wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH (4 generacja) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885 |
Strona 62 z 71 |
Autor: | SergiejTG [ 09 gru 2017, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?
|
Autor: | mateuszsl [ 09 gru 2017, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj: teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?Ba, stare TGA z 23,5V rano "od strzała" gadał... |
Autor: | Twin [ 10 gru 2017, 8:30 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
To są żelowe więc trochę mocniej ładuje i cały czas ładuje 29.2V Po 20H pauzy z webasto i lodówka ma 24.4V i cały czas ten komunikat. Pewnie czujnik stanu akumulatora nawala... |
Autor: | SS [ 10 gru 2017, 8:32 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj: teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5? |
Autor: | Twin [ 10 gru 2017, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Dokładnie podczas ładowania 29.2V pokazuje ile jeszcze amper zostało Później jest 0A cały czas Ps Ile amper pobiera Ci na zapłonie bez świateł, oświetlenia kabiny, webasta, lodówki, przetwornicy? |
Autor: | SergiejTG [ 10 gru 2017, 12:13 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
A, czy te żelowe akumulatory nie są troszkę przereklamowane? Czytałem właśnie o akumulatorach żelowych i znalazłem to: "Akumulatory żelowe Zalety: (...) Po trzecie akumulatory żelowe są odporne na wibracje i wstrząsy. Wady: Podstawową wadą akumulatorów żelowych jest niska moc przy dostarczaniu wysokich prądów, zwłaszcza w niskich temperaturach. Przez to nie znajdują zastosowania w samochodach jako akumulatory rozruchowe." Żródło: http://www.motofakty.pl/artykul/akumula ... adnik.html Wg mnie wynika z tego tyle, że Volvo zastosowało je, żeby pozbyć się problemu w postaci rozsypujących się cel. Ale jest to okupione niską mocą przy rozruchu... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 10 gru 2017, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Dla mnie kompletnie niezrozumiałym jest fakt, iż Volvo, które od przeszło czterech lat "klepie" ten model, nic nie zrobiło (czyt. poprawiło) w tej kwestii. Na taką dziwną (wg mnie co najmniej dziwną) sytuację, zapewne cieszą się tylko producenci akumulatorów. |
Autor: | Twin [ 10 gru 2017, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Trochę przesadzasz bo już niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach Szczególnie tych z systemem start stop Ja jak narazie nie widzę tu problemu z akumulatorami bo trzymają bardzo dobrze Jedynie ten błąd czujnika jak myślę a to już sprawa elektryki Pauza 24 wychodzi bez opalania praktycznie Zobaczę co powiedzą jak pojadę na serwis Co do braku postępów w Volvie to nie do końca tak Zwykle baterie co padały jak muchy po pół roku zastąpiono żelowy i ma być już podobno ok. Gadałem z gościem że u niego w firmie 6 sztuk nowych Volvo w w odstępie czasu 6-9 miesięcy wymienialo aku na żelowe we wszystkich Odezwę się jak to naprawią |
Autor: | SergiejTG [ 10 gru 2017, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: (...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMySzczególnie tych z systemem start stop Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę. |
Autor: | Twin [ 18 gru 2017, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Napisze teraz co zrobić żeby pozbyć się w/w problemu Po naładowaniu akumulatorów na full prostownikiem lub jak w moim przypadku bo nie było takiej opcji po 10 godzinach jazdy, wchodzimy na postoju w: Menu Czynności obsługowe Reset dan. przegl. Pin 5678 Akumulator wybieramy jakie mamy aku z listy u mnie GEL 210 Reset typ. akumulatora? Tak Zresetowano. W tym momencie wartość stanu baterii będzie maksymalna i stan aku będzie już poprawnie mierzony Warto zadzwonić do serwisu. Powiedzieli że czasem się tak dzieje że wkrada się błąd i miesza. Pzdr |
Autor: | Twin [ 18 gru 2017, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj: (...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMySzczególnie tych z systemem start stop Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę. Myślę że były by popularniejsze gdyby nie cena... |
Autor: | łukasz [ 19 gru 2017, 15:47 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
W poprzedniej firmie często musieliśmy tak resetować,bo inaczej klima postojowa nie chciała działać.Ale zapomniałem jaki był ten pin... |
Autor: | Twin [ 19 gru 2017, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Widzisz też zapomniałem dopisać że webasto wtedy źle działało, cały czas świrowało tj grzalo non stop bez automatycznego sterowania wg temperatury w środku. Teraz jest git Witać jest to lekarstwo na nie jeden problem Dopiszę jeszcze bo miałem z tym problem, że chcąc dopompowac powietrza np w kołach podpinajac się do gruszki przy lewym kole tj kierowcy, będziecie zdziwieni bo nie poleci powietrze... Rozwiązanie proste choć trzeba o tym wiedziec Na zapalonym silniku należy wcisnąć hamulec i dopiero wtedy można działać. |
Autor: | SergiejTG [ 19 gru 2017, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: do gruszki przy lewym kole tj kierowcy
Gruszki? A co to jest za gruszka? Ja to zawsze ze zbiornika biorę.
|
Autor: | Twin [ 20 gru 2017, 8:53 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi. |
Autor: | BAG [ 07 sty 2018, 1:39 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
[quote="Twin"]To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi. Nie radzę z tego pompować kół tam masz pełnie ciśnienie ze sprężarki i cały syf. Lepiej weź z jakiegoś innego zbiornika czyste, suche i nie 12Bar.... Można tym złączem napełnić układ. (U mnie złacze SF nie działa) |
Autor: | Kierownik [ 07 sty 2018, 8:03 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
To chyba jest złącze do nabicia układu z zewnętrznego źródła. Nadmuchać koło też pewnie można, ale: 1. Wiatr leci tylko kiedy kompresor bije. 2. Jak leci to z całym syfem i wilgocią. |
Autor: | Twin [ 20 sty 2018, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Sorry panowie ale jest to miejsce przeznaczone w VOLVO do pompowania kół i tego się trzymajmy, każdy i tak zrobi wg siebie. Ps Złącze SF (system fill) jest do dobijania powietrza do układu z innego źródła. |
Autor: | lukiin09 [ 23 sty 2018, 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Macie u was płetwy składane od strony pasażera? Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Twin [ 23 sty 2018, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Jeśli chodzi Ci o boczną owiewke do wchodzenia za kabinę to tylko od kierowcy Pewnie można sobie zażyczyć |
Strona 62 z 71 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |