wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FH (4 generacja)
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885
Strona 62 z 71

Autor:  SergiejTG [ 09 gru 2017, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?

Autor:  mateuszsl [ 09 gru 2017, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
Cytuj:
teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?
Po mojemu to on może podał wartość chwilowa, bo tak ja mam swoim FH (2012), że zmienia się i lata pomiędzy 28,2V-29,2V. Po całej nocy, jest 25V i zagaduje bez problemu.
Ba, stare TGA z 23,5V rano "od strzała" gadał...

Autor:  Twin [ 10 gru 2017, 8:30 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

To są żelowe więc trochę mocniej ładuje i cały czas ładuje 29.2V
Po 20H pauzy z webasto i lodówka ma 24.4V i cały czas ten komunikat.
Pewnie czujnik stanu akumulatora nawala...

Autor:  SS [ 10 gru 2017, 8:32 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
Cytuj:
teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?
Jeżdżę FH500 odebranym 4.09 bieżącego roku. W czasie jazdy jest 29.2V gdy wg. komputera akumulator jest nienaładowany, a pasek postępu ładowania jest niezapełniony. Gdy pod paskiem zamiast komunikatu "Ładuje..." pojawi się "Naładowany" wartość ładowania zmienia się na 28.2.

Autor:  Twin [ 10 gru 2017, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Dokładnie podczas ładowania 29.2V pokazuje ile jeszcze amper zostało
Później jest 0A cały czas
Ps
Ile amper pobiera Ci na zapłonie bez świateł, oświetlenia kabiny, webasta, lodówki, przetwornicy?

Autor:  SergiejTG [ 10 gru 2017, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

A, czy te żelowe akumulatory nie są troszkę przereklamowane? Czytałem właśnie o akumulatorach żelowych i znalazłem to:

"Akumulatory żelowe

Zalety: (...) Po trzecie akumulatory żelowe są odporne na wibracje i wstrząsy.

Wady: Podstawową wadą akumulatorów żelowych jest niska moc przy dostarczaniu wysokich prądów, zwłaszcza w niskich temperaturach. Przez to nie znajdują zastosowania w samochodach jako akumulatory rozruchowe."

Żródło: http://www.motofakty.pl/artykul/akumula ... adnik.html

Wg mnie wynika z tego tyle, że Volvo zastosowało je, żeby pozbyć się problemu w postaci rozsypujących się cel. Ale jest to okupione niską mocą przy rozruchu...

Autor:  użytkownik usunięty [ 10 gru 2017, 12:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Dla mnie kompletnie niezrozumiałym jest fakt, iż Volvo, które od przeszło czterech lat "klepie" ten model, nic nie zrobiło (czyt. poprawiło) w tej kwestii.
Na taką dziwną (wg mnie co najmniej dziwną) sytuację, zapewne cieszą się tylko producenci akumulatorów.

Autor:  Twin [ 10 gru 2017, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Trochę przesadzasz bo już niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Ja jak narazie nie widzę tu problemu z akumulatorami bo trzymają bardzo dobrze
Jedynie ten błąd czujnika jak myślę a to już sprawa elektryki
Pauza 24 wychodzi bez opalania praktycznie
Zobaczę co powiedzą jak pojadę na serwis

Co do braku postępów w Volvie to nie do końca tak
Zwykle baterie co padały jak muchy po pół roku zastąpiono żelowy i ma być już podobno ok.
Gadałem z gościem że u niego w firmie 6 sztuk nowych Volvo w w odstępie czasu 6-9 miesięcy wymienialo aku na żelowe we wszystkich
Odezwę się jak to naprawią

Autor:  SergiejTG [ 10 gru 2017, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
(...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMy
Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę.

Autor:  Twin [ 18 gru 2017, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Napisze teraz co zrobić żeby pozbyć się w/w problemu
Po naładowaniu akumulatorów na full prostownikiem lub jak w moim przypadku bo nie było takiej opcji po 10 godzinach jazdy, wchodzimy na postoju w:

Menu
Czynności obsługowe
Reset dan. przegl.
Pin 5678
Akumulator
wybieramy jakie mamy aku z listy u mnie GEL 210
Reset typ. akumulatora?
Tak
Zresetowano.

W tym momencie wartość stanu baterii będzie maksymalna i stan aku będzie już poprawnie mierzony
Warto zadzwonić do serwisu.
Powiedzieli że czasem się tak dzieje że wkrada się błąd i miesza.
Pzdr

Autor:  Twin [ 18 gru 2017, 22:54 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
Cytuj:
(...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMy
Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę.
Fakt pomieszalem AGM stosuje się szczególnie w start stop i w samochodach w dużym poborem prądu np webasto ponieważ AGM są odporne na glebokie wyładowania i mają dużo więcej cykli startu
Myślę że były by popularniejsze gdyby nie cena...

Autor:  łukasz [ 19 gru 2017, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

W poprzedniej firmie często musieliśmy tak resetować,bo inaczej klima postojowa nie chciała działać.Ale zapomniałem jaki był ten pin... :mrgreen:

Autor:  Twin [ 19 gru 2017, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Widzisz też zapomniałem dopisać że webasto wtedy źle działało, cały czas świrowało tj grzalo non stop bez automatycznego sterowania wg temperatury w środku.
Teraz jest git
Witać jest to lekarstwo na nie jeden problem

Dopiszę jeszcze bo miałem z tym problem, że chcąc dopompowac powietrza np w kołach podpinajac się do gruszki przy lewym kole tj kierowcy, będziecie zdziwieni bo nie poleci powietrze...

Rozwiązanie proste choć trzeba o tym wiedziec

Na zapalonym silniku należy wcisnąć hamulec i dopiero wtedy można działać.

Autor:  SergiejTG [ 19 gru 2017, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
do gruszki przy lewym kole tj kierowcy
Gruszki? A co to jest za gruszka? Ja to zawsze ze zbiornika biorę.

Autor:  Twin [ 20 gru 2017, 8:53 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół
Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla
Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi.
Obrazek

Autor:  BAG [ 07 sty 2018, 1:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

[quote="Twin"]To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół
Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla
Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi.

Nie radzę z tego pompować kół tam masz pełnie ciśnienie ze sprężarki i cały syf. Lepiej weź z jakiegoś innego zbiornika czyste, suche i nie 12Bar.... Można tym złączem napełnić układ. (U mnie złacze SF nie działa)

Autor:  Kierownik [ 07 sty 2018, 8:03 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

To chyba jest złącze do nabicia układu z zewnętrznego źródła.
Nadmuchać koło też pewnie można, ale:
1. Wiatr leci tylko kiedy kompresor bije.
2. Jak leci to z całym syfem i wilgocią.

Autor:  Twin [ 20 sty 2018, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Sorry panowie ale jest to miejsce przeznaczone w VOLVO do pompowania kół i tego się trzymajmy, każdy i tak zrobi wg siebie.
Ps
Złącze SF (system fill) jest do dobijania powietrza do układu z innego źródła.

Autor:  lukiin09 [ 23 sty 2018, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Macie u was płetwy składane od strony pasażera?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Twin [ 23 sty 2018, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Jeśli chodzi Ci o boczną owiewke do wchodzenia za kabinę to tylko od kierowcy
Pewnie można sobie zażyczyć

Strona 62 z 71 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/