wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1720 |
Strona 8 z 17 |
Autor: | akatora_21 [ 18 maja 2010, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
I tak w Polsce mozesz jechac pow 3,5 t max 80 km/h, więc jak chce i czas go nie goni czemu a 70 to wcale nie tak mało. |
Autor: | BodzioMan [ 18 maja 2010, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Mówię około 70 , jak się oszczędza to przecież się zazwyczaj rozpędza i potem bez gazu spory kawałek . Po za tym jak to mówią " Lepiej dojechać 5 minut później i przeżyć " . |
Autor: | Adam_Pisz [ 20 maja 2010, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Nie wiem, może ktoś to wymienił, ale chińczyk lubił sobie brudzić sam lusterka... tak przynajmniej było u mnie. |
Autor: | BodzioMan [ 22 maja 2010, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
No Maderfaker Ja dalej czekam na twoje zdjęcie . Mam pytanie , jeśli mamy pełny zbiorniczek AD blue i wyświetla nam ,żeby dolać mocznika , to wina komputera , czy jakiś urządzeń pomiarowych ? |
Autor: | Maderfaker [ 22 maja 2010, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Akurat dzis znalazlem troche czasu wiec: Na tym zdjątku volvo pali jak VW tdi:) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f2 ... 2529e.html Na tym ile volvo pali na pusto pykajac 80 - 85km/h. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ab ... bcb2a.html A tu zdjątko danyc etapowych które faktycznie pokazuje ile pali volvo 420 z wywrotka ladowane 26 - 28 ton, ok 60% ladownym km, teren dosc trudny. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/326 ... 721f7.html Widzisz Bodzioman, zdjecie z norma 27 to nie dowod, ja zrobilem takie z normą 4l/100km. Sfoć dane etapowe, to bedzie bardziej wiarygodne. Jesli faktycznie wykazesz tam norme 27 lub 28l/100km, to pozostaje tylko zwrocic honor (h? Ch?) Tobie i Tacie. |
Autor: | BodzioMan [ 22 maja 2010, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
No tylko w FM nie ma takiego podsumowania jakby , co masz na ostatniej fotce . Wczoraj robiłem zdjęcie ,ale tylko przed wyjazdem z bazy , potem nie miałem kiedy bo zmienialiśmy oponę i musieliśmy gonić . . Następnym razem postaram się zebrać dowody . |
Autor: | Pablo91 [ 27 maja 2010, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: No tylko w FM nie ma takiego podsumowania jakby , co masz na ostatniej fotce . Wczoraj robiłem zdjęcie ,ale tylko przed wyjazdem z bazy , potem nie miałem kiedy bo zmienialiśmy oponę i musieliśmy gonić . . Następnym razem postaram się zebrać dowody .
Jak to nie ma?
|
Autor: | BodzioMan [ 27 maja 2010, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
No masz tylko normę i tyle . Nie tak jak Maderfaker pokazał ,że na tylu km mu taką normę wybił itp . |
Autor: | ogierek093 [ 29 maja 2010, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
No to ciekawe, na pewno Volvo ma tyle kasy, aby wydawać oddzielnie na programowanie komputerów do FH i FM... |
Autor: | robur11 [ 20 cze 2010, 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
ciekawie ile pali nowe volvo FH16 700KM myślę ,że ok.70l na setkę |
Autor: | Marecki [ 20 cze 2010, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
http://static0.blip.pl/user_generated/u ... /98108.jpg |
Autor: | wojtekkoniu [ 20 cze 2010, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: ciekawie ile pali nowe volvo FH16 700KM myślę ,że ok.70l na setkę
zadzwoń do Micro Transu
|
Autor: | DWR [ 20 cze 2010, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Nooo to 480KM -48l/100 |
Autor: | Tajny [ 01 lip 2010, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
A ja troszkę odkopię temat, bo ostatnio przyznam szczerze, że próbowałem sobie porównywać FH 440 Globetrotter z 2006r. z Actrosem 2544 L z 2004r., z którymi miałem do czynienia. Niestety głównie pod względem wnętrza i komfortu. Oba pojazdy były wyposażone standardowo. Plusy FH: - niski tunel; - duża ilość kratek od nawiewu powietrza; - automatyczna klimatyzacja; - automatyczna skrzynia biegów, która działa bardzo dobrze; - cichszy odgłos silnika w kabinie; - dynamiczny silnik. Minusy FH: - bardzo kiepska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza (tkaniny są niezbyt przyjazne w dotyku, ciężko je wyprać, plastiki latem, gdy są nagrzane i włączymy klimatyzacje trzeszczą, zimą kiedy są zimne i włączymy ogrzewanie również trzeszczą, poza tym są bardzo twarde, pod wpływem np. płynu do mycia szyb potrafi schodzić z nich farba); - bardzo mało schowków o bardzo małej pojemności; - zbyt miękkie dolne łóżko (kiedy się na nie kładę zatapiam się w materacu, co mi nie do końca odpowiada, materac również ma tendencje do "przekoślawiania" się); - zbyt małe i twarde górne łóżko; - za nisko zawieszone górne łóżko (większość kierowców przekręca zawiasy, dzięki czemu jest w miarę tyle samo przestrzeni między łóżkami, a "sufitami"); - przepuszczalność światła od oświetlenia "reklamy" na globie (nocą, kiedy "reklama" jest oświetlona szczelinami schowków dostaje się światło do wewnątrz kabiny); - brak regulacji jasności światła w kabinie; - brak świateł tzw. "burdelówek"; - ręcznie podnoszony właz dachowy; - niewygodnie umieszczony panel sterowania światłem i ogrzewaniem postojowym na tylnej ścianie; - śmieszny stolik, który ugina się po postawieniu kubka z napojem; - duże spalanie; - bardzo mocne trzęsienie kabiny przy wyłączaniu silnika. Plusy Mercedesa: - duża ilość schowków w kabinie; - duża pojemność schowków; - podłokietniki przy fotelu pasażera; - wygodna szuflada ze stolikiem; - każdy wolny skrawek kabiny zagospodarowany na półki i schowki; - dogodna regulacja światła w kabinie; - wygodnie umieszczony panel sterowania ogrzewaniem, radiem, światłem i włazem dachowym przy łóżkach; - całkiem wygodne i miarę duże dolne łóżko; - przepotężne i bardzo, ale to bardzo wygodne górne łóżko; - wielofunkcyjny fotel pasażera; - elektryczne sterowanie włazem dachowym; - przyjazne i mięsiste materiały użyte do wykończenia wnętrza; - możliwość dostania się do zewnętrznych schowków z wnętrza kabiny; - mniejsze spalanie. Minusy Mercedesa: - zbyt wysoki tunel; - głośniejszy odgłos pracy silnika w kabinie; - mniej dynamiczny silnik; - słabe ogrzewanie postojowe. To takie moje małe porównanie obu samochodów. |
Autor: | ogierek093 [ 01 lip 2010, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Całkiem przydatne porównanie, ale Volvo zawsze można doposażyć w elektryczny szyberdach, full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie, pojemność schowków się nie zmieni,a le wtedy zawsze będzie kilka minusów mniej A dostęp do zewnętrznych schowków ze środka kabiny jest!!! |
Autor: | ciucma102 [ 01 lip 2010, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie
Faktycznie opcja tak potrzebna ze warta każdej kasy
|
Autor: | Bajzel [ 02 lip 2010, 0:47 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: Minusy FH:
A ja się ustosunkuje do tych minusów zarówno FH jak i Actrosa, bo mam pewne zastrzeżenia:- brak regulacji jasności światła w kabinie; - brak świateł tzw. "burdelówek"; - ręcznie podnoszony właz dachowy; - duże spalanie; Minusy Mercedesa: - zbyt wysoki tunel; - słabe ogrzewanie postojowe. - w nowym FH poprawione. - w nowym FH poprawione. - kwestia wyposażenia (wasze FH było bardzo ubogie w przeciwieństwie do Mercedesa) - nie do końca się zgodzę, przynajmniej pod wodzą mojego ojca oba auta (FH 440 '08 jak i 1844 '04) paliły bardzo podobnie, na pewno nie można mówić o dużym spalaniu FH. - to prawda, za to w kabinie Megaspace Mercedes robi robotę i miażdży płaską podłogą FH, - tutaj wystarczy puścić Webasto "na krótko" i sauna w kabinie Wiem, że porównywałeś akurat te dwa egzemplarze, ale myślę, że to kwestia wyposażenia przesądziła w głównej mierze o takim, a nie innym nastawieniu do Szweda. Jedyny minus FH, który moim zdaniem jest naprawdę poważny to ten z plastikami, w porównaniu do Mercedesa wypada blado, przy czym akurat dobór materiałów w Mercedesie wysoko góruję nad innymi autami "siódemki", bo trzeszczenie do nie problem tylko Volva, ale i Mana, Dafa, Iveca czy Renault - nie wiem jak w Scanii R, bo nie miałem okazji sprawdzić jej na dłuższym dystansie, ale 4 była OK |
Autor: | krcr [ 02 lip 2010, 1:59 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Ja się nie znam na TIRach... jestem tylko zwykłym szoferem... Jednak co do Volvo mam dwa niemiłe wspomnienia. wiem, ze TIRowcy z prawego fotela piszą o tym aucie "król szos"... trudno. Jakoś w kwietniu na Francji koleś z Fh12 zaprosił mnie, abym mu naprawił navi w laptopie. Zrobiłem to, ale przy wysiadaniu nabiłem sobie guza przy wysiadaniu (w MANie dotykam głową sufitu, jak stanę na fotelu nogami)... razem z bólem głowy przyszła myśl, ze wole dybać w kamazie niż jeździć volvo... To żartobliwe stwierdzenie, ale trochę prawdy w tym jest...Kabina (nawet w XL) oferuje dla kierowcy biedę... do tego nędzne schowki nad szybą (skośna szyba). No ale auto do zarobku, jak każde inne. Nie wspomnie o "wodogłowiu" na środku kokpitu... |
Autor: | krzysiek żychlin [ 02 lip 2010, 8:44 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
ale kabina globetrotter xl ma elektryczny szyberdach i półki na tylnej ścianie |
Autor: | Tajny [ 02 lip 2010, 11:03 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: Volvo zawsze można doposażyć w elektryczny szyberdach, full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie, pojemność schowków się nie zmieni,a le wtedy zawsze będzie kilka minusów mniej
Ja wszystko rozumiem, tylko napisałem. Oba auta były w standardzie, kabiny są raczej odpowiednikami, bo L Actrosa i Globetrotter FH. Actrosa też nie mieliśmy nic ponad standard, a jednak wypadł lepiej z podstawowym wyposażeniem od FH.Cytuj: A dostęp do zewnętrznych schowków ze środka kabiny jest!!!
W takim razie przepraszam. Mój błąd. Kiedyś oglądałem te schowki i wydawało mi się, że nie ma dostępu. Materaca nie dźwigałem do góry.Cytuj: ale kabina globetrotter xl ma elektryczny szyberdach i półki na tylnej ścianie
Elektryczny właz dachowy z tego co się orientuję w modelu przed liftingiem był tylko za dopłatą. A co komu po tych schowkach, gdy na łóżkach nawet dobrze na bok się nie idzie przewrócić, bo na dolnym zawadzasz o górne, a na górnym o te schowki, bo przecież Globetrotter i Globetrotter XL to zaledwie kilkanaście cm różnicy.Cytuj: Cytuj: Minusy FH:
A ja się ustosunkuje do tych minusów zarówno FH jak i Actrosa, bo mam pewne zastrzeżenia:- brak regulacji jasności światła w kabinie; - brak świateł tzw. "burdelówek"; - ręcznie podnoszony właz dachowy; - duże spalanie; Minusy Mercedesa: - zbyt wysoki tunel; - słabe ogrzewanie postojowe. - w nowym FH poprawione. - w nowym FH poprawione. - kwestia wyposażenia (wasze FH było bardzo ubogie w przeciwieństwie do Mercedesa) - nie do końca się zgodzę, przynajmniej pod wodzą mojego ojca oba auta (FH 440 '08 jak i 1844 '04) paliły bardzo podobnie, na pewno nie można mówić o dużym spalaniu FH. - to prawda, za to w kabinie Megaspace Mercedes robi robotę i miażdży płaską podłogą FH, - tutaj wystarczy puścić Webasto "na krótko" i sauna w kabinie Wiem, że porównywałeś akurat te dwa egzemplarze, ale myślę, że to kwestia wyposażenia przesądziła w głównej mierze o takim, a nie innym nastawieniu do Szweda. Jedyny minus FH, który moim zdaniem jest naprawdę poważny to ten z plastikami, w porównaniu do Mercedesa wypada blado, przy czym akurat dobór materiałów w Mercedesie wysoko góruję nad innymi autami "siódemki", bo trzeszczenie do nie problem tylko Volva, ale i Mana, Dafa, Iveca czy Renault - nie wiem jak w Scanii R, bo nie miałem okazji sprawdzić jej na dłuższym dystansie, ale 4 była OK |
Strona 8 z 17 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |