Cytuj:
...Czyli więc jak widze w korkach jak zestaw dośc żwawo i halaśliwie rusza i staje to raczej nie jest to najekonomiczniejszy kierowca?
może inaczej.
w nowoczesnych silnikach z zapłonem iskrowym i z zapłonem samoistnym nie ma znaczenia jak ruszasz, czy delikatnie, czy ostro, byleś nie zerwał przyczepności kół.
straty paliwa w starych autach były wtedy gdy niespalone paliwo lub niespalone do końca wychodziło poprzez kolektor wydechowy.
we współczesnych pojazdach w kolektorze wydechowym masz sondę lambda, która "liczy" (poprzez rozpoznanie CO) niespalone cząstki i jeżeli takowe pokażą się impuls zostaje wysłany do procesora, a ten zmniejsza dawkę paliwa. także czy Ty dasz gaz do dechy, czy wciśniesz go delikatnie i tak silnik dostanie tyle paliwa ile potrzebuje.
ruszanie bez gazu we wspólczesnych ciągnikach siodłowych ma bardziej na celu przedłużenie żywotności sprzęgła.
No ale mnie nie chodzi o niespalone paliwo.
Chyba nie chcesz powiedziedzieć, ze jak zestaw ruszy bardzo żwawo na odcinku 10 metrów (np do 15 kmh) po czym stanie dalej w korku jest ekonomiczniejszy niz zestaw który sie przetoczy 5 kmh?