wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH (4 generacja) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885 |
Strona 66 z 71 |
Autor: | Wojtas [ 04 wrz 2018, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Prawie 300tys i pierwszy problem Zobaczymy co Powiedza u Dzidy <a href="https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff652d3798993256" |
Autor: | Twin [ 04 wrz 2018, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Wtryskiwacz albo pompa adblue Standard Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojtas [ 11 wrz 2018, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Wymienione jedno i drugie. |
Autor: | Habababa [ 13 wrz 2018, 11:43 ] |
Tytuł: | Volvo FH (4 generacja) |
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201809 ... 904c4b.jpg 1 spalanie z 3000 tys km po 18t , a 2/gie z całego miesiąca tonaze od 18-24 Auto odbierane miesiąc temu solary na dachu akumulatory żelowe, na klimie postojowej 3h i krzyczy uruchom silnik . Wiec czy ja wiem czy to jakis rarytas [emoji20] adblue braknie na trasę 3000km Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Twin [ 13 wrz 2018, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Jak tak krzyczy zrób reset akumulatora Pisze wyżej jak U mnie cały dzień chodzi klima i jest ok Aku też mam żelowe Wozilem cały czas 25,5t i po Niemczech góry itp nigdy adblue się nie skończyło wcześniej niż paliwo. A szły równo na wskaźniku Teraz mam dużo lżej i adblue dużo zostaje Baki 1300 L i 100 L adblue |
Autor: | Habababa [ 13 wrz 2018, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Ja mam baki 1470 a adblue chyba 80 . Nawet jeśli na wskaźniku pokazuje ze są naładowane ? Czy hasło do resetu jest wszędzie takie samo tzn 5678? Spróbuje tego bo obawiam się zimy . Mimo ze na solarach ciagle pokazuje 26V to tak jak mówię baterie padały po 3h Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 13 wrz 2018, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Masz fabryczna klimę czy zewnętrzna ? U nas jest oddzielna i po całej pauzie na włączonej klimie normalnie czajnikiem elektrycznym wodę gotowałem i auto nic nie wołało, odpalał od strzała. Aku żelowe. Adblue fakt, katastrofa my mamy 65l, nie starcza na całe paliwo (1050l). |
Autor: | Habababa [ 13 wrz 2018, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Fabryczna klimatyzacja i oprócz niej i lodówki nic innego nie załączane i mówię 3h i krzyczy uruchom silnik Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Twin [ 13 wrz 2018, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Reset Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka |
Autor: | ved [ 27 paź 2018, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Mam pytanie który most z wymienionych będzie najbardziej optymalny 2.47:1, 2.64:1, 2.85:1 opony 315/70, tonaż od 15-24t, spalanie w tym wypadku nie jest priorytetem. W salonie doradzają 2:47, ale z tego co słyszałem jest strasznie zamulony. |
Autor: | korni8808 [ 27 paź 2018, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Czym objawia się "zamulony most"? |
Autor: | ved [ 27 paź 2018, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Chodzi o to że z tonażem pod górke słabo ciągnie. Tak słyszałem nie mówie że to jest prawda, dlatego tu pytam. |
Autor: | Kierownik [ 27 paź 2018, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Pociągnie tak samo pod górę, tylko na biegu niżej. Za to po płaskim zaoszczędzi trochę juchy. Pewnie mijam się z parkingowymi, ale tak już jest. Fizyka i matematyka też się mija. |
Autor: | MAN [ 27 paź 2018, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Też się zastanawiam nad zmianą główki mostu. Teraz mam przełożenie 3,083 i się zastanawiam który most będzie bardziej optymalny zużycie paliwa /moc czy most 2,846 czy 2,714 Dodam że ten sam silnik występował z tymi trzema powyższymi mostami i miał obroty takie przy 90km/h 1500 1390 1320 |
Autor: | Kierownik [ 27 paź 2018, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Włóż ten "najszybszy". Na najwyższym biegu będzie wyraźnie "słabszy", moc ta sama, tylko przełożenie "dłuższe". Pod spore górki kiedy zdejmie bieg nie odczujesz różnicy. A po płaskim kiedy będzie cykał, zostawi paliwa. Jeśli masz 70tki, zjeżdzij i załóż 80tki, jesli oczywiście nie będzie problemu z wysokością. Efekt ten sam. |
Autor: | Rossi [ 27 paź 2018, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Przy 12biegowym automacie jak się jeździ po landówkach w Niemczech też nie ma co za mocno schodzić z obrotami, bo ciężko jest wtedy utrzymać na ostatnim biegu jadąc za przepisowym Niemcem ~65km/h. |
Autor: | MAN [ 27 paź 2018, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Przy moście 2,714 będzie te 200 obrotów mniej, czy w ogólnym rozrachunku jazda po płaskim i górkach nie wyjdzie gorzej spalanie niż przy przełożeniu 2,846 gdyż będzie trzeba częściej zmieniać biegi przy moście 2,714 |
Autor: | Kierownik [ 28 paź 2018, 7:26 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Ja teraz jeżdżę takim volvem 460 z 1270obr/90km/h. Jeśli zaladowany to na maxa, i trochę po górkach. Owszem często nie jedziesz na ostatnim biegu, owszem na ostatnim jest ciupinkę słaby, ale za to w paliwie jest super. Najlpiej zostawia, kiedy przy 82km/h jest 1100obr. |
Autor: | davo76 [ 28 paź 2018, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Ja mam w Stralisie 2,85 i na autostrady się to kompletnie nie nadaje jeśli chcemy jeździć szybciej niż 80. Na odcięciu jest 1380 obrotów i nie jest to zbyt ekonomiczne, chyba że wozimy cały czas full po górkach wtedy fajnie atakuje na ostatnim biegu... Ja jeżdżę głównie landówkami i przy tej robocie jest ok, schodzimy do 60km/h i bez redukcji wracamy do prędkości przelotowej... Jeśli miałbym automat to tymbardziej wolałbym co najmniej 2,64.... |
Strona 66 z 71 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |