wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Australijskie pociągi drogowe http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12302 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | wojtas92 [ 08 sie 2008, 14:47 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Najczęściej mają 500 i więcej. |
Autor: | Cichanos [ 22 lis 2008, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Widżę że bardzo interesujesz się tematem transportu wieloosiowego na Antypodach Wreszcie temat jest rzetelnie opisany i na dodatek bardzo dobrze przygotowany graficznie. Naprawdę gratuluję tak dobrego opracownia tematu Wogóle można powiedzieć że jest cała branża w Australii który pracuje przy "Road train - ach". Są to m in. mobilni mechanicy, takie specyficzne stacje (jak z filmów o prerii i Dzikim Zachodzie w USA) które mają i paliwko, i jedzonko, i sypialnie. Same ciągniki mają wzmocnioną ramę która musi wytrzymać gruntowe drogi oraz "snorki" aby filtry nie zaciągały pyłu i wody podczas przejeżdżania przez okresowe rzeki lub oczka wodne. Podczas takiego przeprawiania zestawy nawet nie zwalniają ponieważ hamowanie może spowodować złożenie się całego zestawu. Aha, niekiedy doglądają ich jeszcze jakaroos (chyba źle to napisałem). |
Autor: | Akar.Zaephyr [ 17 sie 2009, 5:06 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Cytuj: Mam pytanko o tych ciężarówkach:
Odpowiem tylko uzupełniająco na to pytanie:Ile one muszą mieć Kucyków ze takie ogromne rzeczy przewożą???? W przypadku ciężarówek nie tyle moc silnika, co jego moment obrotowy ma największe znaczenie. Wyraża się go w Nm (niutonometrach) w Europie i funtostopach w USA. To właśnie moment obrotowy decyduje o tym jaki ciężar jest w stanie uciągnąć maszyna. Skromny przykład: Mazda MX5 Miata, 1.8L (kodowe oznaczenie BP) (1994), 130KM i - jeśli mnie pamięć nie myli - 150Nm. A teraz silnik Cummins (model ISLe4 400 6 cyl.), znany z wielu ciężarówek w tym amerykańskich. Skromne 400KM oraz 1700Nm. Mam nadzieję że widać różnicę w stosunku moc -> moment obrotowy. Moc to nic innego jak zdolność silnika do spalenia określonej ilości energii w jednostce czasu. Ma się do osiągów jak Polska do autostrad, czyli tylko na pierwszy rzut oka Wiem że dla większości to oczywista oczywistość ale przeczytałem to pytanie po raz wtóry postanowiłem więc doprecyzować. Tym samym pragnę się przywitać swoim pierwszym postem. |
Autor: | stoszek [ 17 sie 2009, 9:20 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
A ja dodam że nie tylko moment obrotowy ale i przełożenia grają swoje |
Autor: | hans_quattro [ 06 wrz 2009, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
bo dzieki przelozeniom zmieniasz ilosc momentu obrotowego przenoszonego na kola. producenci podaja moment obrotowy na wale silnika. |
Autor: | logtruck [ 16 lis 2009, 1:19 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Coś dla miłośników australijskich trucków - książka ze zdjęciami australijskich ciężarówek przerobionych przez firmę Klos Trucks. Żeby ją kupić wytarczy konto Paypal z tym, że trzeba najpierw do nich napisać aby podali konkretny koszt wysyłki (wszystkie ceny w dolarach australijskich)... http://www.kloscustomtrucks.bigcartel.c ... -klos-book Dla tych zapaleńców co dobrze znają angielski polecam kwartalnik "Kenworth Down Under" http://www.kenworthdownunder.com.au/ |
Autor: | Reazer [ 16 sie 2010, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
a ja sie zastanawiam jak jest z wysokością tych samochodów ?? bo są dość wysokie, czy jest jakies ograniczenie ?? znaczy na pewno jest tylko ile ono wynosi jak by ktoś wiedział |
Autor: | Kadykianus [ 17 sie 2010, 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Wysokości ich naczep sięgają 4,5m. Ale to nie od górna norma a praktyczność. Na interiorze (czyli tam gdzie jest płasko, nie ma tuneli) możesz mieć nawet i 10m i nic się nie stanie. Tam nie ma nawet linii napowietrznych więc jedyne o co możesz zahaczyć to jakiś nisko lecący jakaroos który pilnuje swoje bydło. |
Autor: | Borek [ 17 sie 2010, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
http://www.youtube.com/watch?v=lir_M2ul ... grec_index |
Autor: | Arczer98 [ 13 paź 2010, 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Australijskie pociągi drogowe |
Cytuj: A moze mi ktoś powiedzieć co to są te siatki przy szybach? bo widzę je na prawie kazdym zestawie australijskim i sie tak zastanawiam co to i jaka role to pełni
Jak wiesz w australi jest dużo kangurów i często wchodzą na drogę.Mam o tym książke i o roadtrain,gdzie pisze,że w australi nawet na osobówkach są wzmacniane zderzaki i musieli też coś dać na szyby,a także w ciężarówkach,aby taki kangur nie pogniótł zbytnio wozu.
|
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |