Cytuj:
Koledze chodzi o to czy zwykłe silniki czy \8/ (tak to zrozumiałem).
Jeśli o to chodzi to podejrzewam , że zwykłe.
Bo juz myślałem że o jakąś hybrydę.
Panie
Grzesiek EK co to czasem lubisz nie których poprawiać, upominać i takie tam... Jest wiele razy na forum opisany sposób kodowania modelu pojazdu w przypadku Scanii.
Ale jeszcze raz:
Przykład: R 113 MA 4x2 L 36038 A
Pierwsza litera (tu R) -oznacza typ kabiny [P- nisko zawieszona, R- wysoko zawieszona, T-wersja CBE (z noskiem), była jeszcze odmiana G- bardzo niska]
Drugi człon pierwsze dwie cyfry (lub jedna w przypadku 93) 11 lub 14- zaokrąglona pojemność silnika w litrach:
9- silnik o poj. 8,5 litra, rzędowy, o mocach :165, 210, 220, 230, 250, 280 KM, oznaczane jako DN9- silnik wolnossący (165), DS9 silnik turbodoładowany (210-250), DSC9- turbodoładowany z intercoolerem
11- silnik o poj. 11,0 litrów, rzędowy, moce: 203, 310, 320, 340, 360, 380, 401KM, oznaczenia analogiczne: DN11, DS11, DSC11, oraz DT11 (silnik 401KM z turbocompound)
14- silnik o poj. 14,2 litra, widlasty, o mocach: 400, 420, 450, 470, 500KM, z oznaczeń znam tylko DSC14, nie słyszałem o wolnossącej wersji tego motoru.
Trzecia cyfra (3) oznacza generację pojazdów [ tu seria 3- 1988-1996]
Kolejny człon (MA)- typ i klasa podwozia:
M- średnie warunki pracy
H- ciężkie warunki pracy
E- b. cięzkie warunki pracy
A- ciągnik siodłowy
L- podwozie do zwykłych zastosowań
K- podwozie do zadań specjalizowanych (wywrotki, dźwigi...)
Kolejny człon [4x2]- konfiguracja napędu, np. 6x4, 4x4, 6x2/4...
L- "strona po której jest kierownica" L-lewa, R- prawa
36038- kolejny dwuczłon:
360- moc pojazdu zaokrąglana do pełnych dziesiątek z regóły w dół
38- rozstaw osi tu 3800mm
A- rodzaj zawieszenia: tu przód -resor, tył- poduszki, inne: B- pełno pneumatyczne, Z- pełno mechaniczne
dodatkowo w niektórych modelach może występować na końcu:
AR- wersja na rynek Argentyński,
AU- ---II-----Australijski,
BR- brazylijski
CH- szwajcarski
US- Usa
Chyba wszystko jasne