Cytuj:
Apropo Premium II 440Dxi euro 3, miał ktoś z taką styczność? Za tydzień odbieram ją dla siebie
Ja przez pewien czas ciągałem cementosilos takim ciągnikiem. Mój pojazd pochodził z 2006 roku, wyposażony był w niską kabinę z leżanką oraz manualną skrzynię biegów.
Ogólnie rzecz biorąc to samochód jest idealny do pracy w ciężkiej dystrybucji - na dłuższych dystansach może być męczący.
Na uwagę zasługuje fakt niezłych materiałów wykończeniowych oraz bardzo dobrego ich spasowania - plastiki nie trzeszczą i jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz powinny wyglądać nieźle.
Wąska, krótka kabina w połączeniu z szerokim tunelem silnika skutkuje ciasnotą w miejscu na nogi - prawa łydka zawsze ma kontakt z tunelem silnika. Pasażer też nie ma zbyt wiele przestrzeni w tym miejscu.
Pozycja za kierownicą ok, chociaż kierowcy o wzroście ponad 190cm mogą mieć problem z dobraniem odpowiedniej - wygodnej pozycji za sterem.
Bardzo fajna i czytelna deska rozdzielcza, jedynym jej ergonomicznym mankamentem jest obsługa tempomatu - klawisze na górze deski rozdzielczej - znacznie lepsza byłaby dźwignia przy kierownicy.
Klimatyzacja bardzo wydajna, leżanki wygodne.
Premium raczej słabo wypada także pod względem podręcznych schowków i uchwytów na napoje - te, które są są tak płytkie, że puszka picia bez większego wysiłku je opuszcza.
Silnik - jednostka dynamiczna i, jak na 11 litrowca, mocna. Przy naszej pracy zadowalała się zużyciem na poziomie 32 - 34 litrów. Skrzynia biegów ZF - znana, prosta, sprawdzona - fajnie, że zmiana zakresów w tym modelu odbywa się przełącznikiem, a nie przebitką.
Zawieszenie, jeżeli kabina jest na poduszkach, jest raczej komfortowe. Prowadzenie samochodu poprawne - układ kierowniczy dość precyzyjny, hamulce wydajne - polecam wersje wyposażone w 5 stopniowy Intarder.
Ogólnie samochód jest "kompaktem" więc nie można spodziewać się po nim wygody typowego dalekodystansowca, ale jako dystrybutor spisuje się wyśmienicie.
Uwaga! Ciągniki te są bardzo podatne na niską kulturę techniczną - zalecam serwisować zgodnie z książką w sprawdzonych stacjach obsługi, najlepiej wyposażonych w komputer diagnostyczny Renault