wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

VOLVO FH16 660 & FH16 520
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36215
Strona 10 z 10

Autor:  caterpillar [ 02 mar 2015, 13:55 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

A tak to wygląda z boku :)

Obrazek

Autor:  Darecki95 [ 02 mar 2015, 20:11 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Volvo ogólnie bardzo fajne, ale spaprałeś robotę tym kiprem, pisałeś wyżej o robionym na zamówienie kiprze albo jakiejś fajnej używce. Wiadomo wszystko zależy od pieniędzy ale to wygląda jak paka z jakiejś burtówki/plandeki, zbyt solidnie to nie wygląda jak na kiper.

Autor:  5eba [ 02 mar 2015, 21:51 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

To jest kiper typowej zbożówki - czyli git majonez, bo jest w miare mocny, ale burty ma lekkie i nie ma problemu z załadunkiem palet itd.
Wg mnie jest za bardzo założony ku tyłowi - ale pewnie innej opcji nie było, bo rama za długa w stosunku do kipra i inaczej się nie dało.

Autor:  Lechmot [ 03 mar 2015, 1:22 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Według mnie to rozstaw jest za mały...
ile tam jjest?

Autor:  caterpillar [ 03 mar 2015, 2:37 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Volvo ogólnie bardzo fajne, ale spaprałeś robotę tym kiprem, pisałeś wyżej o robionym na zamówienie kiprze albo jakiejś fajnej używce. Wiadomo wszystko zależy od pieniędzy ale to wygląda jak paka z jakiejś burtówki/plandeki, zbyt solidnie to nie wygląda jak na kiper.

Kiper to typowa zbożówka fajna i zarazem mocna konstrukcja, mam do niego plandekę i w sumie to o takie coś mi chodziło, może ciekawie nie wygląda bo jeszcze nie jest pomalowany i burty są stare, niestety nie mogę dostać nigdzie ładnych nie pogiętych, ogólnie zależało mi żeby wchodziły palety na ostro, bo w tamtym miałem problem żeby zamknąć burty a w tym już nie....

Cytuj:
To jest kiper typowej zbożówki - czyli git majonez, bo jest w miare mocny, ale burty ma lekkie i nie ma problemu z załadunkiem palet itd.
Wg mnie jest za bardzo założony ku tyłowi - ale pewnie innej opcji nie było, bo rama za długa w stosunku do kipra i inaczej się nie dało.

Tak 5eba dokładnie typowa zbożówka, oryginał z siłownikiem z przodu burty fajne lekkie tylko tyle że pogięte i nie za ładnie wyglądają choć to się zmieni napewno ;)
kiper został skrócony o 20cm i jest nieźle, waga osiowa wychodzi idealnie choć w sumie miałem obawy co do wagi osiowej, lecz już wszystko wiem że kiper został bardzo dobrze założony ;)
Cytuj:
Według mnie to rozstaw jest za mały...
ile tam jjest?
4300 taki mam rozstaw a kiper niespełna 6,30m :)

Autor:  5eba [ 03 mar 2015, 17:07 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

To jakie wagi wyszły Ci na ośkach??

Autor:  caterpillar [ 03 mar 2015, 18:48 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

1oś - 7,65t
2oś - 9,85t
3oś - 6,20t

jest idealnie ;) co tu dużo mówić, podobną wagę miałem w starym Fh na osiowce....

Autor:  Darecki95 [ 03 mar 2015, 21:13 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

To chyba że tak, zależy też co wozisz. U nas głównie wozi się opał przy węglu, flocie jest ok ale przy mule takie burty by nie wytrzymały. Muł się bardzo fajnie rozpływa po aucie i rozpycha burty od środka.

Autor:  jabson [ 03 mar 2015, 21:38 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Ja się zapytam inaczej. Czy te burty są wjakiś sposób od środka wzmocnione albo mają jakieś łańcuchy tudzież dodatkowe zamki na środku wysokości burty? Pamiętam, że jak od nas chopaki kupowali takie zabudowy bo to się moda na takie zrobiła (wcześniej wszyscy mieli stalowe) bo własnie zamki burt były podwójne tzn na górze i na środku wysokości burty. Myśmy z ojcem mieli przyczepę wywrotkę zrobioną na bazie BDF to burty musiały mieć łańcuchy bo zboże strasznie napierało i burty się gięły. Auto miało stalowe burciska więc był spokój, ale ciężkie to to było jak jasny pieron ;)

Autor:  caterpillar [ 04 mar 2015, 0:36 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Ja się zapytam inaczej. Czy te burty są wjakiś sposób od środka wzmocnione albo mają jakieś łańcuchy tudzież dodatkowe zamki na środku wysokości burty? Pamiętam, że jak od nas chopaki kupowali takie zabudowy bo to się moda na takie zrobiła (wcześniej wszyscy mieli stalowe) bo własnie zamki burt były podwójne tzn na górze i na środku wysokości burty. Myśmy z ojcem mieli przyczepę wywrotkę zrobioną na bazie BDF to burty musiały mieć łańcuchy bo zboże strasznie napierało i burty się gięły. Auto miało stalowe burciska więc był spokój, ale ciężkie to to było jak jasny pieron ;)

Burty mają w środku stalowe pręty Są tak zrobione ze nawet dużo zboża ich nie rozpycha a między słupkami mam zwykły pas, zrobiony, muszę jeszcze kupić burty i pomalować cały kiper. ;-)

Autor:  tirowiec2 [ 04 mar 2015, 0:39 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Wyszło ładnie, jakieś ładne dobory kolorów i będzie miazga :) Może biało-niebieskie? ;)

Autor:  5eba [ 04 mar 2015, 8:57 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Nie wiem jak Cat'a burty, ale mam podobne na przyczepie i jest to całkiem inny profil burt niż w naczepach skrzyniowych, są grubsze co za tym idzie mocniejsze, przy pszenicy może z 1cm się wyoblają, ale nawet jeśli to mam specjalne haki na srodu u góry którymi mogę je spiąć i nie przeszkadza to przy dolnym otwieraniu burt.
Langendorf ma świetne burty, miałem kiedyś cały zestaw zbożowy na FH z kiprami 1,20m+0,5M nadztawki - burta jeszcze grubsza, tam nic się nie gieło nawet na mm :
Obrazek

Autor:  caterpillar [ 04 mar 2015, 11:24 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

5eba powiem Ci że burty przy zbożu zaokrąglają się lekko ale to tak jak mówisz dosłownie 1cm, pas trzyma słupki więc nic się nie wygina, ten zestaw na fotce to twój ??

Autor:  jabson [ 04 mar 2015, 11:52 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Wniosek jest jeden. Do wywrotki musi być dostosowany odp materiał i określona konstrukcja

Autor:  tirowiec2 [ 04 mar 2015, 15:08 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Wniosek jest jeden. Do wywrotki musi być dostosowany odp materiał i określona konstrukcja
no oczywiście, bo gdybyś zrobił z byle czego to by się rozpadła po pierwszym załadunku :)

5eba

sorry za off.:
http://otomoto.pl/iveco-stralis-wywrotk ... 07225.html ale to czasem nie Twoje auto? :D

Autor:  fafciuk [ 04 mar 2015, 15:16 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Sledze temat od poczatku i powiem szczerze że nie da się połaczyć wywrotki która ma służyć do wozenia zboża, kamieni, gruzu, wegla palet i jeszcze nie wiadomo czego a na dodatek ma byc lekka i mocna. A gdzie tu jeszcze wywrot na 3 strony..

Autor:  5eba [ 04 mar 2015, 22:57 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Nie ma idealnej zabudowy nadającej się do wszystkiego, ale uniwersalne nie które są - to jak z koparko-ładowarką - w niczym nie jest najlepsza, ale da się zrobić "prawie" wszystko :) Zielony zestaw mój - ale już jakiś czas temu sprzedany. Stralis mój.

Autor:  caterpillar [ 28 kwie 2015, 9:02 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Tak dla Przypomnienia foto ;)


Obrazek

Strona 10 z 10 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/