wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 9 z 162 |
Autor: | siekieraq2 [ 21 lut 2007, 17:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Panowie a jak sie to odnosi do podwojnej obsady
2 kierowcow:boro dopiero jest mordega 4,5h + 4,5h = 9h jazdy 1 kierowca 4,5h + 4,5h = 9h jazdy 2 kierowca 8h wspolnego odpoczynku 2 razy w tygodniu po normalnych 9 (18 ) h jazdy mozna przeduzyc jazde o kolejne dwie godziny (po jednej na kierowce) |
Autor: | użytkownik usunięty [ 21 lut 2007, 19:58 ] |
Tytuł: | |
siekieraq2 Nie zapomniaj jednak, że w okresie 2 tygodni, gdy przedłużysz czas jazdy do 10 sumarycznie nie może Ci wyjść więcej niż 90 godzin jazdy. Dotyczy to obu kierowców. No i też należy pamiętać o czasie pracy, bo czasu jazdy może często-gęsto nam zostać, ale czas pracy trzyma |
Autor: | Endomorph [ 01 mar 2007, 17:39 ] |
Tytuł: | |
rkolo, niedawno trafiłem na stronę, na której inspektor odpowiadał na pytania. Ktoś zadał jedno identyczne jak Twoje, tzn. pytał, czy kontrolujący zakwestionuje podjechanie autem kilku metrów w celu technicznym, w trakcie długiej pauzy i ukarze za to kierowcę. Odpowiedź brzmiała: nie powinien karać. Pozdrawiam. |
Autor: | tir5 [ 01 mar 2007, 21:13 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie powinien karać
czyli zalezy od "widzimisie" inspektora
|
Autor: | Endomorph [ 01 mar 2007, 21:30 ] |
Tytuł: | |
No właśnie... Wiadomo, że wszędzie są czarne owce. Niemniej jednak taka była odpowiedź tego inspektora. A był on nie byle kim, bo Głównym Inspektorem Transportu Drogowego, Sewerynem Kaczmarkiem. Oto link do pełnego zapisu tej rozmowy (chciałem dać go wczoraj, ale nie mogłem znaleźć): http://etrucker.pl/2006/espotkanie-z-se ... rkiem.html. Pozdrawiam. |
Autor: | merfi [ 06 mar 2007, 16:42 ] |
Tytuł: | |
Witam Czy ktoś może mi opisać jak wygląda jazda jednego kierowcy na dwie tarczki. Wiem, że to oszustwo ale zatrudniłem się w takiej firmie na wywrotke i tak podobno mam robić. Jak to dokładnie wygląda. Będe wdzięczny za informacje. Pozdrawiam |
Autor: | GRZEGORZ [ 06 mar 2007, 17:22 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wiem, że to oszustwo ale zatrudniłem się w takiej firmie na wywrotke i tak podobno mam robić.
Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie zmiana firmy A tak na forum lepiej o tym nie pisać |
Autor: | ZIELU krk [ 06 mar 2007, 17:33 ] |
Tytuł: | |
Na dwie tarczki też często jeżdżą busiarze, to jest tak że np. od rana do 14.00 jeździsz na jednej a od 14.00 do końca pracy czyli np. kolo 20.00 na drugiej. Obie podpisujesz swoimi danymi, i oba zestawy trzymasz oddzielnie, tzn, te do południa razem a te popołudniowe razem tak w razie kontroli A w tacho zawszy jest tylko jedna wsadzona |
Autor: | GRZEGORZ [ 06 mar 2007, 17:37 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to jest tak że np. od rana do 14.00 jeździsz na jednej a od 14.00 do końca pracy czyli np. kolo 20.00 na drugiej. Obie podpisujesz swoimi danymi, i oba zestawy trzymasz oddzielnie,
Trochę ianczej Ale nie będe takich rzeczy pisał publicznie.
|
Autor: | r [ 06 mar 2007, 18:25 ] |
Tytuł: | |
i oczywiście ... "jechał ze mną Marian, ale zwiną się w Tarnowie i zabrał tarczki" ;] |
Autor: | rkolo [ 06 mar 2007, 20:17 ] |
Tytuł: | |
...tak ale pamietaj ze w razie wypadku lub poprostu wpadki to twój "szef" (specjalnie w cudzysłowie) na 100% sie na ciebie wypnie i umyje rece i to TY bedziesz odpowiadał karnie za takie cuda... -Wiec zastanów sie lepiej czy warto! |
Autor: | merfi [ 06 mar 2007, 23:13 ] |
Tytuł: | |
Dzięki koledzy. trzeba szukac czegoś innego. Zby duże ryzyko i nie można niszczyć zawodu kierowcy. I tak robią z nami zbyt dużo . Pozdr |
Autor: | Paweł s51 [ 08 mar 2007, 7:18 ] |
Tytuł: | |
Wiem co to znaczy zmęczenie kierowcy. Mój tato jak miał swoją firmę to jeździł takim do 3.5 tony bez tacho. Naginał trasy do kostrzynia, do dębicy jedną po drugiej. Gdy z nim jechałem kilka razy łapałem kierownicę w ostatniej chwili. Ze zmęczeniem nie ma żartów |
Autor: | marcinp1985 [ 08 mar 2007, 11:01 ] |
Tytuł: | |
Nowe przepisy ustawy o czasie pracy kierowców Kierowcy nie będą mogli prowadzić pojazdów komunikacji miejskiej dłużej niż 10 godzin w ciągu dnia – zakłada przyjęta w środę przez Sejm nowelizacja ustawy o czasie pracy kierowców W komunikacji miejskiej, tzn. na trasach nie przekraczających 50 km, w ciągu tygodnia czas prowadzenia pojazdów nie będzie przekraczał 60 godzin, a w kolejnych dwóch tygodniach - 90 godzin. W przypadku, gdy czas pracy kierowcy wynosi od 6 do 8 godzin, ma mu przysługiwać co najmniej półgodzinna przerwa. Gdy czas ten wynosi powyżej 8 godzin, przerwa musi być co najmniej 45-minutowa. Nowelizacja ma wejść w życie w kwietniu, razem z wymaganiami wynikającymi z jednego z rozporządzeń unijnych na ten sam temat. Przepisy tego rozporządzenia dotyczą ogółu kierowców wykonujących przewozy drogowe, choć z wyjątkami np. kierowców komunikacji miejskiej, co do których kraje członkowskie są zobowiązane ustanowić odrębne przepisy - piszą autorzy w uzasadnieniu. Rozporządzenie utrzymuje maksymalne normy czasu prowadzenia samochodu w ciągu doby, tj. 9 godzin z możliwością przedłużenia do 10 godzin dwukrotnie w tygodniu. Nowością jest określenie maksymalnej normy tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, tj. 56 godzin, przy jednoczesnym utrzymaniu normy dwutygodniowego czasu prowadzenia, tj. 90 godzin. Dzienny okres odpoczynku będzie wynosił, tak jak obecnie, 11 godzin bez przerwy. Utrzymana została także zasada, że nie więcej niż trzykrotnie w tygodniu kierowca może skrócić odpoczynek do minimum 9 godzin. Nowością jest przepis, zgodnie z którym kierowcy przysługuje co najmniej raz na dwa tygodnie prawo do odpoczynku tygodniowego w pełnym wymiarze 45 godzin (tzw. regularny okres odpoczynku). Utrzymano dotychczasowe rozwiązanie, że kierowca nie może prowadzić dłużej niż 4, 5 godziny bez przerwy. Obowiązkowa, minimum 45-minutowa przerwa w prowadzeniu może być dzielona na dwie części - jedna z nich powinna trwać co najmniej 15 minut, druga co najmniej 30 minut. Teraz ustawa trafi do Senatu. (PAP) więcej: http://www.pap.pl (C) etransport |
Autor: | emil [ 10 mar 2007, 18:04 ] |
Tytuł: | |
Bodajże od 1 stycznia 2008 samochody o DMC do 7,5t nie będą musiały być wyposażone w tachograf. Jedynym dopuszczającym warunkiem do "nie posiadania" tachografu w takim samochodzie jest wykonywanie transport na potrzeby własne. |
Autor: | Endomorph [ 10 mar 2007, 23:04 ] |
Tytuł: | |
Kolego emil, a to jest pewne? Możesz podać jakieś źródło? Nic o tym nie słyszałem, a zaciekawiłeś mnie bardzo. Pozdrawiam. |
Autor: | siwy scania [ 10 mar 2007, 23:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kupujesz książke pt "Vademecum kiedrowcy" czy jakoś tak,koszt 30zł i tam jest w kilku jężykach napisane jak opisać tarczkę Wink
Na stronie http://www.truckerhome.de znajdziesz odpowiednie paragrafy i opisy tacho w kilku jezykach. Poza tym wszystko co piszecie koledzy to prawda, dopoki nie pojedziemy na Francje, bo tam juz zandarmeria rzadzi sie swoimi prawami. Wiem to z doswiadczenia
|
Autor: | emil [ 11 mar 2007, 10:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolego emil, a to jest pewne? Możesz podać jakieś źródło? Nic o tym nie słyszałem, a zaciekawiłeś mnie bardzo. Pozdrawiam.
Pewne, pewneCytuj:
Ile tarcz, dla kogo tacho
Przepisane słowo w słowo (...) Nadchodzi kolejny etap wdrażania nowych europejskich zasad dotyczących czasu pracy kierowców. 11 kwietnia br. przestanie obowiązywać stare rozporządzenie 3820/85 i wejdzie wżycie nowe. Ostatnia zmiana miała miejsce niedawno, a następna będzie 1 stycznia 2008 roku. Od stycznia 2008 ilość tarczek zostanie zwiększona do tarczki z dnia kontroli oraz 28 dni poprzedzających. (...) Jedną z najważniejszych zmian wprowadzanych nowym rozporządzeniem jest wyłączenie z obowiązku posiadania tachografu niektórych grup pojazdów. W praktyce chodzi o samochody o DMC do 7,5t użytkowanych wyłącznie w przewozach na potrzeby własne. Czyli także furgonetki do 3,5t eksploatowane z przyczepami nie będą musiały mieć tachografu. Jest to dość spora grupa i zapewne zaraz zacznie się demontowanie tachografów, bo jeśli nadal będą one na wyposażeniu, to w czasie kontroli ITD będzie sprawdzać np. legalizację. (...) Jeśli jesteś bardziej zainteresowany to kup ten numer, bo nie mam skanera |
Autor: | zee [ 14 mar 2007, 22:52 ] |
Tytuł: | |
To ja mam takie pytanko. Czy jeżeli na czas odpoczynku (dajmy na to na noc) wyciągam tarczę to czy nie powinienem opisać jej w polach do wpisów trybu pracy okresu odpoczynku? Kto wie? [ Dodano: Pon, 19.03.2007, 18:44 ] Nikt nie wie? Haaalooo!? |
Autor: | haja1 [ 27 mar 2007, 10:30 ] |
Tytuł: | |
Witam i znowu pytam chciałem sie upewnic czy dobrze mysle chodzi mi o dzielony odpoczynek podam przykład lub nawet dwa (ten drogi nie dotyczy odpoczynku dobowego dzielonego) pierwszy chodzi mi o dzielony odpoczynek dobowy nie przerwany na zasadach po 11 kwietnia tzn dzielony na dwa razy wiec tak : jedziemy 2h 20min po jezdzie stoimy na firmie ładuja nas i nie ruszamy sie przez 4h mamy pauze po tym czasie jedziemy 4h30 min i znowu stoimy rozładowuja nas 2h po rozładunku jedziemy jeszcze 2h i po tym robimy pauze 8 h i konczymy dobe wkładamy nowa tarczke i jazda dalej czy dobrze to kminie nikt sie nie doczepi z ITD. przy takiej tarczce. a drogi przykład np. jade 2h 20 min pauza 45 min jade 4h 30 min pauza 45 min i jade 2h i robie 11h pauze dobowa czy tez bedzie dobrze. |
Strona 9 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |