Strona 8 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1015 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sty 2014, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

tylko? bo mi właściciel firmy powiedział, że jak będę mieć kontrol to mam powiedzieć, że ktoś inny podstawia auto. Nie ustawiam OUT tylko odpalam i ruszam, max co przejade to 100m


Post Wysłano: 19 sty 2014, 15:09

Tachograf rejestruje jazdę bez karty. Włożysz potem swoją kartę i w trakcie kontroli łatwo domyślić się, że manewrowałeś po bazie, a potem włożyłeś kartę, żeby nie "tracić" czasu jazdy. Włączasz OUT i możesz jeździć po bazie ile chcesz.


Post Wysłano: 19 sty 2014, 15:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

W niektórych tachografach nawet przy włączonej funkcji OUT, wywala jazdę bez karty, ale wtedy nie powinien się nikt przyczepić.


Post Wysłano: 19 sty 2014, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Włączasz OUT i możesz jeździć po bazie ile chcesz.
Problem jest z tym na Czechach. Ichniejsze służby nie mogą zrozumieć działania OUT i przepisów chyba. Wystawiają mandaty dla firmy za jeżdżenie na OUT.


Post Wysłano: 27 sty 2014, 16:49

Wczoraj rozpoczynając pracę zagadałem się z kolegą i nie wykonałem wpisu manualnego. Po dojechaniu do docelowego miejsca zrobiłem wydruk z czynności, wyrysowałem odpoczynek z tyłu i opisałem wydruk. Na taką okoliczność dostanę urlopówkę, ale to potrwa, zatem czy w razie kontroli sam wydruk i wyrysowanie aktywności z tyłu wystarczy?


Post Wysłano: 26 kwie 2014, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Podwójna obsada.
Czy jest różnica którą kartę wyciągniemy jako pierwszą z tachografu ? Musi być kolejność 1-2 lub 2-1 czy nie ma znaczenia ?


Post Wysłano: 26 kwie 2014, 23:40

Owszem ma znaczenie: najpierw kierowca numer jeden, potem kierowca numer dwa.


Post Wysłano: 28 kwie 2014, 3:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Owszem ma znaczenie: najpierw kierowca numer jeden, potem kierowca numer dwa.
Możesz wyjaśnić dlaczego to ma znaczenie?

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 28 kwie 2014, 8:30

Cytuj:
Owszem ma znaczenie: najpierw kierowca numer jeden, potem kierowca numer dwa.
O ile taka kolejność obowiązywała w niektórych tachografach analogowych (ze względów konstrukcyjnych tachografu) o tyle nie spotkałem się z przepisem, który traktuje o kolejności wyjmowania karty kierowcy z tachografu cyfrowego.


Post Wysłano: 28 kwie 2014, 9:07

Nie podpieram się tutaj żadnym przepisem, tylko informacją z instrukcji obsługi:

http://oliwiak.pl/images/documents/Siemens_1381.pdf

strona 28, punkt 2 i 3


Post Wysłano: 30 kwie 2014, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jako, że jestem nowy na forum chciałbym serdecznie przywitać wszystkich użytkowników.

Jednocześnie mam kilka pytań odnośnie tachografu i jego obsługi. Czytałem kilka tematów, ale mam już trochę mętlik w głowie, a chciałbym byc pewien, że wszystko dobrze zrozumiałem, zanim dostane jakąś karę za zrobienie gafy.

Także jedziemy.
Za 2 tygodnie będę zaczynał pracę kierowcy na międzynarodówce.
Będę jechał z Francji do Anglii. Tam może mi zejść 2 dni i znowu powrót.

Jeśli ustawię na tacho kraj rozpoczęcia pracy na Francję, to kraj zakończenia mam ustawić na Anglię na koniec dnia czy dopiero jak skończę tygodniowy czas pracy, to wtedy ustawić dopiero kraj zakończenia pracy?

Drugie pytani mam odnośnie wjazdu na promu. Czy będąc na promie tacho mam ustawić na przerwę, dostępność do pracy czy jak?

Pzdr


Post Wysłano: 01 maja 2014, 3:44

Cytuj:
(...)Będę jechał z Francji do Anglii. Tam może mi zejść 2 dni i znowu powrót.(...)
Optymista :mrgreen:
Cytuj:
(...)Jeśli ustawię na tacho kraj rozpoczęcia pracy na Francję, to kraj zakończenia mam ustawić na Anglię na koniec dnia czy dopiero jak skończę tygodniowy czas pracy, to wtedy ustawić dopiero kraj zakończenia pracy?(...)
Kraj rozpoczęcia/zakończenia wpisujesz ZAWSZE przed rozpoczęciem nowej doby pracy, tak samo kraj zakończenia dajesz ZAWSZE na koniec dnia pracy. Wpisujesz po prostu kraj, w którym rozpoczynasz, kończysz dzień pracy. No jeszcze w UK oprócz wpisania kraju rozpoczęcia/zakończenia musisz wpisać region (Szkocja, Walia, itd.). To samo dotyczy Hiszpanii.
Cytuj:
(...)
Drugie pytani mam odnośnie wjazdu na promu. Czy będąc na promie tacho mam ustawić na przerwę, dostępność do pracy czy jak?(...)
Jeżdżąc na międzynarodówce i przeprawiając się promem przez Kanał LaManche zawsze ustawiałem selektor na odpoczynek.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 5:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

podczas przejazdu koleją lub promem kierowca może dwa razy przerwać odpoczynek dobowy na czas łączny nie dłuższy niż godzinę (561/2006 Art. 9 ust. 1)

przykład:
kierowca przyjeżdża na prom/pociąg o 8:00 i zaczyna odpoczynek dobowy oczekując na ten prom/pociąg.
o 9:00 przyjeżdża prom/pociąg i kierowca wjeżdża na niego do 9:30.
jedzie promem/pociągiem do godziny 17:00.
17:00 zjeżdża z promu/pociągu i musi do 17:30 znaleźć miejsce parkingowe do dokończenia odpoczynku dobowego.
do 19:00 musi stać i wtedy zostaje uznany odpoczynek dobowy regularny (11h), gdy jednak o 17:00 pojedzie dalej, wtedy zostaje uznany odpoczynek dobowy skrócony (9h).

natomiast jeżeli prom/pociąg przyjedzie przed godziną 17:00 kierowca musi znaleźć miejsce na parking i dokończyć odpoczynek do 17:00 skrócony lub do 19:00 regularny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 maja 2014, 9:28

Krzyśku, zgodzę się, tylko jeszcze kierowca musi w tachografie aktywować funkcję prom/kolej. Nie wiem dokładnie w którym momencie się to robi, dlatego też nie będę wprowadzał w błąd opisując "procedurę".


Post Wysłano: 01 maja 2014, 9:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Czytałem właśnie o tym odpoczynku przerywanym podczas przeprawy prom/kolej.
Na tacho też jest taka opcja kolej / prom z ikoną bojkj z tego co się orientuje. Używacie tej opcji i jeśli tak to kiedy.

Panowie, a jak zmieniam kierowcę j wkladam swoją kartę do tacho, to lepiej zrobić wpis manualny czy automatyczny może być?

P.S.
Jester, uprzedziles mnie.

Pzdr


Post Wysłano: 01 maja 2014, 10:06

Ja zawsze robię wpis manualny samemu. Przynajmniej wiem co wpisuję.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 10:12

Wpisz pojazd -> prom/kolej - chyba tak to tam wygląda jeśli dobrze pamiętam.
Cytuj:
Panowie, a jak zmieniam kierowcę j wkladam swoją kartę do tacho, to lepiej zrobić wpis manualny czy automatyczny może być?
Wkładając kartę do tachografu musisz zrobić wpis manualny, żeby uzupełnić zapis na karcie kiedy była poza tachografem. Jeśli nie zrobisz tego w ciągu bodajże minuty, to wpis zostanie pominięty i wtedy musisz mieć na ten okres urlopówkę. Można zrobić wydruk i na odwrocie wyrysować aktywność, ale urlopówka jest "mocniejsza".


Post Wysłano: 01 maja 2014, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja mam kartę czystą teraz, bo była dłuższy czas nie używana, a to będzie pierwszy wyjazd w nowej firmie.
Czyli mimo wszystko zrobić wpis manualny i zaznaczyć pauze, tak?

Pzdr

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Post Wysłano: 01 maja 2014, 11:21

W ogóle kiedykolwiek była używana? Możesz włożyć kartę i zrobić wpis manualny. Jeśli tego nie zrobisz, to pracodawca musi Ci wystawić zaświadczenie na bieżący dzień i 28 dni wstecz potwierdzające co robiłeś wcześniej. Jeśli pracowałeś gdzieś indziej i używałeś tarczek, to musisz mieć je przy sobie, żeby udokumentować odpowiedni okres wstecz, a potem oddajesz je poprzedniemu pracodawcy, bo ten musi je przechowywać przez rok.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Karta nie była używana jeszcze. Przepraszam że nie napisałem jasno, ale wytracili mnie w pracy z pisania na forum i tak napisałem nie jasno.

Na tarczkach jezdzilem wcześniej to pół roku temu.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 8 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1015 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], kojotex i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: