wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

DAF ATI
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15794
Strona 2 z 3

Autor:  kublo [ 23 wrz 2008, 17:45 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

To ja pozwolę sobie pochwalić się tym, że stare auto niekoniecznie musi być brzydkie i skorodowane :)

DAF ATI Leyland 430 z końcówki 1995r

Pomimo przeszło 1.5mln km auto spisuje się bez zarzutu i z ręką na sercu mogę polecić to auto pod względem motoru, przestrzeni i komfortu jazdy.

Obrazek

Autor:  Evil [ 23 wrz 2008, 20:26 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

kublo piekny Fafik :D U nas w firmie najstarszym samochodem jest wlasnie DAF 95 ATI 360 SC z poczatku '96 z przebiegiem 1mln 434tys km :) Samochod pomimo iz na tylko 360 koni doskonale radzil sobie z gorkami w Rumunii, Bosnii i Hercegowinie chociaz momentami brakowalo mocy to nigdy nie zawiodl :wink: Najwieksza wada byla mala ilosc polek, co sprawialo ze czasami nie mozna bylo sie zmiescic z pakunkiem :/ Niestety z racji jego wieku zostaje on sprzedany razem z naszym TGA '04 a w ich miejsce przychodza 2 TGX'y. Ciezko bedzie rozstawac sie z tym Fafikiem poniewaz od niego zaczela sie cala historia firmy transportowej :( Seria 95 ATi byla naprawde udana konstruckja :)

Autor:  EL TORO [ 08 lis 2008, 15:11 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Jezdzilem DAFEM 360ATI 94' pod patelnia ciezko mu za slaby przebieg ok900tys troche koni zdechlo pewnie ale samochod jest dobry nie ma tyle elektroniki, mam pytanko jeszcze nie wiecie czy korbke od szyby mozna zastapic inna z innego auta? ale pasujaca bo ciezko dostac heh?

Autor:  Mca [ 09 lis 2008, 0:55 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Jeśli złamała się korbka od szyb to proponuje zamienić lewą z prawą, tymczasowe rozwiązanie. Sam poluje na taką, bo też się złamała. Są firmy które sprowadzają głównie z GB, rozbierają i sprzedają części do tych aut za śmieszne pieniądze. Na Allegro są ogłoszenia takich handlarzy, więc zadzwoń i spytaj.

Autor:  EL TORO [ 17 lis 2008, 13:29 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Jeśli złamała się korbka od szyb to proponuje zamienić lewą z prawą, tymczasowe rozwiązanie.
niestety dawno bym tak zrobil ale prawa szyba jest w pradzie;/ ja tym dafem jezdze chwilowo ze tak powiem trudno niech sie martwi ktos inny hehe

Autor:  Maciek_Karsin [ 08 sty 2009, 18:45 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Witam!! Mam pytanko czy na ati można włożyć kabinę od DAFa XF? Czy wymiarowo jest ona taka sama?

Autor:  Lukas.balcer4 [ 10 sty 2009, 15:35 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Wymiarowo powinna sie zgadzać choc wydaje mi sie ze moze byc problem z zamontowaniem nowej kabiny pod wsumie stare podozie choć niedam sobei ręki uciąć.

Autor:  W123 [ 09 lut 2009, 8:43 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Klasyka :)
Obrazek

Autor:  adigold [ 03 mar 2009, 19:27 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Mam do zrobienia projekt na polibudzie "Przedsiębiorstwo handlu opałem". Chciałem w projekcie wykorzystać 10 samochodów DAF 240 KM ATI(http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1056135) lub Scania WYWROT MELLER(http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T845355). Potrzebuję jednak szczegółowych danych na temat tych aut co do obsługi technicznej.
Potrzebuję informacji dotyczących tego, po przejechaniu jakich
odległości, konieczne jest wykonanie obsług technicznych, a także ile
czasu zajmują poszczególne czynności na każdej z obsług
technicznych.
Możecie mi w tym jakoś pomóc?

Autor:  Szeryf_Drogowy [ 19 maja 2009, 22:36 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Kuzyn ma ATI 400KM z 1992 roku skrzynia fullerka niska kabina jeździ po 42 czasami po 44 tony ( jak przeładują ) wywrotką ma ok. 960.000 km i jeździ midzio :mrgreen: kiedys podobno skrzynia mu padła i rzeczywiście kupe kasy na nią poszło...

Autor:  SAKULAS [ 08 cze 2009, 19:40 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Mój ojciec zaczynał na 350 ati z 89 swoją przygodę, po 2 latach już tak gnił, że wstyd było jeździć, ale podobno lata gdzieś w polsce, prawdopodobnie koło Chełmna, czy jakoś tak. Następny był 360 ati z 93, ten tak nie gnił ale też miał swoje wylatane i poszedł do żyda, teraz jest XF 380 SC z 99 (notabene czas na zmiane na nowszy), ale moim zdaniem jak sie troche przymierzałem, to do wywrotu też troche słaby,, po placu jeszcze jeszcze, ale w trasie jak jeździłem z ojcem to wydaje mi sie słaby troche, w porównaniu do Scani 380, ale wrócmy do tematu, ati może nie były zbyt ładne w środku, nawet toporne, ale wiadomo wtedy to był świetny samochód, jak na tamte lata, z zewnątrz ładny nawet ale środek to tragedia, i do tej pory nie wiem po jaką cholerę holendrzy wsadzali tam ten duży wyświetlacz do kontrolek po prawej stronie kierownicy, może mi ktoś wytłumaczy? Podsumowując, modele ati to były takie prawdziwe woły do ciężkiej pracy.

Autor:  Maciek_Karsin [ 09 cze 2009, 17:23 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Co do tragicznego środka to się nie zgodzę. Według mnie nie jest aż tak źle. Bardzo dużym plusem jest stolik wysuwany na środku spokojnie można na nim zjeść posiłek. W XF-ach już te stoliki były mniejsze. Jednym minusem moim zdaniem było nie zagospodarowanie góry nad pasażerem.

Autor:  SAKULAS [ 09 cze 2009, 23:07 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Co do tragicznego środka to się nie zgodzę. Według mnie nie jest aż tak źle. Bardzo dużym plusem jest stolik wysuwany na środku spokojnie można na nim zjeść posiłek. W XF-ach już te stoliki były mniejsze. Jednym minusem moim zdaniem było nie zagospodarowanie góry nad pasażerem.
W sumie zgodzę sie z tym zagospodarowaniem miejsca nad pasażerem, ale chodziło mi o to że w środku był brzydki, a nawet bardzo brzydki, no ale cóż w tamtych latachh budowa ciężarówek nie szła w parze z wyglądem, i zdania swego nie zmienię, ale ogólnie był to bardzo dobry wóz, tylko 350 i 360 słabe były.

Autor:  Maciek_Karsin [ 10 cze 2009, 18:06 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Rozumiem każdy ma swój gust więc nie będę się z Tobą kłócił :D Mi tam wnętrze się podoba nic nie można zarzucić (poza jednym o czym napisałem wyżej). Kumpel ma teraz 400 konnego DAFa i trzeba przyznać że sobie bardzo dobrze radzi i kiedyś jeździł 360 konnym to faktycznie szału nie było, jednak pomimo wszystko bardzo spodobały mi się te samochody.

Autor:  Mca [ 12 cze 2009, 10:47 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Daf 95 Ati jest faktycznie trochę kosmiczny w środku. Osobiście bardziej podoba mi się wnętrze modeli 65, 75 i 85 Ati. Największym mankamentem są według mnie plastiki, szczególnie zimą.

Autor:  marioR143H [ 21 cze 2009, 10:00 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Cytuj:
Mam jeszcze takie pytanko jaki był w ati najmocniejszy silnik?? Spotkałem się tylko z 430 konnym a czy są mocniejsze??
Z tego co mi wiadomo to 430 był najmocniejszy.



Jedyne co mi się nie podobało w ati to korozja kabiny.......
najmocniejszy był silnik Cummins typ VF373M o mocy 500KM i poj.14dm3 tylko z skrzynią ZF 16S221 i prawdopodobnie tylko w wersi Super Space Cab

Autor:  Mateux [ 02 lip 2009, 10:35 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mam jeszcze takie pytanko jaki był w ati najmocniejszy silnik?? Spotkałem się tylko z 430 konnym a czy są mocniejsze??
Z tego co mi wiadomo to 430 był najmocniejszy.



Jedyne co mi się nie podobało w ati to korozja kabiny.......
najmocniejszy był silnik Cummins typ VF373M o mocy 500KM i poj.14dm3 tylko z skrzynią ZF 16S221 i prawdopodobnie tylko w wersi Super Space Cab
dokładnie: http://www.youtube.com/watch?v=z-09NLogxas

Autor:  Grzesiek_KBR [ 12 lip 2009, 9:56 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Witam!! Mam pytanko czy na ati można włożyć kabinę od DAFa XF? Czy wymiarowo jest ona taka sama?
"Jak sie popieści to sie wszystko zmieści". Kabina Space Cab i Comfort Cab w przypadku XF-a jest o 20 cm dłuższa od ATi-kowskiej. Tylko SSC mają podobne rozmiary.

Autor:  Mobil PL [ 16 lip 2009, 8:45 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Cytuj:
Co tu dużo mówić. Niezawodny DAF ati. Jeżdżę z kumplem w trasy właśnie ati 400 konnym Space Cab i muszę powiedzieć że jest to bardzo wygodne auto. Wielką zaletą jest na pewno pneumatyczny fotel pasażera. Spalanie jest średnie bo nam pali on między 32-37 litrów. Po naszych drogach myślę że już bardzo mało jeździ DAFów ati ale pozytywnie go oceniam. Pozdrawiam!!
Wiatm wszystkich właśnie zaczołem nową prace na dafie ati 400 i szef mi dał klauzule do podpisania w kturej pisze że wszystkie litry powyżej 30 na 100 km płaci kierowca mam pytanko czy jeżdząc cały czas załadowany nigdy pusty utrzymam sie w tej normie czy jest to niemożliwe wcześniej śmigałem wywrotką actrosem 4141 i średnie spalanie wychodziło 48-52 ale to była wywrotka i w terenie jak włączyłem wszystkie napędy to spalanie przekraczało 100 literków rekord jaki odnotowaliśmy z kolegami cały czas w ciężkim terenie zbiornik 350 litr. starczył na jazde 160 kilometrów w mocnym błocie i piachu :twisted:

Autor:  Igor [ 16 lip 2009, 9:06 ]
Tytuł:  Re: DAF ATI

Zależy co to za ładunki, ale raczej ciężko będzie utrzymać 30L.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/