wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Actros MPIV http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18764 |
Strona 54 z 54 |
Autor: | Rossi [ 07 wrz 2018, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
To jeszcze by trzeba zrobić aktualizację kodu DNA kierowcy. Największy problem widzę w naszej percepcji. Już przy lusterku sferycznym, które mniej lub vardziej oddala nasze oczy mają problem z oceną odległości i wymaga to po prostu wyczucia i przyzwyczajenia, co dopiero przy obrazie z ekranu. Można sobie wykonać proste doświadczenie i wziąć włączyć aparat w telefonie w trybie autroportreu, a obok lusterko. Jak dobry by aparat nie był to zawsze różnica będzie, z tym że widok w lustrze jest dla człowieka czymś naturalnym w odbiorze i nie wiem jak to określić, ale ma większą głębię, trójwymiarowość. Ja bym po prostu dał normalne małe lusterka, a kamerami zastąpił wszystkie te panoramiczne i dodatkowe. Może i teoretyzuję, ale na podstawie tego co jeździłem osobowym Mercedesem z kamerami cofania i noktowizorem, to jakoś to do mnie nie przemawia, owszem pomocne jest, ale dla mnie dobre tylko jako dodatek. |
Autor: | Gośc [ 08 wrz 2018, 8:35 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
ludzie tak mówili gdy zaczynały karierę samochody. jak to, pojazd bez konia? postęp, panie, postęp! |
Autor: | Bajzel [ 08 wrz 2018, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Cytuj:
ludzie tak mówili gdy zaczynały karierę samochody. jak to, pojazd bez konia? postęp, panie, postęp!
Przerost formy nad treścią moim zdaniem. Jestem podobnego zdania co Rossi, tylko dorzuciłbym panoramę klasyczną. Czyli po dwa lustra na drzwiach, a reszta obowiązkowych jako kamery.
|
Autor: | korni8808 [ 08 wrz 2018, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Kiedyś Mercedesem SK robili blismi wschód, terabez lodówki nikt do Berlina nie chce pojechać, za chwilę bez windy to nikt do TIRa nie wsiadzie. |
Autor: | łukasz [ 30 wrz 2018, 9:37 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Tak czytam te komentarze dotyczące ''nowego'' Actrosa w różnych miejscach,i ewidentnie jest w ludziach strach przed czymś nowym.Sam nie twierdzę,że to co zrobili to wszystko są zmiany na +,ale myślę,że gdy te auta pojawią się na drogach i zaczniemy je eksploatować,to część ludzi poprostu przywyknie,część może się do tego wszystkiego przekona,a jeszcze inna część będzie miała takie nastawienie jak teraz,bądź gorsze.Moim zdaniem kamery wyprą z czasem lusterka,to jest nieuniknione.Już na początku dają pewne korzyści względem klasyków,a po dopracowaniu tego wszystkiego-za 5 czy 10 lat podejrzewam,że większość się przekona jak sceptycznie do tego podchodzili.Mercedes przeważnie był prekursorem w transporcie odnośnie całej ''elektroniki ukierunkowanej na bezpieczeństwo''.Moim zdaniem właśnie MB i Volvo to symbole bezpieczeństwa i zaawansowanej techniki w autach ciężarowych.Dziś patrzymy jak znów wyznacza kierunek,za którym prawdopodobnie ''pójdzie'' większość wielkiej już 8.Te zmiany niosą zarówno wielką odmianę-znikają klasyczne lustra montowane od samego początku przez wszystkich producentów,jako pierwsi rezygnują z klasycznych zegarów i w tej samej formie serwują nam sterowanie radiem,navi,klimą itd,znów jako pierwsi wprowadzili pola dotykowe w kierownicy w osobówkach,teraz to samo dzieje się w świecie ciężarówek,nikt dotychczas nie dał możliwości bezprzewodowego ładowania telefonu w ciężarówce,system ADA to już autopilot mogący realnie odciążyć kierowcę i zwiększyć bezpieczeństwo,lecz przy tak wielkich zmianach wewnątrz(szkoda że chociaż kolorów tapicerek czy innych materiałów obiciowych nie zmienili-byłoby bardziej świeżo),to dziwią zmiany na zewnątrz bo faktycznie,gdy ktoś weźmie wersję z lusterkami to jedyną odrazu zauważalną zmianą będą nowe światła do jazdy dziennej i tu tej odmiany nie czuć,mimo tak zaawansowanych systemów elektronicznych i ''natłoku'' cyfryzacji wewnątrz.Ale pewnie jak większość najbardziej jestem zawiedziony brakiem zmian w skrzyni biegów i ciekawe czy poprawili coś z zawieszeniem auta i kabiny...Coolio znamy już jakieś cenniki-duże różnice są? |
Autor: | Gośc [ 30 wrz 2018, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
wirtualne zgary od dawna w Scanii są montowane |
Autor: | MAN [ 30 wrz 2018, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Tylko że zegary z cyfrowym wyświetlaczem to jeszcze jakoś wygląda w poruwnaniu z wystawieniem w miejscu zegarów zwykłego tableta. Można to zobaczyć że w osobowych mercedesach też na siłę montują tablety na środkowej konsoli i kasują za zwykłego tableta w obudowie jak za zboże |
Autor: | Wojtas [ 30 wrz 2018, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Jakiś czas temu na A9 w kierunku Berlina. A co do zegarów w mercedesie to w S jak dla mnie to miszczostwo [/URL] |
Autor: | łukasz [ 30 wrz 2018, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Zgadzam się,z tym że w Scanii są klasyczne wskazówki i po przekręceniu zapłonu gdy ekran się wygasi to coś widzimy,a tu na tablecie nie ma nic klasycznego-wszystko jest wyświetlane na LCD.Ciekawe jak się będzie sprawdzało auto-ściemnianie w tych 4 wyświetlaczach,bo w obecnym Actrosie denerwuje mnie,że jak jest już szarówka to wyświetlacz jest w trybie dziennym jak dla mnie za długo i wolałbym sam sobie go ściemnić a zbytnio nie można,dopóki wyświetlacz nie zmieni się z trybu dziennego na ten nocny ze skalą podświetlenia.A nawet tam ustawiając na minimum to środkowy wyświetlacz komputera wolałbym mieć jeszcze ciemniejszy.A co do wkoponowania tych tabletów to ten po prawo może być,ale ten główny przed oczami to pójście po kosztach,łatwiźnie i efekt jest jaki jest... |
Autor: | Luka [ 18 mar 2019, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Z MP4 z początku produkcji coś jest nie tak? Bo dużo widzę ogłoszeń w bardzo atrakcyjnych cenach. Czasem niższych niż za MP3 z końca produkcji. |
Autor: | Usunięty użytkownik 32565 [ 19 mar 2019, 1:30 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Luka jest norma Euro 5, nic dziwnego że mp3 z końca produkcji jest droższą ciężarówką. MP3 z OM501LA jest już legendarnym i sprawdzonym wozem to ewolucja mp1, mp2 auto bardzo dopracowane, wręcz już legendarne. A takie mp4 z początku produkcji może mieć dużo niedopracowanych detali, które mogą być irytujące i kosztowne. |
Autor: | Luka [ 19 mar 2019, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Dotyczy to również E6. Nowszy model praktycznie zawsze jest droższy, nawet jak ma choroby wieku dziecięcego. Widziałem niedawno DAFy z tej samej firmy, ten sam rocznik, albo rok po roku, jeden 105, drugi 106 i nowy model był wyraźnie droższy - bodaj 5k euro. Mercedesy są czasem w cenie Premiumek i Stralisów, czasem niewiele droższe, czasem w cenie Manów. Dlatego pytam, czy jest ku temu jakiś konkretny powód. |
Autor: | Usunięty użytkownik 32565 [ 20 mar 2019, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Tak jak pisałem wydaję mi się że wszyscy wolą MP3 bo wiedzą czego się po nim spodziewać. Co do samego MP4 to w miarę udana konstrukcja jedyną poważną wpadką Mercedesa był brak możliwości kupna niektórych części. Kolega opowiadał że zaprowadził swoje auto na serwis STS w Swarzędzu i był ogromny problem z zakupem jakiejś pierdoły do mocowania osprzętu silnika czy jakoś tak. Skończyło się sprowadzaniem elementów z fabryki. Z tego co kojarzę dużo aut z początku produkcji miało problem z jazdą na wprost co było tego przyczyną nie wiem. |
Autor: | Mihu [ 20 lis 2019, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Poza jazdami testowymi nie miałem większej styczności z MP4 - pytanie do użytkowników, zwłaszcza modeli wyprodukowanych po licpu 2015, z silnikiem OM471 e6 drugiej generacji, jak z ogólną eksploatacją tych aut? Jakieś typowe usterki? Na co uważać i zwracać szczególną uwagę? Ile wytrzymują sprzęgła, turbiny, układy zasilania w paliwo? Mam okazję dość dobrze kupić taki wóz z przelotem ok 450tkm. |
Autor: | Żwirek [ 21 lis 2019, 10:43 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Mój ma ok. 380 tkm i póki co trzyma się zdrowo Do tej pory wymienili chyba tylko jeden oring i napinacz, a tak to cisza spokój. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 27 lis 2019, 15:50 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
silnik drugiej generacji OM471 nie wszedł do produkcji od Październik 2015r wraz z nowym przełożeniem tylnej osi i=2.533 Zamiast przełożenia z pierwszej generacji OM471 i=2.611 takie informacje znalazłem w sieci może ktoś to zweryfikować |
Strona 54 z 54 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |