wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania serii R
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3
Strona 10 z 33

Autor:  Łukasz001 [ 10 lis 2007, 23:01 ]
Tytuł: 

Nigdy niebyłem we wnętrzu scanii r dlatego mam pytanie jakie jest to łóżko dole chodzi mi o szerokość mam pare zdjęć ale ze zdjęć niemożna zawile wywnioskowac bo są robione pod złym kątem i zdają sie bardzo wąskie.

Autor:  Falarek [ 11 lis 2007, 1:01 ]
Tytuł: 

Z tego co podaje Scania dolne łózko ma wymiar 800x2050

Autor:  Łukasz001 [ 11 lis 2007, 11:39 ]
Tytuł: 

Bo tak jak jest np. u mnie w Scani(4) to kładzie sie prawe oparcie fotela i łózko nie blokuje ruchów.A w R jak sie tych rozkładanych części nie rozłoży to jest bardzo wąsko a nie w każdej to jest (chyba zależy jak zamówisz)

Popracuj nad ortografia/ Denis

Autor:  Daniel [ 11 lis 2007, 15:14 ]
Tytuł: 

Mniej więcej tak wygląda dolne łóżko :wink:
Obrazek Obrazek

Autor:  Łukasz001 [ 11 lis 2007, 19:05 ]
Tytuł: 

A posiadasz może informacje do tyczace rozmiarów wyra ale bez tych rozłożonych części.Bo ogulnie to 80cm(to wiem)ale jak sie te elementy rozepnie czy cos tam to sie szerkosc zmniejsza i ten wymiar mnie bardzo interesuje.

ogÓlnie / Długi

Autor:  mateuszz-m1 [ 11 lis 2007, 19:35 ]
Tytuł: 

koledzy jak scanie R-ki z początku produkcji sprawują się mam na myśli 2004 i początek 2005r???

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 14:21 ]
Tytuł: 

Panowie mam ciekawą nowinę.Przeglądałem ostatnio na stacji jakąś niemiecką gazetę o transporcie i był tam artykuł o silnikach Scanii XPi.I pisało że najprawdopodobniej w przyszłym roku Scania zaprezentuje najmocniejszy motor z rodziny XPi-V8 o mocy 700km i momencie 3300Nm!!!I znów napewno będziemy mieli szwedzki pojedynek gigantów mocy... :mrgreen:

Autor:  adonnay [ 18 lis 2007, 15:12 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Panowie mam ciekawą nowinę.Przeglądałem ostatnio na stacji jakąś niemiecką gazetę o transporcie i był tam artykuł o silnikach Scanii XPi.I pisało że najprawdopodobniej w przyszłym roku Scania zaprezentuje najmocniejszy motor z rodziny XPi-V8 o mocy 700km i momencie 3300Nm!!!I znów napewno będziemy mieli szwedzki pojedynek gigantów mocy... :mrgreen:
XPI nie zadziała na silniki z rodzniny V tak jak nie istniał układ HPI dla V-ek. A to z prostego powodu ponieważ sterowanie układem wtrysku jest podzielone na rzędy cylindrów 1-2-3 i 4-5-6. Analogicznie XPI ma zastosownie jedynie do rzędowych silników 5 i 6 cylindrowych. Natomiast jeżeli chodzi o moce silników to Scania nie musi się ścigać z Volvem bo 14 litrowe silniki o mocy ponad 800 KM są produkowane od dawna tylko nie mają one zastosowania w pojazdach użytkowych. Niewiele osób wie o tym że Scania także produkuje silniki do jednostek pływających i gdyby tylko istniało takie zapotrzebowanie to spokojnie na podstawie tego samego silnika co w ciężarówce można stworzyć napęd o mocy przekraczjącej 1000 KM. Dla przykładu silnik Scania jest zamontowany na żaglowcu "Fryderyk Chopin". Pozdrawiam

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 15:49 ]
Tytuł: 

Kolego akurat trzymam na kolanach tą gazete(jednak ją kupiłem :> ) i widze w artykule dokładnie swoimi oczami(a jeszcze na nie nie narzekam... :mrgreen: ) znaczek V8 na papierze...Dokładnie pisze tak:

Der kunftige V8 von Scania wird gut sein fur rund 700PS und satte 3300Nm Drehmoment.Auch dort durften XPI,groBerer Hubraum(dann also knapp 17Liter) zweistufige Abgasruckfuhrung sowie variable Turbos kommen.Knackpunkt beim V8:Die heutigen Basiskuhler werden nicht genugen.Es muss Platz fur zusatzliche Kuhlkapazitat geschaffen werden...

zródło z niemieckiej gazety Trucker.Jeśli ktoś zna lepiej niemiecki to mógłby to przetłumaczyc i uchylić rąbka tajemnicy bo mi się nie chce ''walczyć'' z translatorem... :mrgreen:

Autor:  Levuss [ 23 lis 2007, 21:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
chodzi o moce silników to Scania nie musi się ścigać z Volvem bo 14 litrowe silniki o mocy ponad 800 KM są produkowane od dawna tylko nie mają one zastosowania w pojazdach użytkowych. Niewiele osób wie o tym że Scania także produkuje silniki do jednostek pływających i gdyby tylko istniało takie zapotrzebowanie to spokojnie na podstawie tego samego silnika co w ciężarówce można stworzyć napęd o mocy przekraczjącej 1000 KM. Dla przykładu silnik Scania jest zamontowany na żaglowcu "Fryderyk Chopin". Pozdrawiam
Hmm kolego a czy wiesz, że i Volvo produkuję potężne silniki do łodzi? np 12 litrowy potwór o mocy 675 koni, a są i większe silniki które mają powyżej 2000 koni.Wyścig "zbrojeń" trwa i zapewne Scania zaprezentuje nową gamę silników przez co zmusi konkurencję do pokazania swoich zdobyczy.Robi się ciekawe jednak ja czekam na jedną premierę i mam nadzieję, że się nie rozczaruję.

Autor:  Edler [ 23 lis 2007, 21:39 ]
Tytuł: 

A na jaką premierę wyczekuję Levuss?

Autor:  Levuss [ 23 lis 2007, 21:43 ]
Tytuł: 

Nowej wersji autka które mam w sygnaturze i mam nadzieję, że długoletnie oczekiwanie nie przyniesie mi goryczy.

Łukasz a skąd masz dane na temat silnika Scanii legitymującego się mocą 440km zasilanego XPI'kiem?

Już znalazłem, nowe XPI wygląda dbd, najmocniejsza jak na razie oficjalna wersja będzie emitować 480 źrebaczków :wink:

Autor:  TomekF [ 23 lis 2007, 22:40 ]
Tytuł: 

Wy tu mówicie o marnych 2000 koniach, Man ma zlecenie na wyprodukowanie silniku bodajże o mocy cos kolo 150 000 koni do jakiegos statku. To jest dopiero moc.

Tylko że koledzy mówią o pojazdach na kołach a nie o silnikach do statków. Przecież wiadomo że są większe silnik do statków niż 150 000 KM /AdekS

Autor:  Pazdz [ 24 lis 2007, 14:14 ]
Tytuł: 

Nie jestem trochę w temacie, ale w Amiens na zał. widziałem R z oznaczeniem 440. Nie wiem co to za motory, więc się nie wypowiadam. :wink:

Autor:  Jacek [ 24 lis 2007, 14:31 ]
Tytuł: 

To nowe silniki XPi. Norma Euro5 została uzyskana bez użycia mocznika. Scania tak jak Vovlo dodała po 1 litrze na silnik i 20 koni przybyło czyli spotkamy teraz silniki 400, 440, 480. W tym temacie masz więcej info (ostatni post) viewtopic.php?t=10735

Autor:  adonnay [ 25 lis 2007, 14:27 ]
Tytuł: 

Łukaszu szacun zwracam honor. :wink: użycie układu common-rail oraz układu XPI nie musi być niczym ograniczone i zapewne w przyszłości będą i te silniki w układzie V. Platforma nowych silników będzie wprowadzona w Polsce w połowie przyszłego roku ale niestety pojazdy z tym silnikiem będą droższe o jakieś 10 000 Euro od równoległych jednostek. Sam jestem ciekaw jak będzie ten silnik pracował i zachowywał się w naszych realiach... Wiecie co mam na myśli jakość paliwa i takie tam :) Silnik ten jest już w Nadarzynie w sekcji działu szkoleń. Od dawna oczywiście można go oglądać już w Szwecji. A z tą mocą to nie ma wielkiej filozofii Panowie. Zmiana o 20 kM w jedną lub w drugą stronę można skonfigurować np. zmianą jednostki EMS i turbiną lub zmianą końcówki ropylającej wtryskiwacza. Tylko musi to być ekonomicznie uzasadnione w dalszej eksploatacji. Nota bene silniki 440 kM już istnieją w serii R od jakichś 3 lat tylko nie jest to populacja zbyt liczna.

Autor:  Usunięty użytkownik 4606 [ 25 lis 2007, 15:09 ]
Tytuł: 

W tym roku na Makaronii mialem okazje zasiasc do Scakanki byla to nowa eRka w high line to jesli chodzi o schowki to szalu nie ma a nawet jest tragicznie:/ Juz nowy premium ktorym jechalem kursa ma wiecej schowkow

Autor:  kaziu515 [ 25 lis 2007, 15:16 ]
Tytuł: 

Masz rację kolego "Komandor". W Topline jest trochę więcej miejsca ale też nie za dużo. Mogliby zrobić większy schowek pod łóżkiem. Mój tata twierdzi że pod względem schowków to ma tyle samo miejsca co w Dafie XF95 Space Cab.

Autor:  Falarek [ 25 lis 2007, 17:44 ]
Tytuł: 

Z tego co pisze w specyfikacji starych "nowych" V8 dla Euro5 czyli 560KM i 620KM już jest w nim system XPi tylko norma Euro5 uzyskiwana nadal z AdBlue

Autor:  Levuss [ 25 lis 2007, 20:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W tym roku na Makaronii mialem okazje zasiasc do Scakanki byla to nowa eRka w high line to jesli chodzi o schowki to szalu nie ma a nawet jest tragicznie:/ Juz nowy premium ktorym jechalem kursa ma wiecej schowkow
Fakt faktem, ze Highline jest ciasne, ale Topline?? to już czołówka jest nie pamiętam 2 albo 3 miejsce pod względem obszerności kabiny zwracam honor jeśli twój tato ma ponad 210cm i nie może się wyprostować w kabinie.Ja jeszcze nie spotkałem nikogo narzekającego na niedostatek miejsca w Topline. (Zawsze musi być ktoś pierwszy :D )

Strona 10 z 33 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/