wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Jelcz serii 300
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=958
Strona 8 z 11

Autor:  kraz [ 06 sty 2010, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Cytuj:
Posiada może ktoś z Was zdjęcia Jelcza serii 300 w wersji eksportowej?? Takie jeździły m. in. w byłym DDR. Były tam też wersje z podwyższoną kabiną.
Te Jelcze miały bodajże sześciobiegową skrzynię, zgadza się?

Autor:  Kamil [ 06 sty 2010, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Tak w tych wersjach były szaściobiegowe skrzynie, dodam że na Polski rynek wychodzily również pojazd z sześciobiegową skrzynią w większości byly to pojazdy specjalistyczne (straż pożarna), prawie zawsze wraz ze skrzynią VI był silnik turbo.

Autor:  Foobar78 [ 06 sty 2010, 15:25 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

W latach 90-tych jeździłem Jelczem 325 Turbo z 6 - biegową skrzynią i jelcz spisywał się bardzo dobrze. Samochód ciągał najpierw 10 tonową przyczepę Autosan. Potem ciągał przyczepę 3 - osiową o ładowności 16 ton. Pojazd chodził pod plandeką i jeździł po całej Polsce.

Autor:  karakan [ 06 sty 2010, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

OSP Studzionka koło Pszczyny
Obrazek
OSP Żory Kleszczów
Obrazek
Oraz Jelcz JRG PSP Krasnik
Obrazek

Autor:  kraz [ 06 sty 2010, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Czy te Jelcze eksportowe o których tu mowa miały hamulec górski klapowy?

Autor:  tomekkomar [ 06 sty 2010, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

W moim jelczu hamulec górski włącza się poprzez pociągnięcie do siebie pedału gazu, tak jak gaszenie. Wtedy na siłowniku powietrza zamyka się klapa przy ujściu spalin i dławi się silnik, więc u mnie jest klapowy. A co do wersji eksportowej jest inaczej, ale nie wiem jak, w każdym bądź razie na wiosnę wymieniałem cały układ wydechowy i był do wyboru wydech dla wersji z turbo i bez. Więc są raczej inne.
Niektóre jelcze były przerabiane i gaszone przyciskiem na powietrze, jak w serii 400, a jak w nich działał hamulec nie wiem.

Zdjęcia środka jelcza z wysoką kabiną są tutajviewtopic.php?f=39&t=958&st=0&sk=t&sd=a&start=20 w poście Kamila. W środku raczej niczym się nie różni :?

Autor:  ninja [ 07 kwie 2010, 18:41 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Obrazek
Obrazek

Autor:  kraz [ 07 kwie 2010, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Stacja PKP w Żywcu od strony ul. Armii Krajowej :D

Autor:  staszek-h [ 27 kwie 2010, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

czy może ktoś ma wymiary długości ramy do jelcza 315 i 317 lub jakieś zwymiarowane rysunki tych wozów

Autor:  Bartosz [ 27 kwie 2010, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Obrazek

Mam nadzieję że pomogłem.

Autor:  staszek-h [ 28 kwie 2010, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Cytuj:
Obrazek

Mam nadzieję że pomogłem.
:D dzięki to jest to!!!!! a jest jeszcze jedna prośba o jakieś rys. bo robie model skala 1:25 317 Wywrotka i są mi potrzebne a potem chce sie zabrać za 315 skrzynia

Autor:  Marcinos [ 18 maja 2010, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Drodzy koledzy mam pytanie!

Gdzie w Jelczach serii 300 znajduje się numer ramy???
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

Autor:  kraz [ 19 maja 2010, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Cytuj:
Drodzy koledzy mam pytanie!

Gdzie w Jelczach serii 300 znajduje się numer ramy???
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!
Jeśli dobrze pamiętam, to z prawe strony za kabiną, często jest zamalowany i trzeba drapać.

Autor:  emil [ 11 wrz 2010, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Mam zapytanko:

- samoróbka
- czy na eksport

:?: :?: :?: :?:

http://otomoto.pl/jelcz-315e-T1937183.html

Autor:  Kamil [ 12 wrz 2010, 0:38 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Ciężko powiedzieć coś o takiej kabinie, ale wydaje mi się że wypuszczali z fabrki takie kabiny.

Obrazek

Obrazek

Autor:  speed291 [ 12 wrz 2010, 0:49 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Takie co kolega Kamil przedstawił to może i tak ale na pewno nie było seryjnie produkowanych takich jak w tym ogłoszeniu.

Wg mnie to dawniej była na tym jelczu standardowa kabina sypialna ale została ona zmieniona na dzienną i ktoś w własnym zakresie dorobił miejsce sypialne. Z tego co pamiętam to jelcz przy tym rozstawie osi (co w ogłoszeniu) nie montował kabin dziennych.
Tyle z mojej strony. Może ktoś na forum posiada większą wiedzę ode mnie bo sam chętnie coś bym się dowiedział na ten temat.

Autor:  MAN F8 19.361 [ 12 wrz 2010, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

W Jelczu z ogłoszenia jest też dziwnie "obcięty" tunel w kabinie, czyżby siedziało tam coś innego? Ale pojemnośc się zgadza więc nie wiem...

Autor:  Kamil [ 12 wrz 2010, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Dość często widywałem obniżony tunel silnika w Jelczach na turbie z prostego powodu, nie ma tam wysokich filtrów powietrza, w jednostkach doładowanych filtr powietrza znajduję się po za kabiną, więc to nic nadzwyczajnego.

Autor:  emil [ 27 sty 2011, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Dziś chyba już rzadko można spotkać wypikowane wnętrze w Jelonku. Przeglądając allegro natknąłem się na taką 315tkę :

http://allegro.pl/jelcz-315m-przyczepa- ... 94452.html

Autor:  tomekkomar [ 27 sty 2011, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

tak do końca to na pikowane wnętrze to nie wygląda :)

Na kilku fotkach widać jelonka s 622 max, którego właściciel najprawdopodobniej zakupił, a teraz sprzedaje tego wysłużonego. Ten s622 był jakoś tak na jesień na allegro na taflach TSA, nawet mam gdzieś na kompie jego fotki :wink:

Strona 8 z 11 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/