wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH (4 generacja) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885 |
Strona 55 z 71 |
Autor: | gabrik [ 23 maja 2014, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Mercedes przy okazji wprowadzenia nowego modelu robił jakiś swój opisywany w gazetach test. Najnowsze E6 spaliło cos ok 0,7litra więcej na 100km niż zwykłe E5.
Być może to inny test (jeśli możesz podaj źródło). Natomiast w oparciu o dane Dajano, w wątku o Actrosie ustalilismy, że jednak MB A mp4 E6 wypada lepiej w spalaniu i najświeższe info Dajano to jednak potwierdza. Sądzę, że w Volvo zależność jest podobna. Oszczędność 2l/100 km ustalała by nowy próg kosztów dla przedsiębiorstw, nie sadzę żeby to było realne. Choć nie zmienia to faktu, że mi osobiście nowe FH od strony wizualnej bardzo pasuje. |
Autor: | markuj [ 12 cze 2014, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Się chwalicie mi 540 euro 6 pali od 36 do 42 na Norwegii Ale pytanie z innej bajki, czy u was tez jest taki szum wiatru w kabinie? Mam trąby na tej belce volvo i dwa halogeny, tyle że w serwisie dali dupy i zamocowali je na tych stojakach do kogutów, zamiast do tej belki i myślę, ze przez to ten szum wiatru w kabinie. Silnik cichutko, a wiatr mnie dobija. I jeśli ktoś wie jak się nazywają te mocowania lamp halle do tej belki, bo szukam w necie, ale nie wiem jak to nazwać i katalog helli kuknąłem i nie wiem. Żeby zlikwidować te podstawki do kogutów, a zamocować je do tej belki bezpośrednio. |
Autor: | Quba [ 17 lip 2014, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: czy u was tez jest taki szum wiatru w kabinie?
Cisza,cisza,cisza...jeszcze raz cisza Co prawda na dzień dzisiejszy auto ma dopiero ciut ponad 3000 km, ale żadnych niepowołanych dźwięków nie ma. Tyle, że nie mamy żadnych dodatkowych rur itp itd.
|
Autor: | bosman [ 04 sie 2014, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Spędziłem w nowym Volvie tylko 2 dni na zastępując kolege i powiedzieć moge: - Silnik 500KM E5 + Ishift fajnie zestopniowany, przy RMC 38ton idzie bardzo ładnie po górkach.Choć I-Roll częściej mnie denerwował niż pomagał. Na początku miałem problemy z Ishiftem bo Opticruise nauczył mnie wyciągania palca prawej ręki a Ishift wymaga zdjęcia ręki z kierownicy. - Jak na pierwszą jazde to prowadzenie całkiem fajne ale mam wrażenie, że kierownica reagowała nico ospale. - hamulec VEB to jest mocny tylko na papierze, w porównaniu z retarderem Scanii to tylko zwalniał bo hamowaniem tego nazwać nie można. - po nocy miałem 0,5bar w układzie posykują jakieś złącza znowu będą wymieniane. - kabina przeprzestronna, cicha i jasna, spałem tylko 1 noc i zadnych wad nie zdążyłem zauważyć, wszystko na swoim miejscu a o jakości plastików to może za kilka lat bedzie coś wiadomo. Amortyzacja kabiny pierwsza klasa, dobra widocznośc w lusterkach. Ogólnie to fajne autko. E5 ma rozsądne spalanie, E6 460KM +2-3Litry i cały układ oczyszczania spalin to jakiś eksperyment. Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 04 sie 2014, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój.
Jeśli już to 370 i 430 KM
|
Autor: | MechanikSochaczew [ 04 sie 2014, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Volvo FH (4 generacja) |
E4było na adblue |
Autor: | bosman [ 04 sie 2014, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj: Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój.
Jeśli już to 370 i 430 KMVolvo miało przez krótki okres czasu E4 bez Adblue o oznaczeniu D13B. Poszukajcie a znajdziecie... i jeżeli nie widzieliście na własne oczy/ w warsztacie to niemówcie że nie ma. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 sie 2014, 0:08 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Volvo FH (4 generacja) |
D13b 360/400/440km wychodzily rzadko z egr'em częściej na SCR. Niezaleznie zawsze był to d13b. |
Autor: | SlawekDxI [ 05 sie 2014, 0:35 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj:
- hamulec VEB to jest mocny tylko na papierze, w porównaniu z retarderem Scanii to tylko zwalniał bo hamowaniem tego nazwać nie można. Z tego co wiem to VEB a retarder to zupełnie co innego i tego nie powinno się porównywać.Jakby scania miała "klapkę" i wtedy tak,ale nie jak ma retarder...
- |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 sie 2014, 0:59 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Volvo FH (4 generacja) |
Veb to nie klapka ani retarder. Veb'a można równać z do Deb'a |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 05 sie 2014, 7:07 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj:
430 i 370 to chyba silniki z FMek E5.
Później te moce pojawiły się w FM z 11l motorem, mowa tu o FH, widziałem obie wersje i 370 i 430 właśnie w FH co ciekawe oba na Rabenie w Chorzowie. Zdziwiły mnie te oznaczenia nie ukrywam.
Volvo miało przez krótki okres czasu E4 bez Adblue o oznaczeniu D13B. Poszukajcie a znajdziecie... i jeżeli nie widzieliście na własne oczy/ w warsztacie to niemówcie że nie ma. |
Autor: | BAG [ 22 lis 2014, 2:30 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
A mamy tu na forum mechaniora lub elektryka z ASO Volvo trucks? mam kilka pytan...? |
Autor: | ZiPi [ 28 lis 2014, 17:28 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Jeżdzę tym autem ( FH 500, Euro 6 ) dwa miesiące i przy przebiegu 28 tyś km auto się zje... ło. Podczas jazdy na autostradzie silnik zgasł Laweta tzn. holownik i do serwisu. Okazało się ze układ paliwowy się zapowietrzył z powodu fabrycznie źle zamontowanej uszczelki w pompce odpowietrzającej. Oczywiscie wszystko naprawione na gwarancji, tylko jestem 2 dni w plecy, bo weekend, zamiast w domu, to spędziłem na serwisie w DE. Ogólnie autem w porównaniu z poprzednim modelem ( FH 500 Euro 5 ) którym miałem okazję jezdzić ponad 2 lata jezdzi się całkiem przyjemnie, co do różnic na plus, to: - bardziej dynamiczny silnik ( mimo dłuzszego przełozenia. ) - duzo lepsze wyciszenie wnętrza - lepsze ( bo nowe ) sztywniejsze zawieszenie ( z przodu mam resory ) - lepsze światła - lusterka juz tak nie zasłaniają widoku na boki jak w poprzednim modelu - bardziej rozbudowany komputer pokładowy - trochę więcej miejsca w kabinie. teraz trochę minusów: - o 2 litry większe spalanie - większe spalanie Ad Blue - zawieszający się prawy wyświetlacz na desce rozdzielczej. - szumiące uszczelki okna w drzwiach Ogólnie nie jest żle, denerwują mnie jeszcze małe schowki nad łózkiem i nieprecyzyjnie działający czujnik deszczu, ale to kwestia wyposazenia dodatkowego. Wg mnie funkcjonalność nowej kabiny, w porównaniu do poprzednika niewiele się poprawiła. Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ? |
Autor: | energia [ 28 lis 2014, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Nowe volvo fh euro 6 Odebrane rzgow 22.11.2014 + naczepa Bodex odebrana 22.11.2014 opcja z ksiazki wszystkie X-sy na zamow... min spioch, pas ruchu, radar, odleglosciowka, automat, hamowanie, jazda w korku bez używania pedału, telewizor, al felgi, martwy punkt, automat doual, telefon, lakier perla, waga, topografia, doświetlanie zakrętów, bixenon, czujnik deszczu, veb + ; balony etc .... Pozdrawiam Energia-logistyka http://www.img.pl/Wbyg.jpg http://www.img.pl/Xbyg.jpg http://www.img.pl/Ybyg.jpg |
Autor: | trewal [ 29 lis 2014, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
kolego ZiPi miałem to samo tez mi auto zgasło na autostradzie w hiszpani (460 euro 6) przebieg 40 tys km,holownik i do serwisu,przyczyna ta sama co u Ciebie,czekalem do drugiego dnia na nową pompkę paliwowa(nie mieli na miejscu)wymienili i jest ok,widać to jakaś wada fabryczna. |
Autor: | korni8808 [ 11 gru 2014, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Nasze już wylądowało na serwisie; nie ma jeszcze 20kkm |
Autor: | DAJANO [ 12 gru 2014, 7:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj:
Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ?
Jedno z naszych E6 ma 150tys i nic ze spalaniem sie nie poprawilo. Ciekawe jest to iz mamy w firmie 7 sztuk E6 i w zadnym nie mielismy JESZCZE problemu z pompka paliwa.
|
Autor: | energia [ 12 gru 2014, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj:
Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ?
Jedno z naszych E6 ma 150tys i nic ze spalaniem sie nie poprawilo. Ciekawe jest to iz mamy w firmie 7 sztuk E6 i w zadnym nie mielismy JESZCZE problemu z pompka paliwa. |
Autor: | ZiPi [ 17 gru 2014, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Mamy w firmie 6 nowych FH-aczy i problem z pompką miał tylko mój egzemplarz ale za to 5 sztuk ma problem z przelewaniem paliwa z prawego zbiornika Po Nowym roku wszystkie odwiedzą serwis. |
Autor: | Edek2211 [ 17 gru 2014, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Mamy w firmie 6 nowych FH-aczy i problem z pompką miał tylko mój egzemplarz ale za to 5 sztuk ma problem z przelewaniem paliwa z prawego zbiornika
Po Nowym roku wszystkie odwiedzą serwis. Do wymiany jeden przewod paliwowy:) Serwisy wiedza o co chodzi. Bylo wymienianie w autach paru znajomych co jezdza FH4 |
Strona 55 z 71 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |