wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19207 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 wrz 2009, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Normalnie to sobie wyobrażam bo mam na myśli wyczucie gabarytów auta a nie jego możliwości. A na to jest czas na kursach. Jak będzie się uczył sposobów cofania na pamięć to wszystko będzie dobrze dopóki coś pójdzie nie tak. A jak już pójdzie to pozostaje wysiąść z auta i iść do domu. Wykuje, że jak naczepa zajdzie pół metra za słupek to ma kręcić maksymalnie w prawo. A co będzie jak pojedzie za szybko i zajdzie mu półtora metra bo nie zdąży wykręcić ? Takich rzeczy nie można się uczyć na pamięć bo wtedy zaskoczy nas byle głupia sytuacja i wszystko przez to zepsujemy. Musisz to umieć a jak nie umiesz to ćwicz aż się nauczysz. |
Autor: | ciucma102 [ 07 wrz 2009, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
dobrym sposobem jest nauczenie się najpierw robić to tak jakby na pamięć a następnie samemu robić sobie sytuacje ekstremalne a to za bardzo się złamać itp |
Autor: | chaos [ 26 wrz 2009, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Cytuj: Normalnie to sobie wyobrażam bo mam na myśli wyczucie gabarytów auta a nie jego możliwości. A na to jest czas na kursach. Jak będzie się uczył sposobów cofania na pamięć to wszystko będzie dobrze dopóki coś pójdzie nie tak. A jak już pójdzie to pozostaje wysiąść z auta i iść do domu. Wykuje, że jak naczepa zajdzie pół metra za słupek to ma kręcić maksymalnie w prawo. A co będzie jak pojedzie za szybko i zajdzie mu półtora metra bo nie zdąży wykręcić ? Takich rzeczy nie można się uczyć na pamięć bo wtedy zaskoczy nas byle głupia sytuacja i wszystko przez to zepsujemy. Musisz to umieć a jak nie umiesz to ćwicz aż się nauczysz.
Kolega nie pytał o rady w stylu "to czy jak się wychyli 20 cm za prawy słupek to skręcać w prawo o 2 obroty" tylko jak sobie ułatwić wykonie zadania, to jest egzamin jakiś tam stres dochodzi, często samochód szkoleniowy może być innych wymiarów, jeżdżąc w firmie możesz próbować i z 20 razy podjechać pod rampę, wysiąść ile razy ci się podoba i ocenić sytuacje, (jedynie możesz się narazić na śmiech magazyniera, innych kierowców) a na egzaminie wsiadasz i musisz wykonać zadanie egzaminacyjne samochodem często nieznanym. A co do tematu to można lekko pod skosem stanąć jak już ktoś wspomniał wcześniej, ale delikatnym (trzeba wyczuć egzaminatora na co pozwala), akurat zdawałem ostatni to miałem czas na obserwacje, no i łamiąc się lepiej złamać mniej i ponowić niż złamać za dużo i mieć problem z wyprostowaniem składu, cofać powoli nie szarżować nie bać się wykorzystać korektę, w razie jak by była potrzeba niż przeciskać się na milimetry
|
Autor: | adasko87 [ 27 wrz 2009, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Zanim zacząłem swój kurs na CE wszyscy mówili, że ciężko robic prostopadłe tyłem.... ale jak zacząłem kurs to wyszło, że jest to bardzo prosty manewr Moi instruktorzy nie mówili kiedy i ile obrotów kierownicą itd., poprostu powiedzieli mi tak: "słuchaj, oczami wyobraźni musisz sobie namalowac luk na wjeździe do garażu i postępujesz tak jak cofając właśnie na łuku". Pierwsze 2 razy były ciężkie i nie udało mi sie wjechac bezpośrednio, ale już przy pomocy korekty bez problemu, wszystkie następne próby były bez problemów. A zasada jest prosta, stoisz prosto, ruszasz, łamiesz zestaw tak jak na łuku, szybka kontra i jedziesz lekko złamany, czym mniej zestaw złamany tym lepiej bo większe pole manewru, jak widzisz że tył jest za daleko pierwszego pachołka to podłamujesz bardziej zestaw i szybka kontra i wjezdzasz praktycznie na wprost;] |
Autor: | eMCe [ 27 wrz 2009, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Dokładnie tak jak mówisz, jest to bardzo prosty manewr. Jeszcze do tego można sobie kontrę zrobić to już dopiero trzeba być naprawdę niepojętnym kierowcą żeby mieć z tym problemy Ja to jak chodziłem na kurs to żeby sobie utrudniać robiłem tak, że jechałem najpierw na prostopadłe przodem wyjeżdżałem do tyłu i od razu jechałem do prostopadłego tyłem i wjeżdżałem bez żadnego ustawiania się pod kątem do prostopadłego tyłem czy jakie tam inni mają sposoby Idzie się w ten sposób dobrze wyćwiczyć i egzamin zdany bez problemu... |
Autor: | DamLen [ 27 wrz 2009, 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Zależy jeszcze czy mamy cs z naczepą czy tandem. Ja zaczynałem CE na naczepie i tu prostopadłe tyłem szło mi świetnie, ale gdy po paru godzinach przesiadłem się na tandem (bo na takim się w BB zdaje), to tak różowo nie było. |
Autor: | rafaello56 [ 27 wrz 2009, 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Jeżeli chodzi o parkowanie tyłem w MORD tarnów to mam dość sprawdzony sposób . dostrzegłem tą zależność podczas własnego egzaminu. Mi też na początku parkowanie tyłem wydawało się tragedią , ale po kilku próbach to lepiej mi się parkowało tyłem niż cofało po łuku. Jeśli chodzi o parkowanie w tarnowie mogę pomóc ewentualnie na pw |
Autor: | sterciu [ 26 paź 2009, 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Panowie , trzeba sobie ułatwiac zycie . Kto Wam zabroni ustawic C+P-pe pod skosem do wjazdu tyłem do garazu ?? Oczywiście mowie tutaj o tandemie. Mozna sobie ułatwić ustawiajac tandem pod skosem. Naprzyklad we Wrocławiu nikt sie do tego nie powienien przyczepić na egzaminie , tylko pamietac zeby za linie nie wyjechac wyznaczjacej pole manewrowe placu. Ustawic sobie pod skosem i wtedy wjezdzać , jest duzo łatwiej niż łamać przyczepe 90 stopni. Tylko nie delikatnym skosem , a możliwie jak najwiekszym. |
Autor: | sebotrucker [ 04 lis 2009, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Ja miałem taki sposób, że od razu łamałem się ostro i później już lepiej było widać w lusterku bo najgorzej jest załamać się ostro wjeżdzając bo wtedy nie widac już wcale pachołka wtedy albo wyjść z samochodu i sprawdzić lub podciągnąć się ale wolno tylko raz na szczęście na egzaminie miałem prostopadle przodem i poszło pięknie zdanie za pierwszym |
Autor: | Cyryl [ 05 lis 2009, 6:30 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby na udany wjazd tyłem prostopadle C+E |
Cytuj: o czym wy mowicie
umiejętność jazdy i manewrowania, tak jak pisania oraz wielu innych czynności trzeba się nauczyć.jakie sposoby! z tym to jest tak-albo ktos ma do tego dryg albo nie ma albo sie czuje auto albo nie i to wszystko nikt leżąc na łóżku mając nawet talent na miarę Kubicy nie nauczył się manewrowania. jeden potrzebuje 10 powtórzeń inny 1000. dopiero w trakcie nauki wychodzi komu łatwo idzie, ale to też nie przesądza o końcowym wyniku. dodam tylko, że w wielu wypadkach ludzie mających mniej "drygu" swoją pracą i uporem powodują to, że lepiej manewrują od tych z Twoim "drygiem". moim zdaniem osób utalentowanych w różny sposób jest 90%, 10% to tacy co nie powinni jeździć. natomiast różnice w umiejętnościach tych 90% wynikają z różnicy nakładu pracy. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |