Strona 9 z 13 [ Posty: 254 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lut 2012, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Mylisz się przyjacielu. Powietrze też wytwarza tarcie.

A w tym układzie, temperatura bierze się z procesu kompresji. Każdy materiał podczas ściskania / kompresji grzeje się.
Dokładnie a na dodatek mając przystawkę z zimnym powietrzem węże tez robią się cieple mimo iż powinny być zimne
Cytuj:
panowie jak to jest z tymi silosami.
Nie dawno przyjąłem się do firmy która ma kilka silosów na swój użytek. Wozi się granulaty, np .PCW,PP, PE, czasami poliamidy. Właściciel ma też gospodarstwa rolne, młyn i elewator. Więc wozi się soję, pszenżyto, pszenice, czasem nawet popiół.
I stąd moje pytanie. Czy to jest dozwolone ? Czy po transporcie pcw trzeba wyczyścić silos ? Jeżeli tak, to w jaki sposób ?
Wszystko zależy od rodzaju granulatu w większości starczy sama wymiotka i gra gitara.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 lut 2012, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Mylisz się przyjacielu. Powietrze też wytwarza tarcie.

A w tym układzie, temperatura bierze się z procesu kompresji. Każdy materiał podczas ściskania / kompresji grzeje się.
Na fizyce się nie znam ;) Możliwe że masz rację. Cofam swoje słowa ;)

I oto jest przykład, że człowiek całe życie się uczy :) A i tak głupi umrze :lol:


Post Wysłano: 05 lut 2012, 23:53

Nie koniecznie, jeżeli zostaną odpowiednio dobrane parametry - objętość zmieni się w pewien sposób proporcjonalnie do ciśnienia, to temperatura nie skoczy.


Post Wysłano: 12 lut 2012, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
Cytuj:
Mylisz się przyjacielu. Powietrze też wytwarza tarcie.

A w tym układzie, temperatura bierze się z procesu kompresji. Każdy materiał podczas ściskania / kompresji grzeje się.
Na fizyce się nie znam ;) Możliwe że masz rację. Cofam swoje słowa ;)

I oto jest przykład, że człowiek całe życie się uczy :) A i tak głupi umrze :lol:
Kolego skoro jeździsz w tym transporcie 4 lata, to napisz w jakich cementowniach jesteś najczęściej ładowany, gdzie wozisz, czy masz stałe rejony itp.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 12 lut 2012, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Kolego skoro jeździsz w tym transporcie 4 lata, to napisz w jakich cementowniach jesteś najczęściej ładowany, gdzie wozisz, czy masz stałe rejony itp.
1. Cemex Chełm, czasami Rudniki.
2. Głównie wschodnia część Polski, ładunki z Chełma.
3. Stałe rejony to budowa A4 Tarnów-Rzeszów ;)

Niestety (a może to i dobrze - nie marzniemy;)) od 25 stycznia stoimy.


Post Wysłano: 13 lut 2012, 16:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Jeździsz w Cemexie czy u kogoś kto sie podstawia? Firma z Chełma?


Post Wysłano: 13 lut 2012, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Jeździsz w Cemexie czy u kogoś kto sie podstawia? Firma z Chełma?
W cemexie nie jeżdżę ;) Jakoś dobrze mi z tym :D


Post Wysłano: 13 lut 2012, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

Ski a czemu tak uważasz??
W CEMXIe jest tak źle?? Dużo słyszałem pozytywnych opinii na i ich temat; zarówno od kierowców jak i na innych forach czytając...Jak być może zauważyłeś ja ciągałem cement w Ożarowie przez pewien czas,także jeśli możesz powiedz mi coś na ich temat. Oczywiście może być na PW...
3maj się

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2011, 19:12
Posty: 5
GG: 0

Witam!
Chciałbym zająć się transportem silosem. Jaki najlepiej kupić leżący czy kiprowany (na który łatwiej znaleźć pracę). Czy silos unoszony można załadować np.cementem lub wapnem.
Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam.


Post Wysłano: 26 lut 2012, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Najpierw znajdz robote/ spedycje a potem sie martw jaki rodzaj naczepy kupisz.

Owszem unoszony mozna zaladowac cementem wapnem i czym tam chcesz jeszcze


Moze tak jeszcze juz z grzecznosci cie oswiece. Cementowoz jak sama nazwa wskazuje kupuje sie do transportu cementu. Powod taki ze raczej ciezko po kazdym ladunku myc go w srodku

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 27 lut 2012, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2011, 19:12
Posty: 5
GG: 0

Aha dzięki kolego, a mógłbyś napisać ile taki unoszony silos waży?


Post Wysłano: 27 lut 2012, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

w granicach 7000 a 7500kg w zależności od rodzaju hamulców kola zapasowego sposobu montażu tłoka itp itd

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 27 lut 2012, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2011, 19:12
Posty: 5
GG: 0

Jeszcze raz wielki dzięki :wink:


Post Wysłano: 09 mar 2012, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 paź 2010, 17:42
Posty: 128
Samochód: Służbowy Golf VI
Lokalizacja: Poznań - Zielona Góra

Ktoś orientuję się ile trawa rozładunek sody cieżkiej ?


Post Wysłano: 15 kwie 2012, 1:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2011, 21:01
Posty: 12
GG: 0

czas rozładunku zależy od bardzo wielu czynników więc się określ, jaki silos, jakie ciśnienie, czy na rozładunku mają dodatkowy podmuch itp Dużo zależy też do jakiego silosu dmuchasz, ja np na tej samej firmie w jeden silos dmucham 40 min a w inny półtora godziny


Post Wysłano: 15 kwie 2012, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

1.2 bar kompresor drum normalnym wężem silos oddalony od naczepy 10m czas około 1h 20min.

Ważne po rozładunku powietrza nie spuszczać przez kolano bo będziesz miał szorowanie na myjni

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Mam 2 pytania odnośnie obsługi kompresora w cementonaczepie.
Po czym poznać lub jak sprawdzić czy sita są przytkane. Czy normalnym objawem jest, że podczas pracy sprężarki przy rozładunku powietrze wytwarza taką temperaturę, że przewód powietrzny od kompresora do rury jest w zasadzie nie możliwy do odkręcenia gołymi rękami. rozładunek trwa ok 1 godziny, a parzy nawet przez rękawiczki.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 01 maja 2012, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Mam 2 pytania odnośnie obsługi kompresora w cementonaczepie.
Po czym poznać lub jak sprawdzić czy sita są przytkane. Czy normalnym objawem jest, że podczas pracy sprężarki przy rozładunku powietrze wytwarza taką temperaturę, że przewód powietrzny od kompresora do rury jest w zasadzie nie możliwy do odkręcenia gołymi rękami. rozładunek trwa ok 1 godziny, a parzy nawet przez rękawiczki.
Jak sita będziesz miał przytkane, to będziesz duuużo dłużej niż godzinę rozładowywał ;) Moja star Kassbohrerka ('86r.) rozładowuje w ok 45minut, ojciec ma też Kassbohrera z 2008r. i musi liczyć te 15 minut dłużej - a wszystko sprawne i sita czyste (oczywiście czas zależy to też od silosu w który się dmucha).

Co do temperatury - normalka, szczególnie w lecie ;) W zimie wystarczy chwilę odczekać, a już się da to zrobić bez poparzenia :D


Post Wysłano: 21 cze 2012, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Jak już sobie tak gadamy to mam pytanie, czy nie zauważyliście spadku kursów na cementonaczepy? U mnie spokojnie się kręciło ok 10 tyś miesięcznie. Jak się zaczęło Euro to nie wiem czy 7 tyś wykręcę. Małogoszcz podobno dawała ok. 180 kursów dziennie, teraz ok 100. Czy na innych cementowniach też tak siadło? Mój dyspozytor mówi, że do tej pory roboty było masa.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 21 cze 2012, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2012, 15:35
Posty: 27
GG: 8998106
Samochód: VW
Lokalizacja: Rzeszów/Leżajsk

Panowie jakie firmy polecacie na silosy bez doswiadczenia..


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 9 z 13 [ Posty: 254 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: