wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 91 z 162

Autor:  maxmer [ 03 paź 2012, 17:05 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

wiem że można wyzerować po 3h ale jak podałem przykład 3 h jazdy i 3 h pracy teoretycznie można by było jeszcze jechać 1,5h jazdy bo maksymalnie 4,5 h jazdy i wtedy trzeba pauze 45 min...ale zmierzam do tego bo wiadomo czas jazdy też się wlicza w czas pracy, a przy podanym początkowo przykładzie 3h j i 3 h p i stosując się do ( o ile to prawda ) max 6 h pracy ( jazdy i pracy wykonywanej) to już by nie można by było bez przerwy dojechać te 1,5 h...
może pokręciłem za mocno ale mam nadzieję że mnie zrozumieliście....

Autor:  mk61 [ 03 paź 2012, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

No bo nie można. Po maksymalnie 6 godzinach pracy musisz odbyć przerwę minimum 30minut. A po co marnować czas, jak wystarczy, że postoisz 15 minut dłużej i już jesteś wyzerowany zarówno pod względem czasu pracy jak i czasu jazdy.
Bo jak wypauzujesz tylko 30 minut, to wyzerujesz czas pracy, ale za 1,5 godziny będziesz musiał zrobić 45, bo czas jazdy Ci się skończy.

Autor:  zzx [ 03 paź 2012, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
kolego zzx dziekuje za odpowiedz teraz juz wszystko jasne

natomiast wszechwiedzacy igoR84 daruj sobie nic nie wnoszace komentarze na moj temat i na temat mojego kursu prawa jazdy
widzisz są tu dwie szkoły wychowania:

jedna taki jak prezentuje kolega Zzx, który za innych szuka po przepisach i daje mi do ręki gotową odpowiedź, druga (którą miedzy innymi ja prezentuję) odsyła do przepisów do samodzielnego się zapoznania - dokładnego, a dopiero potem w razie niezrozumienia interpretacji.

niezależnie kto jaką szkołę reprezentuje, jedni piszą swoje posty delikatnie inni dostadniej.

widzisz praca kierowcy wymaga samodzielnego podejmowania decyzji, lecz aby decyzje te były właściwe trzeba mieć jakieś ku temu przesłanki, a to jest między innimi ta wiedzą jaką musisz zdobyć.

jeżeli kolega Zzx (z całym szacunkiem dla jego cierpliwości) podał Ci właściwe przepisy, mogę się założyć, że zostaną w niedługim czasie zapomniane. ale gdybyś zdobył je samodzielnie i kosztowałoby Cię to trochę czasu i wysiłku, zapamiętałbyś na długo.

jeżeli masz inne zdanie to zastanów się dlaczego dziecko najwcześniej potrafi rozróżniać jedną roślinę - pokrzywę?

uprzejmość kolegi Zzx zapomnisz o wiele wczesniej niż wypowiedź IgoR84.

mierzę wszystkich swoją miarą i wychodze z założenia, że skoro wiem GDZIE poszukać i co zacytować to tak należy zrobić.
zupełnie inną sprawą jest, że każdy zainteresowany powinien wielokrotnie przeczytać przytoczone akty prawne i to nie wyrywkowo ale w całości.
ja sam też przy tym sie szkolę, a raczej odświeżam posiadaną wiedzę i uważam że nauki nigdy dosyć, a co komu z moich wypocin zostanie tego nie wiem jednak liczę że ma to jakiś sens.

Autor:  maxmer [ 03 paź 2012, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

mk61
a czy w takim wypadku nie można wykonać pauzę skróconą/ przerywaną??

Autor:  mk61 [ 03 paź 2012, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Skrócona pauza może być 15 minut po 2 godzinach jazdy i 30 minut po następnych 2,5h, a skoro wyjeździłeś już 3 godziny, to nie skrócisz pauzy.

Autor:  zzx [ 03 paź 2012, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Skrócona pauza może być 15 minut po 2 godzinach jazdy i 30 minut po następnych 2,5h, a skoro wyjeździłeś już 3 godziny, to nie skrócisz pauzy.
jakieś nowe pojęcie?
Artykuł 7
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół
godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co
najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna
okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15
minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30
minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować
zgodność z przepisami akapitu pierwszego.


teraz trzeba się zdecydować może chodzi o to?


g) „dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres,
w którym kierowca może swobodnie dysponować
swoim czasem i obejmuje „regularny dzienny okres
odpoczynku” lub „skrócony dzienny okres odpoczynku”:
— „regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza
nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej
11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres
odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach,
z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać
co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9
godzin,
— „skrócony dzienny okres odpoczynku” oznacza
nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej
9 godzin, ale krócej niż 11 godzin;

Autor:  mk61 [ 03 paź 2012, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Skrót myślowy. Ja zrozumiałem, że kolega pyta właśnie o dzieloną pauzę 45 minut.

Rozumiem, że te 2 i 2,5 godziny podałem błędnie i nie ma znaczenia ile się jedzie i po jakim czasie odbiera się 15 i 30 minut?

Autor:  maxmer [ 03 paź 2012, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

czyli poprawcie jeśli źle rozumiem...
aby w tym przypadku co podałem nie przekroczyć czasu pracy 6 h, po której niby trzeba zrobić przerwę aby móc dalej kontynuować, to można już wypauzować wyzerować skróconą pauzą 15 min ( chodzi mi o rozdzielenie pauzy 45 min ) aby dalej np pozostały czas jazdy wykorzystać i dokończyć pauzę 30 min??
no i potem dalej jechać jeśli dysponujemy czasem jazdy/pracy.

Autor:  zzx [ 04 paź 2012, 6:18 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
czyli poprawcie jeśli źle rozumiem...
aby w tym przypadku co podałem nie przekroczyć czasu pracy 6 h, po której niby trzeba zrobić przerwę aby móc dalej kontynuować, to można już wypauzować wyzerować skróconą pauzą 15 min ( chodzi mi o rozdzielenie pauzy 45 min ) aby dalej np pozostały czas jazdy wykorzystać i dokończyć pauzę 30 min??
no i potem dalej jechać jeśli dysponujemy czasem jazdy/pracy.


po tym czasie czyli po 6 godzinach pracy pracownikowi przysługuje 30 minut przerwy.
jak mk61 bez sensu jest stać TYLKO 30 minut lepiej jest w takim przypadku zrobić całą przerwę czyli 45 minut.
wtedy masz dostępny zarówno pełny czas jazdy czyli 4,5 godziny jak i czas pracy czyli te 6 godzin.
chyba teraz to jasne.

Autor:  SIOJU [ 09 paź 2012, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Ponieważ jestem po praniu mózgu na zajęciach w uniwersytecie parkingowym mam pytanie odnośnie odbierania godzin za skrócenie pauzy weekendowej.
Otóż, w/g mojej wiedzy jeśli np zamiast 45 godzin zrobię 35 czy 30 to różnice do 45 ( w tym wypadku 10 lub 15 godzin) muszę oddać maksymalnie w 3 weekendzie. Oddanie to mogę także dołączyć do odpoczynku dziennego także 9 godzinnego i muszę to zrobić w całości. Czyli np 9+ 10 lub 15 jak w przykładzie powyżej.
Piszę tu bo kilku szoferów mnie dziś przekonywało, że nieważne o ile skrócę 45, to i tak w 3 weekendzie muszę odstać 66, a o oddawaniu z 9 czy 11 w ogóle nie ma mowy.
Jeśli ktoś chciałby zrobić dobry uczynek i miałby dostęp do rozporządzenia i napisał, który to artykuł bymbym wdzięczny.
Jeszcze jedno. Jeśliw ten weekend miałem skróconą pauze, a ekwiwalent tych godzin oddałem w ciągu tygodnia z pauzą 11, to kolejny weekend mogę robić pauzę skróconą czy muszę 45.

Autor:  zzx [ 09 paź 2012, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Ponieważ jestem po praniu mózgu na zajęciach w uniwersytecie parkingowym mam pytanie odnośnie odbierania godzin za skrócenie pauzy weekendowej.
Otóż, w/g mojej wiedzy jeśli np zamiast 45 godzin zrobię 35 czy 30 to różnice do 45 ( w tym wypadku 10 lub 15 godzin) muszę oddać maksymalnie w 3 weekendzie. Oddanie to mogę także dołączyć do odpoczynku dziennego także 9 godzinnego i muszę to zrobić w całości. Czyli np 9+ 10 lub 15 jak w przykładzie powyżej.
Piszę tu bo kilku szoferów mnie dziś przekonywało, że nieważne o ile skrócę 45, to i tak w 3 weekendzie muszę odstać 66, a o oddawaniu z 9 czy 11 w ogóle nie ma mowy.
Jeśli ktoś chciałby zrobić dobry uczynek i miałby dostęp do rozporządzenia i napisał, który to artykuł bymbym wdzięczny.
Jeszcze jedno. Jeśliw ten weekend miałem skróconą pauze, a ekwiwalent tych godzin oddałem w ciągu tygodnia z pauzą 11, to kolejny weekend mogę robić pauzę skróconą czy muszę 45.

ROZP.561
Art.8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak
skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym
jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia
następującego po danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.

7. Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za
skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje się
łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej
dziewięć godzin.

Autor:  bułkowski410 [ 10 paź 2012, 0:36 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Ponieważ jestem po praniu mózgu na zajęciach w uniwersytecie parkingowym mam pytanie odnośnie odbierania godzin za skrócenie pauzy weekendowej.
Otóż, w/g mojej wiedzy jeśli np zamiast 45 godzin zrobię 35 czy 30 to różnice do 45 ( w tym wypadku 10 lub 15 godzin) muszę oddać maksymalnie w 3 weekendzie. Oddanie to mogę także dołączyć do odpoczynku dziennego także 9 godzinnego i muszę to zrobić w całości. Czyli np 9+ 10 lub 15 jak w przykładzie powyżej.
Piszę tu bo kilku szoferów mnie dziś przekonywało, że nieważne o ile skrócę 45, to i tak w 3 weekendzie muszę odstać 66, a o oddawaniu z 9 czy 11 w ogóle nie ma mowy.
Jeśli ktoś chciałby zrobić dobry uczynek i miałby dostęp do rozporządzenia i napisał, który to artykuł bymbym wdzięczny.
Jeszcze jedno. Jeśliw ten weekend miałem skróconą pauze, a ekwiwalent tych godzin oddałem w ciągu tygodnia z pauzą 11, to kolejny weekend mogę robić pauzę skróconą czy muszę 45.
Jeśli skróciłeś odpoczynek tyg. o 21 godzin musisz oddać 21, jeśli o 5 godzin musisz oddać 5 godzin, jeśli skróciłeś o jedną minute to musisz oddać jedną minute i musimy je oddać do KOŃCA 3 tygodnia po którym nastąpiło skrócenie np.
45h
30h- tu mamy skrócony odp.tyg.
45h
25h-skrucony odp.tyg.
45h
45h+15h regularny odp. tyg. plus rekompensata 15h.
45h
45h...

Oddać godziny możemy do dowolnego odpoczynku również do dziennego np.9h,11h. Trzeba pamiętać tylko czy nie wykorzystaliśmy już trzech odpoczynków 9godzinnych pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi. Jeśli nie to należy również pamiętać o tym jak oddajemy rekompensatę od odp. 9h jeden z trzech odpoczynków nam przepada i zastanie nam 2 razy pauza 9 godzinna do wykorzystania.

Żaden przepis nie zabrania zrobienia dwóch odpoczynków tyg. jeden po drugim np. 45h24h24h45h, jeśli ten pierwszy skrócony odpoczynek przypiszemy do przyszłego tygodnia to następny odp. skrócony również może wystąpić. Oczywiście jeśli nie mamy jakiś zaległych godzin do oddania.

Autor:  korni8808 [ 10 paź 2012, 3:19 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Jeśli skróciłeś odpoczynek tyg. o 21 godzin musisz oddać 21, jeśli o 5 godzin musisz oddać 5 godzin, jeśli skróciłeś o jedną minute to musisz oddać jedną minute i musimy je oddać do KOŃCA 3 tygodnia po którym nastąpiło skrócenie np.
45h
30h- tu mamy skrócony odp.tyg.
45h
25h-skrucony odp.tyg.
45h
45h+15h regularny odp. tyg. plus rekompensata 15h.
45h
45h...



Żaden przepis nie zabrania zrobienia dwóch odpoczynków tyg. jeden po drugim np. 45h24h24h45h, jeśli ten pierwszy skrócony odpoczynek przypiszemy do przyszłego tygodnia to następny odp. skrócony również może wystąpić. Oczywiście jeśli nie mamy jakiś zaległych godzin do oddania.

Brednie!

Jeżeli skrócisz o minute wypada oddać 1h.
Wynika to z faktu, że za odpoczynek uznaje się czas nie co najmniej 1h.

W pionowym słupku o tydzień za późno oddane są godziny.

Skrócenie odpoczynków tygodniowych jeden po drugim zabrania i owszem rozp. 561/2006 (WE).

Autor:  bułkowski410 [ 10 paź 2012, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Jeśli skróciłeś odpoczynek tyg. o 21 godzin musisz oddać 21, jeśli o 5 godzin musisz oddać 5 godzin, jeśli skróciłeś o jedną minute to musisz oddać jedną minute i musimy je oddać do KOŃCA 3 tygodnia po którym nastąpiło skrócenie np.
45h
30h- tu mamy skrócony odp.tyg.
45h
25h-skrucony odp.tyg.
45h
45h+15h regularny odp. tyg. plus rekompensata 15h.
45h
45h...



Żaden przepis nie zabrania zrobienia dwóch odpoczynków tyg. jeden po drugim np. 45h24h24h45h, jeśli ten pierwszy skrócony odpoczynek przypiszemy do przyszłego tygodnia to następny odp. skrócony również może wystąpić. Oczywiście jeśli nie mamy jakiś zaległych godzin do oddania.

Brednie!

Jeżeli skrócisz o minute wypada oddać 1h.
Wynika to z faktu, że za odpoczynek uznaje się czas nie co najmniej 1h.

W pionowym słupku o tydzień za późno oddane są godziny.

Skrócenie odpoczynków tygodniowych jeden po drugim zabrania i owszem rozp. 561/2006 (WE).
Wypada ale nie trzeba, ja nie mogę uznać że jeśli skróciłem odpoczynek o jedną minute to muszę oddać godzinę.

W pionowym słupku faktycznie powinno być tak,np.
45h
30h
45h
25h
45h+15h=60h
Choć kłócił bym się jeśli te godziny były by oddane po odpoczynku 45h przy odpoczynku dziennym przed następnym tygodniowym.

A w którym miejscu w rozp.561/2006/WE jest zabronione zrobienie dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych, ja nigdzie nie widzę.
Art.8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny.

W ciągu dwóch tygodni mamy mieć 2 regularne odp. tyg. lub jeden regularny i skrócony ale nie musi być co drugi regularny odpoczynek tygodniowy.
Pierwsze dwa tyg.
45h
24h
następne dwa tygodnie
24h
45h
Jest zachowana zasada.
Albo graficznie i kolorowo:
http://www.itd-pip.pl/poradnik_kierowcy.pdf
strona 6.

Autor:  korni8808 [ 10 paź 2012, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Wypada ale nie trzeba, ja nie mogę uznać że jeśli skróciłem odpoczynek o jedną minute to muszę oddać godzinę.
Wybacz ale nie liczy się co Ty uznajesz tylko co uznaje służba kontrolująca.
Cytuj:
Choć kłócił bym się jeśli te godziny były by oddane po odpoczynku 45h przy odpoczynku dziennym przed następnym tygodniowym.
Mogą być oddane przed, a nie po.
Cytuj:
W ciągu dwóch tygodni mamy mieć 2 regularne odp. tyg. lub jeden regularny i skrócony ale nie musi być co drugi regularny odpoczynek tygodniowy.
Pierwsze dwa tyg.
45h
24h
następne dwa tygodnie
24h

45h
Wg. Ciebie widzę zaznaczone tygodnie nie są dwoma kolejnymi.

Przykład z pdf jest abstrakcyjny i czysto teoretyczny.
Nie wiem czy zauważyłeś również, że w przykładzie z pliku na 3 tygodnie przypadają 4 odpoczynki.

Autor:  SIOJU [ 10 paź 2012, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Dzięki za zainteresowanie. Generalnie wiedziałem to samo ale 2 kolegów mi tak na motało, że wolałem się upewnić. :oops:
Przy okazji nie uwierzylibyście jak jeżdżący zawodowo kierowcy potrafią być ciemni z czasu pracy :lol:

Autor:  bułkowski410 [ 10 paź 2012, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
korni8808
Wybacz ale nie liczy się co Ty uznajesz tylko co uznaje służba kontrolująca.



Mogą być oddane przed, a nie po.



Wg. Ciebie widzę zaznaczone tygodnie nie są dwoma kolejnymi.

Przykład z pdf jest abstrakcyjny i czysto teoretyczny.
Nie wiem czy zauważyłeś również, że w przykładzie z pliku na 3 tygodnie przypadają 4 odpoczynki.


Wybacz ale źle mnie zrozumiałeś, nie miałem na myśli że ja sobie tak myślę i tak ma być.
Pewnie Cię nie przekonam ale i mnie nie przekonasz że jak skracam odpoczynek o kilka minut to muszę oddać godzinę. Np. tu mam coś takiego(sory za jakość telefonem robiłem ale widać wszystko):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/470 ... 17fae.html


Co do słupka masz racje coś mi się pomieszało przez chwile.

Przykład może jest i teoretyczny ale jak najbardziej możliwy. Podam inny w pierwszym weekend mamy pauze 45h w następny weekend mamy 24h potem we wtorek mamy dzień wolny i wyszło 24h pauzy, ten odpoczynek we wtorek możemy potraktować jako dzienny ale wiemy że będziemy mieć prace przez cały następny weekend. Więc żeby to wszystko się zmieściło w 144h(6 okresach 24 godzinnych) musimy ten wtorkowy odpoczynek zaliczyć jako tygodniowy, i znów mamy dwa razy z rzędu odpoczynek tygodniowy skrócony. Dalej twierdzisz że rozp. 561 zabrania skrócenia odpoczynku tyg. skróconego dwa razy z rzędu ? No cóż ja twierdzę inaczej. Pozdrawiam :)

Autor:  korni8808 [ 11 paź 2012, 0:33 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Wypadało najpierw podać kolorowe przykłady, a zupełnie inaczej toczyłaby się ta rozmowa.
Taki system pracy jest wysoce nieprawdopodobny, oraz istnieje duża szansa na to że w tygodniu B zabrakłoby 90h jazdy żeby dopełnić ten schemat.
Jednak faktem jest, że podważyć(w teorii) się go nie da.

Autor:  zzx [ 11 paź 2012, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:



A w którym miejscu w rozp.561/2006/WE jest zabronione zrobienie dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych, ja nigdzie nie widzę.
Art.8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny.
no właśnie w tym punkcie co sam zacytowałeś, aż dziwne że nie rozumiesz użytych sformułowań.

Autor:  maxmer [ 13 paź 2012, 10:12 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Jeśli was dobrze rozumiem...
to przykładowo...
kończąc 1 tydz i w dany weekend wykonuje przykładowo 45 h pauzy weekendowej
kończąc 2 tydz wykonuje np 30 h p.w. (skracam o 15 h)
a w 3 tyg np mam od wtorku 0.00 do 24.00 wolne to czy w takim razie mogę uznać że te 15 h skrócone już odrobiłem i następnie kończąc 3 tydz mogę ponownie skrócić pauzę weekendową??

proszę o wyrozumiałość czytając i odpowiadając na pyt bo nie posiadam aż takiego doświadczenia

Strona 91 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/