Cytuj:
Dostałem odpowiedź od ITD
nie sprawdzają na drodze czasu pracy
więc można jeździć tak jak pisaliście
czyli pracować 13 i 15(przy skróconym odpoczynku) godzin
(wtedy ewentualnie wyjdzie przy kontroli PIP)
Nie można w każdym przypadku. Od prawie roku obowiązuje poprawka uwzględniająca jazdę w nocy, czego ITD, na szczęście, nie sprawdza, ale PIP jak najbardziej.
Poza tym istnieje art. 20, traktujący o godzinach nadliczbowych, który pozwala pracować więcej ze względu na "szczególne potrzeby pracodawcy", co w praktyce oznacza "każdy ładunek należy zawieźć na wczoraj"
Zwróć także uwagę na art. 31 ust. 3, który jest dowodem na rozbieżność polskiego i europejskiego prawa. Ja, na przykład, jestem - jak to ładnie ustawa określa - "przedsiębiorcą osobiście wykonującym przewozy drogowe", a nie przedkładam żadnego "oświadczenia", tylko zwykłe
zaświadczenie, gdzie podpisuję się i jako pracodawca, i jako pracownik, wg pouczeń ustawodawcy europejskiego.
Ogólnie rzecz biorąc, ustawa o czasie pracy kierowców jest po to, by księgowa wiedziała jak Ci naliczyć płace i by szef nie zajeździł Cię na śmierć. Dalej podtrzymuję twierdzenie, że jeśli stosujesz się do przepisów rozp. 561/2006/WE i nie przesadzasz z używaniem "młotków" na tacho, będziesz w porządku z czasem pracy.