Cię zatrzymać ITD bo przy tych cenach to jest zabawa w kotka i myszke...
Więc nikt mi nie przetłumaczy że takie zaniżanie stawek jest dobre czy słuszne na złe czasy...
Według mnie powinniśmy się zrzeszyć i trzymać się jedneych stawek każdy!!! A jak ktoś się wybija to go przywołac do porządku.

Autor:  Maciek_Karsin [ 12 mar 2012, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
dłużyca18-Pamiętasz jak OZPTD walczyło z dużymi firmami i co ci co z nimi walczyli(przewożnicy) teraz roboty nie mają :(
Dokładnie. Prosty przykład w Szczecinku. U nas zrobienie jakiegoś normalnego protestu praktycznie jest nierealne, bo zawsze jakiś Polaczek się znajdzie i będzie woził po kosztach byle żeby robotę mieć.
Cytuj:
Cytuj:
Witam
Przepraszam że tak wtrące ale mam pytanie jaka jest taka standardowa długość zabudowy do drewna w samochodzie ze skrzynią takiego 3 osiowego (od ściany przedniej do dźwigu) oraz jaki powinien być rozstaw kłonic co 1,5m wystarczy?

Pozdrawiam
Do dłużycy czy stosu?
Chłopie weź tak troszku poruszaj główką, ładowałeś kiedyś dłużycę między dźwig a ścianę? Tylko nie pisz proszę, że posiadając piłę można dłużycę na takie auto załadować bo to chyba oczywiste... Koledze chodziło o auto do stosu. Co do długości paki to wszystko zależy od tego, jakie drewno chcesz wozić. My mamy paki na autach około 6 metrowe i wiadomo: 2 rządki 1,8m, 2m, 2,5m i po 1 rządku 3m i kłody 4m. Chcąc wozić 1,2 metrowe to już trzeba trochę inaczej to rozegrać, ale standardowo rozstaw kłonic 1,5 metra jest ok :wink: Są auta co mają pakę długości 6,5 metra i dłuższe wtedy 3 metrowej można włożyć dwa rządki ale wiadomo auto z taką długością już nie jest tak zwrotne w lesie.

Autor:  safin [ 13 mar 2012, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

W mielcu jest dokładnie tak samo, niema z kim nawet rozmawiać, przez jakiś czas był umówiony 'stop' że wszyscy stali i czekali co zrobią 'bogowie' ale po tygodniu zaczęli sie wyłamywać i ooogień... ;P tak wygląda ten cały transport w tym kraju...

Autor:  jarek1997 [ 13 mar 2012, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Witam
Przepraszam że tak wtrące ale mam pytanie jaka jest taka standardowa długość zabudowy do drewna w samochodzie ze skrzynią takiego 3 osiowego (od ściany przedniej do dźwigu) oraz jaki powinien być rozstaw kłonic co 1,5m wystarczy?

Pozdrawiam
Zależy jaki system kłonic i jakie chcesz wozić drzewo. Bo jeśli ławy przesuwne to , można dostosować w każdej chwili do danego wymiaru.Jeśli gniazdowy to biorąc średnią długość paki wychodzi 6m dzielone na 4 ławy wychodzi 1.5 m stałego odstępu między kłonicami. I czy auto ma wozić też papierówkę.

Tutaj mam pytanie do kolegów. Czy opłacalne jest mieć zamontowane 8 ław na aucie tak jak tutaj ?

Autor:  Hubert. [ 13 mar 2012, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Cytuj:

Tutaj mam pytanie do kolegów. Czy opłacalne jest mieć zamontowane 8 ław na aucie tak jak tutaj ?
Jeżeli wozisz papierówkę to jak najbardziej. Wrzucisz 4 rządki 1,20 i nie udręczasz się z ubijaniem i równaniem drewna ładowanym na normalna pakę. My mamy tak u siebie zrobione i sobie taki system kłonnic chwalimy. Każdą długość drewna załadujesz ,bez latania z kłonnicami po pace.

Autor:  copa [ 13 mar 2012, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Ewetualnie masz problem przy zwalaniu "valmetem"

Autor:  Maciek_Karsin [ 13 mar 2012, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Tutaj mam pytanie do kolegów. Czy opłacalne jest mieć zamontowane 8 ław na aucie tak jak tutaj ?
Jeżeli wozisz papierówkę to jak najbardziej. Wrzucisz 4 rządki 1,20 i nie udręczasz się z ubijaniem i równaniem drewna ładowanym na normalna pakę. My mamy tak u siebie zrobione i sobie taki system kłonnic chwalimy. Każdą długość drewna załadujesz ,bez latania z kłonnicami po pace.
Tylko jeśli wozisz raz w tygodniu 1,2m papierówkę a 20 kursów z dłuższą papierówką to jest to po prostu denerwujące. Sam jeździłem z przyczepą co miała kłonic na 5 rządków 1,2m papierówki i jak woziłem kłodę czy 2,5m to nerwicy dostawałem jak musiałem celować między te kłonice, w ogóle wieczorem. Na jednym z naszych aut mamy po prostu nakładkę - zespawane 4 pary kłonic i przykręcamy je tak, że razem z zamontowanymi na stałe na aucie kłonicami możemy załadować 4 rzędy 1,2m papierówki.

Autor:  Hubert. [ 13 mar 2012, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Tutaj mam pytanie do kolegów. Czy opłacalne jest mieć zamontowane 8 ław na aucie tak jak tutaj ?
Jeżeli wozisz papierówkę to jak najbardziej. Wrzucisz 4 rządki 1,20 i nie udręczasz się z ubijaniem i równaniem drewna ładowanym na normalna pakę. My mamy tak u siebie zrobione i sobie taki system kłonnic chwalimy. Każdą długość drewna załadujesz ,bez latania z kłonnicami po pace.

Tylko jeśli wozisz raz w tygodniu 1,2m papierówkę a 20 kursów z dłuższą papierówką to jest to po prostu denerwujące. Sam jeździłem z przyczepą co miała kłonic na 5 rządków 1,2m papierówki i jak woziłem kłodę czy 2,5m to nerwicy dostawałem jak musiałem celować między te kłonice, w ogóle wieczorem. Na jednym z naszych aut mamy po prostu nakładkę - zespawane 4 pary kłonic i przykręcamy je tak, że razem z zamontowanymi na stałe na aucie kłonicami możemy załadować 4 rzędy 1,2m papierówki.
Każdy robi lub zamawia tak jak jemu jest wygodnie i dostosowuje do swoich potrzeb. Tak ja mówiłem 8 ław jest uniwersalne ,a 'trafianie' to kwestia przyzwyczajenia. :)

Autor:  Maciek_Karsin [ 13 mar 2012, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Dokładnie Hubert. Wy zapewne wozicie w większości 1,2 metrowe to i Wam to pasuje. W końcu lepiej celować między dwie kłonice niż układać na jedną :mrgreen:

Autor:  jarek1997 [ 13 mar 2012, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Dokładnie Hubert. Wy zapewne wozicie w większości 1,2 metrowe to i Wam to pasuje. W końcu lepiej celować między dwie kłonice niż układać na jedną :mrgreen:
Dzięki za odpowiedzi ;)
A czy ktoś może porównać wagę zabudowy platformy z 4 parami kłonic, do 8 ław ? Bo zadając pytanie o opłacalność 8 ław na aucie miałem na myśli, czy nie będzie za dużej straty w ładowności. Ale myślę że będzie to porównywalna waga, wręcz z przewagą dla ław.

Autor:  Maciek_Karsin [ 13 mar 2012, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Nie będzie wcale dużej straty. Jakbyś założył kłonice aluminiowe to nieznacznie się zmieni wszystko zależy od materiału z jakiego je wykonano. My na przyczepie mamy metalowe, ale nie ma co ukrywać, jakbyś w nie ładował papierówkę 2,5m lub kłodę 4m to dużej żywotności im nie daję, ale na 1,2m spokojnie starczają. Zresztą jak założysz więcej kłonic to automatycznie nie kładziesz kłody na 2 tylko na np. 5 kłonic i wtedy jest spoko.

Autor:  Hubert. [ 13 mar 2012, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Dokładnie Hubert. Wy zapewne wozicie w większości 1,2 metrowe to i Wam to pasuje. W końcu lepiej celować między dwie kłonice niż układać na jedną :mrgreen:
Oczywiście :mrgreen:
Cytuj:
Dzięki za odpowiedzi ;)
A czy ktoś może porównać wagę zabudowy platformy z 4 parami kłonic, do 8 ław ? Bo zadając pytanie o opłacalność 8 ław na aucie miałem na myśli, czy nie będzie za dużej straty w ładowności. Ale myślę że będzie to porównywalna waga, wręcz z przewagą dla ław.
Ławy z kłonnicami aluminiowymi wyjdą na wadze dużo korzystniej. :) Na zabudowę z paka licz spokojnie 3tony.

Autor:  VeRay [ 14 mar 2012, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Najlepsza dłużyca.
2 pary kłonic, 8 - 23 metrów długości i ogień... :U

Autor:  jarek1997 [ 15 mar 2012, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Transport drewna

Cytuj:
Cytuj:
Dokładnie Hubert. Wy zapewne wozicie w większości 1,2 metrowe to i Wam to pasuje. W końcu lepiej celować między dwie kłonice niż układać na jedną :mrgreen:
Oczywiście :mrgreen:
Cytuj:
Dzięki za odpowiedzi ;)
A czy ktoś może porównać wagę zabudowy platformy z 4 parami kłonic, do 8 ław ? Bo zadając pytanie o opłacalność 8 ław na aucie miałem na myśli, czy nie będzie za dużej straty w ładowności. Ale myślę że będzie to porównywalna waga, wręcz z przewagą dla ław.
Ławy z kłonnicami aluminiowymi wyjdą na wadze dużo korzystniej. :) Na zabudowę z paka licz spokojnie 3tony.

Ale jednak ludzie biorą auta i przyczepy z podłogą, bo jeśli wożą dużo papierówki, to wejdzie im jej więcej na auto, jeśli ułożą ją wzdłużnie, dobrze myślę ? U mnie na terenie auta do papierówki to tylko z podłogą, i zmiennym systemem kłonic.

Strona 51 z 77 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/