wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 9 z 45 |
Autor: | Cyryl [ 20 kwie 2007, 4:31 ] |
Tytuł: | |
pomyślę co z tym zrobić. |
Autor: | ADAMO [ 20 kwie 2007, 18:43 ] |
Tytuł: | |
Wg mnie najprostszym sposobem jest przed załadunkiem blachy, ułożenie na całej podłodze palet i dopiero na nich ułożenie blachy, w ten sposób łatwo można zwiększyć kąt między podłogą a pasem. |
Autor: | Cyryl [ 20 kwie 2007, 19:17 ] |
Tytuł: | |
ponieważ teraz mam urwanie głowy z przygotowaniem do imprezy w Obornikach, proponuję żeby zebrać grupę chętnych i zrobimy w jakąś sobotę po koniec czerwca. korespodencyjnie to bardzo trudno, wręcz niemożliwe. |
Autor: | huberto [ 20 kwie 2007, 19:17 ] |
Tytuł: | |
"fabrycznie" spakowana paczka blachy 1x2m waży ok. 4,5t. Ja miałbym obawy co do wytrzymałości palety, ale przy mniejszej ilości to sposób raczej niezły |
Autor: | ADAMO [ 05 lip 2007, 11:27 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: "fabrycznie" spakowana paczka blachy 1x2m waży ok. 4,5t. Ja miałbym obawy co do wytrzymałości palety, ale przy mniejszej ilości to sposób raczej niezły
Przy większym tonażu kładzie się 2 palety 1 odwrotnie a drugą normalnie tak aby się zazębiały.A teraz coś z innej beczki, fachowo zabezpieczone auto na lawecie: [img=http://img488.imageshack.us/img488/9250 ... sw3.th.jpg] Jak widać jazda z lawetą z pozoru wydającą się łatwą do takich nie należy. OT: ta "beczka" miała miejsce 6.06.2007 na BAB12 25km przed Świeckiem. Wg mnie takie zdjecia powinny prezentowane na kursach nauki jazdy, zamiast wpajania schemacików skrzyżowań lub nauki gdzie jest zbiorniczek płynu do spryskiwaczy( nie mówie że to nie ważne) |
Autor: | ziomek [ 14 sie 2007, 15:32 ] |
Tytuł: | |
Witam,a ja miałem ostanio taki przypadek że wiozłem 25 palet mąki (ofioliowanej) do odbiorcy,podczas rozładunku było lekko przesuniętych do przodu kilka palet zapewne podczas hamowania ale żadna nie była uszkodzona,lecz odbiorca nie przyjął ich ,i teraz firma obarcza mnie winą za te palety,chcą abym za to poniósł koszty...sam niewiem co mam robic |
Autor: | Cyryl [ 14 sie 2007, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wiesz kolego, nie trzeba być specem żeby dojść do wniosku że naczepa z burtami jest dużo lepsza od firanki...
otóż jest kilka rodzajów "firanek" i te najmocniejsze nie ustępują wytrzymałości burtom.więc tak: za sposób załadunku i zabezpieczenia jest odpowiedzialny kierowca w myśl polskich przepisów, ale jeżeli ładnek zsunął się z palety dlatego, że był za słabo zafoliowany, a Ty przy załadunku nie byłeś w stanie ocenić czy zapakowanie palety jest wystarczające możesz się z powodzeniem bronić. warunkiem jest, że nie przesunęły się palety, ale ładunek zsunął z palet. już od dłuższego czasu tłumaczę, że zawód kierowcy to duża odpowiedzialność, więc dlaczego to tak dziwi, jak przychodzi do ponoszenia konsekwencji? |
Autor: | tajger [ 18 sie 2007, 10:47 ] |
Tytuł: | |
hmm, a można mocowac pasy do ramy naczepy bądź burt czy tego też się czepiają, no bo w sumie jak jest tak przymocowany to może się zsuwac... no bo np. przy drewnianej podłodze, przy ładunku 20 ton ze wzoru wychodzi ok 14-15 pasów, a w 6-ścio letnim koglu firance jest tylko 10 czy 11 haków(kąt między pasem, a podłogą mieści się między 60 a 90 stopni) . Stąd moje pytanie, a pytam tak z ciekawości, bo wiadomo sędziwe naczepy na niemcy to nie najlepsze rozwiązanie,a nowe mają maty, więc wtedy problemów nie powinno byc. pozdrawiam |
Autor: | Cyryl [ 18 sie 2007, 12:33 ] |
Tytuł: | |
można do ramy, ale pod burtami. jednak biorąc pod uwagę ładunek jednolity 20T, który będzie naciskał do przodu z siłą (masa x 0,8) 16T zastosowując pasy przez opasanie, czyli przypinając do podłogi trzeba będzie użyć 40 pasów, co jest absurdalne. ale opierając ten ładunek o ścianę przednią, a między ładunek a ścianę wkładamy pionowo paletę, którą mocujemy jednym pasem do tyłu niwelujemy 5T (tyle wytrzymuje standardowa ściana) i 2,5T (tyle utrzymuje pas przy nałaożeniu czołowym - tak nazywa się ta metoda). więc zostaje nam do zniwelowania siła 10 T i to jest 23 pasy. jednak po podłożeniu gum przeciwpoślizgowych tych pasów wystarczy już 4. więc wystarczy zastosować: 1 paletę, 2 5 pasów 3 trochę gum i wszystko jest OK. tylko trzeba wiedzieć jak. przypomnę, że kontrolujący na granicy niemieckiej jak zoboaczy zabezpieczenie tylko do podłogi (jeden pas 2,5T niweluje siłę poziomą 400kg) nie ma czasu na tłumaczenie, dodatkowo jest bariera językowa, więc stwierdza i słusznie, że ten kierowca nie potrafi w inny sposób zabezpieczać ładunku i nakazuje powielenie tych pasów do absurdalnych ilości czasem 50 - 60. |
Autor: | tajger [ 18 sie 2007, 17:26 ] |
Tytuł: | |
ok, dzięki za rozjaśnienie sprawy. jak widac prawidłowe zabezpieczenie ładunku nie jest takie proste, jak to by mogło się wydawac. pozdrawiam |
Autor: | MAN [ 11 sty 2008, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: Zabezpieczanie ładunków |
Trochę dziwnie jeśli towar był na euro paletach które normalnie mieszczą się w chłodni. Taki sposób ładowania można spotkać w kontenerach ponieważ tam się nie mieszczą obok siebie dwie euro palety i dodatkowo zabezpiecza się je właśnie takimi nadmuchiwanymi workami |
Autor: | Harry_man [ 11 sty 2008, 14:02 ] |
Tytuł: | Re: Zabezpieczanie ładunków |
A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka? |
Autor: | JoHn [ 11 sty 2008, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Zabezpieczanie ładunków |
Cytuj: A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka?
Jednorazówka. Tną nożem i wyrzucają. Tak samo zabezpieczają telewizory.
|
Autor: | marcinp1985 [ 11 sty 2008, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Zabezpieczanie ładunków |
Cytuj: A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka?
Jest to jednorazówka , pierwszy raz wiozłem z takimi workami i w krajach nad Bałtyckich mogłem je zabrać to wziąłem se dwa może w lato przydadzą się.Cytuj: Tak samo zabezpieczają telewizory.
Dosyć często woziłem TV ale ustawiali normalnie palety obok siebie i na koniec trzy razem 33.
|
Autor: | JoHn [ 15 sty 2008, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Zabezpieczanie ładunków |
Cytuj: Tak samo zabezpieczają telewizory.
Cytuj: Dosyć często woziłem TV ale ustawiali normalnie palety obok siebie i na koniec trzy razem 33.
Zależy ile wieziesz i skąd. Ja wożę z LG z Mławy i mam 20 kilka palet dlatego mi to kładą.
|
Autor: | Blondi [ 03 lut 2008, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: SPOSOBY ZABEZPIECZANIA I ROZMIESZCZANIA ŁADUNKÓW |
Witam, polecam lekturę: http://uirr-live.karakasstaging.be/down ... nes_pl.pdf Pozdrawiam Blondi |
Autor: | Cyryl [ 04 lut 2008, 13:55 ] |
Tytuł: | Re: SPOSOBY ZABEZPIECZANIA I ROZMIESZCZANIA ŁADUNKÓW |
rewelacja, miałem to kiedyś w angielskiej wersji, teraz mam już wydrukowane i porawione. podręcznika zabezpieczania ładunków dostępny dla spedytorów. |
Autor: | Jacek [ 08 lut 2008, 1:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
TUTAJ można kupić pomocne przedmioty do mocowania ładunków |
Strona 9 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |