Cytuj:
A w którym to momencie Unia niszczy transport smochodowy? Szczególnie w Polsce? Jeśli w momencie akcesji mieliśmy -o ile dobrze pamiętam- 18 608 licencji na transport międzynarodowy a obecnie jest wyraźnie ponad 100 000?? Dokładnie chyba nikt nie wie..
Wiesz co to "polityka transportowa UE"? Google nie gryzie - polecam sprobowac. W tym dokumencie sa poczynione pewne zalozenia z ktorych wynika, ze priorytetem jest transport kolejowy jako bardziej ekologiczny i mniej uciazliwy dla ludnosci. Jedyna jego wada jest czas transportu i cena. Na trasnport samochodowy beda nkladane nowe podatki (np ten od stwarzania korkow, MAUT) az kolej stanie sie konkurencyjna cenowo i osiagnie zalozony w dokumencie wolumen przewozow.
Cytuj:
Staliśmy się przez te lata prawie potęgą transportową na tle wielu krajów, doprowadzając zresztą (głównie przez tzw."przerzuty") do poważnych trudności jak i wręcz bankructw wiele firm zachodnich.
Potega na chwile stalismy sie bo mielismy tansze paliwo i prace kierowcy. Paliwo jest teraz tansze na zachodzie.
Praca kierowcy drozeje z roku na rok. Do tego w konsultacjach jest projekt dyrektywy wyznaczjacy minimalne place dla kierowcy w calej UE. Na miedzynarodowce to wychodzilo cos kolo 3 tysia euro, kierowca bedzie mogl przebywac w samochodzie max 2 tyg, potem baza (koniec przezutow). I tu nasze przewagi sie skonczyly.
Cytuj:
Chętnie dowiedziałbym się coś więcej na ten temat: "Najlepsze co moze nas spotkac to ustalenie stawki od ktorej zaplaci sie podatek nawet jadac taniej. Ale dokladnie sie na tym nie znam. Taki sysytem jest w Niemczech". Może być w oryginale.Bo nie słyszałem o takim rozwiązaniu
Prosze, dowiedz sie. Nawet na tym portalu byly wypowiedzi na ten temat. Widocznie o conajmniej kilku sprawach nie slyszales.
Uswiadomic Cie w czys jeszcze, czy moze masz dosc?