wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jelcz serii 300 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=958 |
Strona 8 z 11 |
Autor: | kraz [ 06 sty 2010, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Cytuj: Posiada może ktoś z Was zdjęcia Jelcza serii 300 w wersji eksportowej?? Takie jeździły m. in. w byłym DDR. Były tam też wersje z podwyższoną kabiną.
Te Jelcze miały bodajże sześciobiegową skrzynię, zgadza się?
|
Autor: | Kamil [ 06 sty 2010, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Tak w tych wersjach były szaściobiegowe skrzynie, dodam że na Polski rynek wychodzily również pojazd z sześciobiegową skrzynią w większości byly to pojazdy specjalistyczne (straż pożarna), prawie zawsze wraz ze skrzynią VI był silnik turbo. |
Autor: | Foobar78 [ 06 sty 2010, 15:25 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
W latach 90-tych jeździłem Jelczem 325 Turbo z 6 - biegową skrzynią i jelcz spisywał się bardzo dobrze. Samochód ciągał najpierw 10 tonową przyczepę Autosan. Potem ciągał przyczepę 3 - osiową o ładowności 16 ton. Pojazd chodził pod plandeką i jeździł po całej Polsce. |
Autor: | karakan [ 06 sty 2010, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
OSP Studzionka koło Pszczyny OSP Żory Kleszczów Oraz Jelcz JRG PSP Krasnik |
Autor: | kraz [ 06 sty 2010, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Czy te Jelcze eksportowe o których tu mowa miały hamulec górski klapowy? |
Autor: | tomekkomar [ 06 sty 2010, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
W moim jelczu hamulec górski włącza się poprzez pociągnięcie do siebie pedału gazu, tak jak gaszenie. Wtedy na siłowniku powietrza zamyka się klapa przy ujściu spalin i dławi się silnik, więc u mnie jest klapowy. A co do wersji eksportowej jest inaczej, ale nie wiem jak, w każdym bądź razie na wiosnę wymieniałem cały układ wydechowy i był do wyboru wydech dla wersji z turbo i bez. Więc są raczej inne. Niektóre jelcze były przerabiane i gaszone przyciskiem na powietrze, jak w serii 400, a jak w nich działał hamulec nie wiem. Zdjęcia środka jelcza z wysoką kabiną są tutajviewtopic.php?f=39&t=958&st=0&sk=t&sd=a&start=20 w poście Kamila. W środku raczej niczym się nie różni |
Autor: | ninja [ 07 kwie 2010, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Autor: | kraz [ 07 kwie 2010, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Stacja PKP w Żywcu od strony ul. Armii Krajowej |
Autor: | staszek-h [ 27 kwie 2010, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
czy może ktoś ma wymiary długości ramy do jelcza 315 i 317 lub jakieś zwymiarowane rysunki tych wozów |
Autor: | Bartosz [ 27 kwie 2010, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Mam nadzieję że pomogłem. |
Autor: | staszek-h [ 28 kwie 2010, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Cytuj:
dzięki to jest to!!!!! a jest jeszcze jedna prośba o jakieś rys. bo robie model skala 1:25 317 Wywrotka i są mi potrzebne a potem chce sie zabrać za 315 skrzynia
|
Autor: | Marcinos [ 18 maja 2010, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Drodzy koledzy mam pytanie! Gdzie w Jelczach serii 300 znajduje się numer ramy??? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam! |
Autor: | kraz [ 19 maja 2010, 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Cytuj: Drodzy koledzy mam pytanie!
Jeśli dobrze pamiętam, to z prawe strony za kabiną, często jest zamalowany i trzeba drapać.
Gdzie w Jelczach serii 300 znajduje się numer ramy??? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam! |
Autor: | emil [ 11 wrz 2010, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Mam zapytanko: - samoróbka - czy na eksport http://otomoto.pl/jelcz-315e-T1937183.html |
Autor: | Kamil [ 12 wrz 2010, 0:38 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Ciężko powiedzieć coś o takiej kabinie, ale wydaje mi się że wypuszczali z fabrki takie kabiny. |
Autor: | speed291 [ 12 wrz 2010, 0:49 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Takie co kolega Kamil przedstawił to może i tak ale na pewno nie było seryjnie produkowanych takich jak w tym ogłoszeniu. Wg mnie to dawniej była na tym jelczu standardowa kabina sypialna ale została ona zmieniona na dzienną i ktoś w własnym zakresie dorobił miejsce sypialne. Z tego co pamiętam to jelcz przy tym rozstawie osi (co w ogłoszeniu) nie montował kabin dziennych. Tyle z mojej strony. Może ktoś na forum posiada większą wiedzę ode mnie bo sam chętnie coś bym się dowiedział na ten temat. |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 12 wrz 2010, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
W Jelczu z ogłoszenia jest też dziwnie "obcięty" tunel w kabinie, czyżby siedziało tam coś innego? Ale pojemnośc się zgadza więc nie wiem... |
Autor: | Kamil [ 12 wrz 2010, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Dość często widywałem obniżony tunel silnika w Jelczach na turbie z prostego powodu, nie ma tam wysokich filtrów powietrza, w jednostkach doładowanych filtr powietrza znajduję się po za kabiną, więc to nic nadzwyczajnego. |
Autor: | emil [ 27 sty 2011, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Dziś chyba już rzadko można spotkać wypikowane wnętrze w Jelonku. Przeglądając allegro natknąłem się na taką 315tkę : http://allegro.pl/jelcz-315m-przyczepa- ... 94452.html |
Autor: | tomekkomar [ 27 sty 2011, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
tak do końca to na pikowane wnętrze to nie wygląda Na kilku fotkach widać jelonka s 622 max, którego właściciel najprawdopodobniej zakupił, a teraz sprzedaje tego wysłużonego. Ten s622 był jakoś tak na jesień na allegro na taflach TSA, nawet mam gdzieś na kompie jego fotki |
Strona 8 z 11 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |