wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Renault Magnum
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=69
Strona 7 z 29

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ 22 sie 2007, 14:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mam kolegę co ma kilka magnumek 385KM-420KM i ogólnie jest zadowolony ale pół roku temu kupił Scanie 124-360,zaskoczyło go że przy takim samym ładunku ,na tej samej trasie Scania pali ok4-5litrów mniej i jest przy tym dużo mocniejsza. Jak to mówią o reniach wcześniej widzą górę niż ona faktycznie jest.
Scania ma 360KM -1750Nm
Magnum ma 420KM - 1830Nm
Podobny przypadek mam miejsce jeśli mamy magnumke Mack 520 i scanie 143-450
kolego ale ty porównujesz ciężarówki z innych lat!
magnumkę 385 - 420 możesz sobie porównać ale do 113 a nie 124! i w takim przypadku scania blado wygląda.
scania 124 jest młodsza, ma minimum euro 2, a silniki MIDR 385 420 oraz 520 to starsze generacje i czy chcesz czy nie to bedą palic więcej.

Nie chciałęm pisać na ten temat bo znów bedą "kłotnie" ale kumpel co jeździł scania 144 460 i przesiadł sie na magnumkę mack 470 to mówi że magnum jest mocniejsze a 10 KM to znów nie wielka przewaga a robi róznicę. Uważa że MACK 470 jest mocniejszy i bardziej elastyczny i co wicej! mówi ze pali mniej jak V8 scani.

A zapomniałem napisać że bardzo, bardzo dużo zależy od umijętności kierowcy, trzeba umieć zmieniać BIEGI.

Autor:  PiotrusRybnik [ 22 sie 2007, 17:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Słuchaj kolego Piotrus
Nie wiem ile pali Magnum 430,ale wiem ile pali Magnum 420lub385 i dlatego napisałem opinię.
Trasa Kraków-Koszalin 24 tony-piwo.Z powrotem pusto. Różnica na korzyść scanii 4litry.
To trasa łagodna ,
natomiast gdy traska jest górzysta np Kraków-Praga chłodnia 24 tony jeszcze większa różnica na korzyść scanii.
A co do cen części zamiennych sam mam scanie i nie ma co porównywać cen części zamiennych scanii do renaulta.
Scania jest droga w zakupie ale tania w częściach ponieważ jest wiele zamienników.
Skąd ty wziąłeś taką cenę za tłoka 2300zł???????? :shock:
Tak na marginesie mówisz o piwie ROYAL UNI BREW z Kacic????
Te 4 litry różnicy tzn ile one palą????
A jesli pytasz skad wziałes te ceny to Ci powiem: INTERCARS,OPOLTRANS,SERWIS SCANI. Mówie o dobrym tłoku nie jakims MADE IN TAIWAN :)
Mam Scanie 124 420 i porownuąc ja z Magnumem 440,czy nawet 385 nie odczuwam róznicy w spalaniu nawet na górzystych terenach..
Na moc nie mozna tez narzekac.. 8)
Na Koszalin z Krakowa tez jezdziłem... :roll:
Ogólnie rzecz biorac nie narzekam ani na ta Scanie ani na Magnuma
Natomiast nie chce znac Mercedesa Axora i Actrosa :x

Autor:  chwast [ 24 sie 2007, 8:15 ]
Tytuł: 

Trafiłeś z tym ładunkiem ,ale zadanie nie było trudne!!!
Scania pali 31-32litry
Magnum pali od 36-38
Mieli już w ciągu 3lat sześć różnych magnumek i tylko jedna 385 zchodziła do 35litrów i tyle mam do powiedzenia.
Sam posiadam trzy Scanie 3 i może każdy powie że stare i do dupy,ale ja jestem bardzo zadowolony.
Miałem kiedyś majorkę i zauważyłem że renówki do 96r mają za szybkie przełożenia ,dlatego na równych odcinkach pędzą ,ale pierwsza górkach i straszna cienizna,a jak spadnie z obrotów to zaczyna się mieszanie biegami i klapa.
Sądzę że w przypadku silników nowszych generacji po 1997r jest lepiej pod względem mocy i spalania paliwa.
Poza tym silnik silnikowi nie równy a tym bardziej jeżeli pompa jest źle zrobiona.
Ceny części do trójek są tanie natomiast do Magnum drogie.
Np panewki główne i korbowodowe do V-ki -800zł(federal mogul)
Tłok (nigdy nie zmieniałem)ale cena ok 600zł(Kolben)
uszczelka pod głowicę 70zł(Reinz)
szyba przednia 200zł
filtr oleju 20zł
Ceny do rzędówek są jeszcze niższe!!!
Droższe są tylko części które pokrywają się z czwórką.
Kolega magnum napisał że Scania 144 jest słabsza od Magnum Mack na pewno nie o 10KM tylko pewni ze 100Nm.
Scania ma 2000Nm a Magnum chyba 2100Nm chyba jasne dlaczego jest mocniejsze.
Scania trochę zmodyfikowany silnik z 3 generacji ale w zasadzie nic nowego, pojemność 14l ,wałek w kadłubie ,dwa zawory na cylinder tylko z napędy rozrządu wyprowadzili do tyłu i nic poz tym.
Ja mam 143-420 i ma 1915Nm przy tylnim moście 3,2
natomiast 144 ma 2000Nm przy przełożeniu 3,08
Efekt jest taki że 143 nie ustępuje mocy 144.
W przypadku Magnum silnik Macka, to całkiem "nowa" konstrukcja o pojemności 12litrów i silniku tak wyżyłowanym że będzie miał problem dociągnąć do 1 mln km,może nawet zrobi tą bańkę ale głowice na 100% będą robione.
Nie znam parametrów tego silnika ,ale wydaje mi się że ta Scania musi mieć coś nie tak że była słabsza,może w pewnym zakresie obrotów ale na pewno przy niskich obrotach to renia może się schować.
Mam jeszcze prośbę do użytkowników Magnum napiszcie jakieś dane techniczne Magnum z lat 97-2001,chodzi głównie o silniki,od kiedy mają skrzynie ZF itp.
Pozdrawiam!!!

Autor:  P@wel [ 31 sie 2007, 17:52 ]
Tytuł: 

Nie ma co gadać... i sie kłucić... Jak ktoś kiedyś napisał : Magnumka = ikona transportu międzynarodowego...

Autor:  Pilus [ 05 wrz 2007, 23:14 ]
Tytuł: 

Dla zainteresowanych podsyłam filmin kreklamowy Renault Magnum, początkowo myślałem że to VEGA ale chyba jednak nie. Sami oceńcie
http://www.youtube.com/watch?v=wb5UC6C6 ... ed&search=

Autor:  skoczek69 [ 05 wrz 2007, 23:22 ]
Tytuł: 

To filmik reklamowy zwykłego Renult Magnum DXi nie w wersji VEGA, widziałem go już jakiś czas temu na stronie Renault.

Autor:  rufus [ 26 wrz 2007, 9:48 ]
Tytuł: 

Witam mój tata ma magnumke 96r. 420km i pali mało w granicach 30 jak na pusto do 35 bo ładunkiem full przy 90km/h. Więc nie gadajcie głupot że magnumki dużo palą.Owszem może spalić ponad 40l ale jak sie jedzie nonstop ponad 100. A i jeszcze ma Volvo FH12 420km 99r. i jeździ pod chłodnią praktycznie cały czas 24tony i pali do 33litrów i cały czas na odcięciu 91km/h

Autor:  huberto [ 29 wrz 2007, 0:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Witam mój tata ma magnumke 96r. 420km i pali mało w granicach 30 jak na pusto do 35 bo ładunkiem full przy 90km/h. Więc nie gadajcie głupot że magnumki dużo palą.Owszem może spalić ponad 40l ale jak sie jedzie nonstop ponad 100. A i jeszcze ma Volvo FH12 420km 99r. i jeździ pod chłodnią praktycznie cały czas 24tony i pali do 33litrów i cały czas na odcięciu 91km/h
Z mojego mikrego doświadczenia powiem tylko, że magnumki lubią płatać figle, jęśli chodzi o spalanie. Wszystko zależy od jakości paliwa i od stanu układu zasilania. Mojemu koledze z firmy magna 390 spaliła 47 litrów, a 430 około 37l/100km. Mi na 480 e-techu wychodzi 31-34.

Autor:  The Konrad [ 29 wrz 2007, 21:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wszystko zależy od jakości paliwa i od stanu układu zasilania. Mojemu koledze z firmy magna 390 spaliła 47 litrów, a 430 około 37l/100km. Mi na 480 e-techu wychodzi 31-34.
Kolega ma rację. Mój tato jeździ na 440 e-tech iróżnie to bywa z tym spalaniem. Ważne też są filtry :!: :!:

Autor:  Radiance [ 01 paź 2007, 10:37 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Wszystko zależy od jakości paliwa i od stanu układu zasilania. Mojemu koledze z firmy magna 390 spaliła 47 litrów, a 430 około 37l/100km. Mi na 480 e-techu wychodzi 31-34.
Kolega ma rację. Mój tato jeździ na 440 e-tech iróżnie to bywa z tym spalaniem. Ważne też są filtry :!: :!:
Filtry swoją drogą, zapomniałeś o pompach. Jako, że Magnum wzięło silniki Macka, musieli troche pomyśleć. Jako jedyna Europejska ciężarówka miała 6 pomp, i 6 wtrysków do każdej pompy. Uszkodzenie jednej pompy = większe szpalanie silnika. Wymiana ? Lepiej nie, pompa w serwisie Renault kosztuje około 3000 zł. Więc lepiej zainwestować w nowe większe kotły ...

Autor:  huberto [ 02 paź 2007, 15:37 ]
Tytuł: 

~Vos~
Żeby nie było nieporozumień, dodam tylko, że Macki wkładane w latach 1997-2001, czyli 390, 430 i 470 miały zwykłe pompy rzędowe sterowane elektronicznie, a 6 pomp dopiero e-tech 400, 440 i 480.

Autor:  Radiance [ 03 paź 2007, 13:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
~Vos~
Żeby nie było nieporozumień, dodam tylko, że Macki wkładane w latach 1997-2001, czyli 390, 430 i 470 miały zwykłe pompy rzędowe sterowane elektronicznie, a 6 pomp dopiero e-tech 400, 440 i 480.
Oczywiście, chodziło mi o te nowsze modele. Mój błąd, że nie napisałem. A z tąd wiem, bo nasza Magnumka ma problem z jedną pompą i czasem komputer wariuje z tym całym spalaniem.

Autor:  łukasz [ 03 paź 2007, 14:29 ]
Tytuł: 

Koledzy w najnowszym numerze Polskiego Trakera jest test pieknego,czarnego MAGNUM 460 DXi E-5.Zachęcam do tej interesującej lektury... :mrgreen:

Autor:  Radziej [ 08 paź 2007, 8:37 ]
Tytuł: 

Kiedy poraz pierwszy zobaczyłem na plakacie Magnumke powiedzialem- To jest moja maszyna! Jakiś czas temu założyłem się (o zgrzewke piwa) o Renault Mack. Facet twierdził kategorycznie że takie coś nie istnieje. Prosił bym żeby ktoś opisał czym się różni Mack od zwykłej Magnumki.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. :wink:

Autor:  Igor [ 08 paź 2007, 9:04 ]
Tytuł: 

Z zewnątrz? Niczym. Z tym "Renault Mack" chodzi o to że Renault do modeli Magnum (m.in AE) stosowało silniki MACKa, nie wiem jak w późniejszych modelach, ale w AE było tak na pewno.

Autor:  bilonzo [ 08 paź 2007, 15:14 ]
Tytuł: 

Zgadza się "RENAULT MACK" nazwa ta pochodzi od jednostki napędowej stosowanej w magnumkach.Mój ojciec w swojej (tej najnowszej) miał też silnik MACK'a. :wink:

Autor:  skoczek69 [ 08 paź 2007, 22:05 ]
Tytuł: 

A może chodziło Ci o MACK MAGNUM który to produkowany był na rynek australijski.

Autor:  Łukaszz [ 09 paź 2007, 16:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Renault do modeli Magnum (m.in AE) stosowało silniki MACKa
Silniki Mack'a były także montowane w dwóch następnych modelach Magnum, czyli Integral, oraz E-tech. Egzemplarze posiadające jednostki napędowe amerykańskiego producenta raczej nie różniły się wyglądem od swoich "rówieśników" (bynajmniej na pierwszy rzut oka), choć na 100% nie jestem pewien. A oto jedno zdjęcie mojego autorstwa przedstawiające model Integral z silnikiem Mack'a.

Obrazek

Autor:  Bald [ 10 paź 2007, 13:27 ]
Tytuł: 

Magnum od początku swojej produkcji aż do 2005 roku, kiedy zaczęto montować silniki Volvo, miały silniki Macka, w AE 8-cylindrowe (500-520-560 KM), a w Integralce i E-Tech'u 6 cylindrowe, tylko osprzęt był francuski. Równolegle silniki Renault i Mack były montowane tylko w AE, w nowszych tylko Mack, a teraz Volvo.

Autor:  ADAMO [ 10 paź 2007, 21:10 ]
Tytuł: 

Mała poprawka silnik V8 560 KM wprowadzony w 1996 roku był nastepca 520 i wystepowal do 2000 roku rownolegle z 390,430 i 470.
Silniki Macka użytkowane były takze w pojazdach SISU głównie są to pojazdy gabarytowe lub do przewozu drzewa.

Strona 7 z 29 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/