wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1134 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | Cyryl [ 07 lip 2007, 16:30 ] |
Tytuł: | |
PV: 6,7t - to masa tara (własna) kontenera 20-stopowego, PTAC: 19,05t - to masa brutto kontenera 20-stopowego, PTRA: 44,05t - to DMC zestawu pojazdów (ciągnik - naczepa) do przewozu dwóch kontenerów 20-stopowych lub jednego 40-stopowego, Lxl: 6,04 x 2,5m - to wymiary podstawy kontenera 20-stopowego, S: 15,10m2 - powierzchnia jego podstawy. to oznaczenie jest na kontenerze 20-stopowym. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 07 lip 2007, 20:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to oznaczenie jest na kontenerze 20-stopowym.
Nie koniecznie często taki nalepki można spotkac na ciężarówkach, ziągnikach i naczepach, a mój sąsiad ma też na T4-ce, wtedy:PV- tara pojazdu, PTAC- DMC samego ciągnika, ciężarówki solo, PTRA- DMC całego zestawu, Lxl- L- dł.pojadzu, l- szerokość poj., S- powierzchniajaką zajmuje pojazd, Dodam tylko, że nalepki bardzo często spotykane na pojazdach sprowadzonych z Francji. |
Autor: | Cyryl [ 08 lip 2007, 6:17 ] |
Tytuł: | |
ja je spotkałem na kontenrach, których jest parę na naszej bazie, ale może tak być. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 08 lip 2007, 10:37 ] |
Tytuł: | |
A co oznaczają takie pionowe tabliczki umieszczone za przednimi nadkolami z czerwonym napisem PAHAENG czy jakoś tak? Często widze to na sam. z Danii, co to znaczy? |
Autor: | Bono29 [ 08 lip 2007, 15:34 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: więc jeżeli chodzi o odpady, do których w tej chwili zaliczają prawie wszystko łacznie z złomem i makulaturą, aby je przewozić trzeba mieć odpowiednie zezwolenie, które dość łatwo się wyrabia i kosztuje chyba koło 600zł.
a czy trzeba wozić odpadki żeby mieć to pozwolenie czy np. mam swoją firmę przewozową, mam wywrotkę i chce się dostosować do potrzeb rynku i nie łamać przepisów mogę posiadać to pozwolenie i taką tabliczkę na samochodzie nie worząc tylko odpadów???? (wiem że to dziwne pytanie, ale kto pyta nie błądzi)
większość przewoźników dokonuje tych przewozów bez przedmiotowego zezwolenia. przy kontroli drogowych takich zezwoleń się nie wymaga, jednak w przypadku kontroli, kiedy trafia na listy przewozowe, których trść chociaż może przypominać odpad jest dym. uzyskanie tego zezwolenia jest jak napisałem dośc łatwe i stosunkowo nie drogie jednak pociąga za sobą co pół roku kontrole ochrony środowiska w firmie. tabliczki z literą A wymagane są w krajach UE starych u nas wejdzie to niebawem, chociaż juz widuje się ciężarówki z takim znaczkiem. |
Autor: | viking [ 08 lip 2007, 16:23 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A co oznaczają takie pionowe tabliczki umieszczone za przednimi nadkolami z czerwonym napisem PAHAENG czy jakoś tak? Często widze to na sam. z Danii, co to znaczy?
Duńskie słowo påhæng oznacza - przyczepa/naczepa."Kørekort til bil med påhæng" = prawo jazdy na samochód z przyczepą/naczepą, czyli po naszemu: B+E lub C+E. Kiedyś widziałem taką naklejkę na osobóweczce ciągnącej przyczepę kempingową. Pozdrawiam! |
Autor: | Cyryl [ 08 lip 2007, 16:56 ] |
Tytuł: | |
tak jak posiadanie prawa jazdy nie zmusza do kierowania pojazdami, tak posiadanie zezwolenia na przewóz odpadów nie obliguje do przymusowego przewozu tego typu ładunków. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 08 lip 2007, 20:21 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Duńskie słowo påhæng oznacza - przyczepa/naczepa.
Wielkie dzięki za wyjaśnienie, bo nie dawało mi to spokoju od dłuższego czasu."Kørekort til bil med påhæng" = prawo jazdy na samochód z przyczepą/naczepą, czyli po naszemu: B+E lub C+E. Kiedyś widziałem taką naklejkę na osobóweczce ciągnącej przyczepę kempingową. Pozdrawiam! Cytuj: posiadanie zezwolenia na przewóz odpadów
Może troszkę nie w temacie, ale dodam że znajomy wozi odpady i dostaje dodatkowo dopłaty do każdej przewiezionej tony, teraz kupił kruszarkę i za przewiezienie i przekruszenie tony odpadu dopłacac mają mu 1500zł.
|
Autor: | Pazdz [ 04 sty 2008, 23:33 ] |
Tytuł: | |
A ja mam pytanie odnośnie stosowania naklejek z ograniczeniem prędkości. Nie raz można zobaczyć z tyłu naczepy naklejki tego typu. Czy stosowanie ich jest obowiązkowe? Tak samo stosowanie nalepki "5" dla normy Euro 5? [ Dodano: Pią, 04.01.2008, 22:36 ] I jeszcze jedno pytanie, czy tabliczka "A" na białym tle oznaczająca przewóz odpadów musi mieć jakiś atest, tak jak to jest w przypadku tablic ADR? |
Autor: | Harry_man [ 04 sty 2008, 23:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A ja mam pytanie odnośnie stosowania naklejek z ograniczeniem prędkości.
To ja jeszcze dodam swoje: z jednego pytania na egzamin kat. C wynika, że samochód ciężarowy nie może przekraczać prędkości jaka widnieje na tej naklejce. A nieraz można zauważyć, że takowych jest kilka: np. od 70km/h 80km/h i 90km/hDlaczego? W praktyce można to przecież zinterpretować jako ograniczenie do 70km/h dla tego pojazdu - nie ważne gdzie jedzie. Po co te pozostałe prędkości? |
Autor: | Wredny_Szaman [ 05 sty 2008, 0:12 ] |
Tytuł: | |
U nas na goldhoferze było oryginalnie przyklejone 45km/h |
Autor: | Marcin_mje [ 06 sty 2008, 18:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: U nas na goldhoferze było oryginalnie przyklejone 45km/h
ALe tu to masz pokazana maksymalna predkosc jak Ci to pociagnie:) Tak samo masz na maszynach rolniczych....
|
Autor: | *KroQ* [ 06 sty 2008, 23:17 ] |
Tytuł: | |
na kursie mowili mi tak - np. masz w przepisach max predkosc powiedzmy autobusu (bo czesciej spotykane) lub ciezarowki. Masz w przepisach jasno okreslone ALE... No wlasnie. Jest mozliwosc podniesienia predkosci danej sztuki (powiedzmy), ale po spelnieniu okreslonych norm: tj. np. sila hamowania, odpowiednie uklady bezpieczenstwa. Wtedy dana sztuka moze uzyskac "mozliwosc" jazdy z wiekszymi predkosciami calkiem legalnie. (mozna spotkac przede wszystkim na autobusach dalekobieznych rejsowych - ktore maja nalepki do 100km na "zadzie" nalepione) Nam to instraktor tlumaczyl (a ze znajomy - to mu wierze ) Oczywiscie predkosc moze byc rowniez ograniczona dla danego pojazdu! Nazywa sie to "indywidualne obnizenie predkosci", a poza tym polecam czytanie kodeksu drogowego - tam wszystko pisze w dziale "Predkosc i hamowanie" A dla leniwych: 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 500–2300 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2. 1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 2300–500 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2. 2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h. 3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku: 1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t: a) na autostradzie – 130 km/h, ©Kancelaria Sejmu s. 15/125 2007-07-02 b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 110 km/h, c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 100 km/h, d) na pozostałych drogach – 90 km/h; 2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h, b) na pozostałych drogach – 70 km/h. 4. Dopuszczalna prędkość autobusu spełniającego dodatkowe warunki techniczne określone w przepisach, o których mowa w art. 66 ust. 5, na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h. 5. (uchylony). 5a. Rada Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki może, w drodze rozporządzenia, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. Nr 52, poz. 343), wprowadzić ograniczenia w dopuszczalnej prędkości pojazdów samochodowych. 6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi: 1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) – 30 km/h; 2) pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego – 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza obszarem zabudowanym; 3) motocykla (również z przyczepą) i motoroweru, którymi przewozi się dziecko w wieku do 7 lat – 40 km/h. Art. 21. 1. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną pojazdów obowiązującą na obszarze zabudowanym. 2. Prędkość dopuszczalna, o której mowa w ust. 1, może być: 1) zmniejszona – jeżeli warunki bezpieczeństwa ruchu na drodze lub jej odcinku za tym przemawiają; 2) zwiększona – jeżeli warunki ruchu na drodze lub jej odcinku zapewniają zachowanie bezpieczeństwa ruchu. 3. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną pojazdów obowiązującą poza obszarem zabudowanym, jeżeli warunki bezpieczeństwa ruchu na drodze lub jej odcinku za tym przemawiają. 4. Organ rejestrujący pojazd może ustalić dla indywidualnego pojazdu dopuszczalną prędkość niższą niż określona w art. 20, jeżeli jest to uzasadnione konstrukcją lub stanem technicznym pojazdu. Ograniczenie prędkości należy uwidocznić na znaku umieszczonym z tyłu pojazdu." |
Autor: | jam [ 03 mar 2008, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
może to tylko dzwony, ktore mi się pomyliły, gdzie dzwonią a może ta w/w ustawa chyba nr 2 o tym tez mowi ? ale gdzieś, kiedyś natknąłem się na to, że jeśli chodzi o poj. ciężarowe (nie pamiętam ew. dmc) poruszające sie na obszarze zabudowanym, to ich nie dotyczy podniesienie prędkości powyżej to zasadnicze, odpowiednie dla pory dnia/godz, tj. 60/50km/h . |
Autor: | *KroQ* [ 22 mar 2008, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
Podniesienie predkosci na terenie zabudowanym nie dotyczy pojazdow z tzw. "drugiej grupy", czyli: 1) ciezarowe powyzej 3,5t 2) wszelkie pojazdy z przyczepa (oprocz ciagnika rolniczego - bo on i tak nie pociagnie wiecej jak 60km\h) 3) autobusy 4) ADR'y Obnizenie predkosci - zarowno na zabudowanym, jak i niezabudowanym dotyczy wszystkich. A co do kilku - czyli np. 60\70\90 - to wystarczy troche jednak pomyslec - co to moze ozanczac - proponuje taka kolejnosc: zabudowany, niezabudowany, ekspresowa lub\i autostrada. a dlaczego takie wartosci? bo nie wszedzie sa 50 lub nie wszedzie byly - jesli pojazd byl sprowadzany. jam - tak jak piszesz - ale jesli ma dodatkowe ograniczenie predkosci - to nie moze jej przekraczac - np. dzwig samojezdny - z wystajacym z przodu kawalkiem masztu - w zabudowanym moze (wg przepisow) jechac 30km\h - wiec sam widzisz... jest ogolny podzial na kategorie pojazdow, ale dodatkowo moze byc ograniczona ich predkosc. Co do podniesienia - dotyczy TYLKO autobusow - spelniajacych bardzo rygorystyczne warunki techniczne (np. budowy, minimalnego bieznika, itd.) i dotyczy TYLKO na AUTOSTRADACH. Podwyzszenia predkosci sa stosowane jedynie na zabudowanym (powatrzajac sie - nie dotycza kat. C; D; C+E; D+E; B+E; ADR) Poza zabudowanym sa stosowane tylko ZMNIEJSZENIA predkosci. I to tyle |
Autor: | POMPAS [ 20 kwie 2008, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: |
Cytuj: nalepka wyróżniająca A na białym prostokątnym tle, oznacza przewóz odpadów, na które trzeba mieć specjalne zezwolenie.
odnosnie zezwolenia to prawda trzeba na te wszystkie odpadymiec takie zezwolenie a jezeli chodzi o litere A tojest to przewoz odpadow do ponownego przerobienia i tylko wtedy uzywa sie tej tabliczki. inne odpady przewozisz bez tablic.
|
Autor: | wiesiek255 [ 10 maja 2008, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
a gdzie sie zdobywa te naklejki?? mysle tu glownie o tych co pozwalaja poruszac sie w trakcie zakazow. |
Autor: | Martin [ 29 maja 2008, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
Cytuj: Poszukuje informacji na temat tych tabliczek. Z moich obserwacji wynika, że jest to wymogiem na każdym samochodzie w NL przewożącym żywe zwierzęta.
Jest to numer pozwolenia weterynaryjnego oraz liczba metrów sześciennych przeznaczonych do załadunku
|
Autor: | Mca [ 29 maja 2008, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
Trzeba przyznać, że ciekawe i dużo wygodniejsze rozwiązanie niż w Polsce. Dzięki za informacje. |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |