wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii 4 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497 |
Strona 8 z 28 |
Autor: | Łukaszz [ 05 lut 2008, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L. Jeśli chodzi Ci o literkę L w oznaczeniu 124L to oznacza ona typ pojazdu, w tym przypadku jest to pojazd do transportu długodystansowego. Liczba 124 informuje nas o pojemności silnika (12,4l). W Scaniach serii 4 możemy się także spotkać m.in. z literką C (pojazd budowlany) i D (pojazd dystrybucyjny). Jest jeszcze G i jest ona oznaczeniem bodajże pojazdów specjalistycznych takich jak hakowce, lecz w 100% nie jestem pewien. Naklejkę na 99% ktoś sobie po prostu dokleił i raczej nie jest to jakaś limitowana wersja tej Scanii. |
Autor: | Toreba [ 05 lut 2008, 23:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L.
Drobny błąd.
|
Autor: | skoczek69 [ 05 lut 2008, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Łukaszz muszę Cię poprawić bo "czwórka" z liczby 124 oznacza generacją pojazdu czyli w tym wypadku serię 4 No fakt, dzięki za sprostowanie. / Łukasz |
Autor: | Igor [ 05 lut 2008, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L. Jeśli chodzi Ci o literkę L w oznaczeniu 124L to oznacza ona typ pojazdu, w tym przypadku jest to pojazd do transportu długodystansowego. Liczba 124 informuje nas o pojemności silnika (12,4l).
Nie ma to jak poprawiać z błędami.W Scaniach serii 4 możemy się także spotkać m.in. z literką C (pojazd budowlany) i D (pojazd dystrybucyjny). Jest jeszcze G i jest ona oznaczeniem bodajże pojazdów specjalistycznych takich jak hakowce, lecz w 100% nie jestem pewien. Liczba 124 oznacza: *12: pojemność silnika *4: 4 generacja Literka po 124 oznacza bodajże ramę w jaką wyposażone jest auto co oznacza przeznaczenie pojazdu (tak jak napisałeś). Litera G to symbol najbardziej wytrzymałej ramy. |
Autor: | krzysiekfan [ 09 lut 2008, 10:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Koledzy mam problem ponieważ nie wiem jak rozpoznać czy scania 144L 470 jest V8 czy nie. Problem tkwi w tym że na grillu nie ma tego oznaczenia (dobra może była walnięta z przodu i kupili inny grill bez tego oznaczenia) ale dźwięk wydaje mi sie jak u normalnej Scanii. Wiec do was prośba jak mogę sprawdzić jaki to jest silnik. |
Autor: | Toreba [ 09 lut 2008, 11:41 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Albo mi się zdaje albo i nie, ale Scania V8 ma chyba 16 litrowy silnik. |
Autor: | Duck [ 09 lut 2008, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
krzysiekfan no to masz problem, bo typ 144L ma motor V8, lecz oferuje gamę mocy 460 oraz 530km. Napisałeś, że moc wynosi 470km. Tą moc silnika oferuje model 124, z 6 cylindrowym rzędowym silnikiem. Wniosek taki, że któreś z oznaczeń nie pochodzi od tego ciągnika. |
Autor: | krzysiekfan [ 09 lut 2008, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Może 460, nie jestem pewien jakiej mocy jest ten silnik. |
Autor: | Jacek [ 09 lut 2008, 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Może 460, nie jestem pewien jakiej mocy jest ten silnik.
A nie przyszło Ci do głowy, aby zajrzeć pod kabinę?
|
Autor: | Mca [ 09 lut 2008, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Możesz także po stronie pasażera,zaraz jak otworzy się drzwi na dole,zobaczyć tabliczkę znamienną dotyczącą modelu,mocy silnika itp. |
Autor: | Michass [ 11 lut 2008, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Cytuj: ma małe pytanko przy scani seri 4 topline nie wiem czy przy inych jest więc dokładnie opisze 144 jest taka mała antenka może mi ktos wytłumaczyć co to za antenka na globie
Jeżeli jest w kształcie podobnym do płetwy rekina to najprawdopodobniej jest to toll collect służy do pobierania opłat drogowych za granicą. |
Autor: | krzychu22 [ 02 mar 2008, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Posiadam kilka fotek mojego autorstwa. |
Autor: | krecik [ 17 mar 2008, 21:51 ] |
Tytuł: | Scania 124 - 470KM |
Witam Czy moglibyście mi podrzucić opinie nt. Scanii 124 z motorem 470KM? Robię delikatną przymiarkę do rocznika 2001, silnik 12l, moc 470km, przebieg około 770tys km, kabina topline, skrzynia 900ka, retarder i tak dalej generalnie do tej pory zastanawialem sie tylko nad silnikami 12litrów 420KM albo 16litrów 480km, ale tu sie akurat trafiła taka 470ka... no i przyznam szczerze, nie jestem do konca przekonany co do trwałości i oszczędności w stosunku do 420 i 480... moze ktos by z autopsji powiedział żeby omijać z daleka bo silnik wysilony i będą problemy, albo może jestem w błędzie i one bardzo dobrze sie sprawują... ps do modów - już szukałem, ale niestety wyszukiwarka ignoruje wyszukiwanie ciągu cyferek Post połączony z tematem Scania serii 4. / Łukasz |
Autor: | bosman [ 17 mar 2008, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Kolego krecik Scania 124 z 470konnym motorem ma większość elementów wspólnych z motorem 420konnym, różnica jest taka, że 470ka ma dwie turbiny. Druga turbina dodatkowo schładza spaliny i przekazuje dodatkowy moment obrotowy na wieniec koła zamachowego. Moim zdaniem auto uniwersalne, w terenie górzystym dodatkowy moment obrotowy pozwala na "łatwiejsze" zdobywanie wzniesień. na równinach autko spali trocszke więcej od 420tki. Opłaca sie kupić jesli auto bedzie jeździć po górach z pełnym obciążaniem. Spalanie, w trasach na południe od Kielc(Nowy Sącz, Zakopane) Brno-Nowy Sącz, przy jeździe ładowny/pusty + 1h pracy przystawki na 1000obr/min w granicach 31-37L/100km, zależnie od umiejętności kierowcy. Wadą tego motoru jest owa druga turbina, wytrzymuje 450-700tys km, ale coś za coś. Mimo wszytsko nadal jest to tansza alternatywa wobec 164 480. |
Autor: | krecik [ 17 mar 2008, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
auto przewidziane na kraj, czyli ciągle zwalnianie/przyśpieszanie, wiec teoretycznie bedzie lepiej niż 420ka przy tym przebiegu szykowac sie w takim razie na drugą turbine 'od razu' - koszt domyslam sie ze około 10.000 ? czy były jakies akcje typu wybuchające korbowody albo cos podobnego ??? czy nie ma róznicy w układzie korbowo/tłokowym a zwiekszenie mocy jest tylko za pomocą drugiej turbawki i 'dupereli' ? |
Autor: | bosman [ 17 mar 2008, 23:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Zwiększona moc pochodzi z przesterowania komputera + "duperele". O ile sie to sama turbina chyba 6000(niepamietam czy netto czy brutto) natomiast komplet(turbina + przeniesienia napędu na wieniec ok 10 000). Jak na kraj to polecałbym 420, spokojnie wystarczy a i mniej spali. O wybuchających korbowodach to słyszałem, że w pierwszych 124 400 było i zaden nie wytrzymał więcej niż 200tys km. |
Autor: | łukasz [ 17 mar 2008, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
W mojej byłem firmie szef tez miał zamiar kupic 124 470,ale w ostateczności zdecydował się na 124 420HPi.Głównym powodem jego wycofania z kupna 470 była właśnie opinia o wadliwości turbin(słyszane od osób drugich).Kiedyś była podobna historia o VOLVO-dużo się też słyszało o awaryjności FH12 500 bo tam też są zastosowane 2 turbiny,ale jakoś nie słychać żeby użytkownicy specjalnie narzekali na ten motor...Co do warunków naszych,krajowych to sądzę że 420 powinno wystarczyć,chociaż wiadomo że zapasu mocy nigdy za wiele... |
Autor: | krecik [ 18 mar 2008, 0:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
skupmy sie na zagadnieniu 470ki -) a nie tym czy 420ka starczy... bo starczy nawet 360, ale nie o to chodzi (teraz mam 400KM i daje rade nawet pod 25t góry/morze bo co ma nie dać rady) wiec zasadniczo 'poza' turbiną reszta silnika nie jest bardziej awaryjna niż w innych autach tego producenta, czy mogą byc jeszcze jakies niespodzianki ? |
Strona 8 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |