wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

AdBlue i norma Euro 4 i 5
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2095
Strona 2 z 4

Autor:  ciezarowka [ 09 mar 2006, 13:27 ]
Tytuł: 

Ja nie napisałem że jestem pewien, tylko ,że myśle iż tak będzie.

Autor:  jageer [ 09 mar 2006, 14:03 ]
Tytuł: 

Wiem żę scania R420 z ERG wyciąga Euro-4 i Euro-5. A R470 z ERG euro 4. Reszta to SCR. A mam takie pytanie. Jak nie dodam SCR tzn bede jechał np bez niego to jaką mam norme spalania EURO-1 :D ??

Autor:  ciezarowka [ 09 mar 2006, 14:40 ]
Tytuł: 

Akutat tego nie wiem? Bo tego niesprawdziłem.

Autor:  Cyryl [ 09 mar 2006, 15:01 ]
Tytuł: 

nie wiem czy konstruktorzy to przwidzieli.

Autor:  HitmaN [ 09 mar 2006, 22:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jak nie dodam SCR tzn bede jechał np bez niego to jaką mam norme spalania EURO-1 ??
Tak jak mówisz Euro 1.

ciezarowka jak sądzisz że Common Rail wystarczy by spełnić euro 5 to po co MAN ma już projekt silnika euro 5 właśnie z wtryskiem Ad Blue ?

Autor:  ciezarowka [ 10 mar 2006, 11:30 ]
Tytuł: 

Może się myle, czas pokarze.

Autor:  HitmaN [ 10 mar 2006, 11:37 ]
Tytuł: 

Swojego czasu czytałem o tym dośc troche i wychodzi na to że żeby jeszcze zmniejszyć emisję spalin trzeba by jeszcze zoptymalizować proces spalania w silniku. I jeżeli już mówimy o Common Rail to silnik D 20 w wersji Euro 3 spala od 3 do 4 proc. mniej paliwa już w wersji euro 4. Wniosek taki że po co dalej optymalizować proces spalania z którym się wiąże zmiana opragramowania albo nawet delikatne zmiany mechaniczne, dlatego lepiej jest do odmiany Euro 5 zastoswać wtrysk Ad blue.

Autor:  ciezarowka [ 11 mar 2006, 13:42 ]
Tytuł: 

Kolego masz racje, ale Ad-Blue to dodatkowy koszt.

Autor:  oski1234 [ 11 mar 2006, 14:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to dodatkowy koszt.
(...) którego jeśli nie poniesiesz będziesz ponosił inne "dodatkowe koszty" dyktowane przez inspekcje, nieweim jak w polsce ale w niemczech napewno przykładają do tego dużą wagę...
:U :U :U

Autor:  ciezarowka [ 11 mar 2006, 16:57 ]
Tytuł: 

Koszt Ad-Blue, to koszt narzucony przez unię europejską, z powodu ochrony środowiska, które stosuje cały świat. W Azji i Rosji oraz wschodniej części europy, która nie jest w U.E., obowiązuje już euro2 w USA jest odpowiednik euro4, Ameryce południowej już obowiązuje aktualnie euro3. W europie już jest dostępne Ad-Blue, do pojazdów ciężarowych, ponieważ w nowych ciężarówkach powoli jest montowany zbiornik na Ad-Blue.A to jest wymuszone przepisami na producentów ciężarówek. Euro4 wchodzi 1 kwietnia 2006 roku, ktoś ten środek produkuje i musi mieć za niego zwrócone. będzie to tylko obowiązywać w nowych pojazdach.

Autor:  Cyryl [ 11 mar 2006, 20:59 ]
Tytuł: 

nigdzie nie ma obowiązku używania pojazdów z takim czy innym stopniem szkodliwości dla środowiska.
możejsz jeździć po Polsce i całej UE z Euro 0, ale musisz liczyć się z większymi opłatami za drogi.
w różnych krajach róznie to wygląda.
w Niemczech Euro 0 i 1 to 0,14 euro za km,
Euro 2, 3 i 4 to 0,12 euro za km
i Euro 5 0,1 euro za km.
i to tłumaczy dlaczego wielu producentów ociąga się z zastosowaniem AdBlue. gdyby za Euro 4 była opłata niższa niż Euro 3, to wszyscy producenci stosowaliby AdBlue.
w Polsce wineta dobowa kosztuje 45 zł za Euro 0 i 40 zł za Euro 1, 2, 3, 4 i wyżej, więc nie ma znaczenia jakie euro masz powyżej 1.

Autor:  R620 [ 11 mar 2006, 21:02 ]
Tytuł: 

A przypadkiem za euro 4 nie jest 0,10 euro w Niemczech ??

[ Dodano: Sob, 11.03.2006, 20:10 ]
Właśnie sie upewniłem ze 0,10 e na euro 4...

In Germany – where Euro 4 engines give a fee reduction of 20 cents per 10 kilometres when the Maut system becomes operational on 1 January

po angielsku ale chyba każdy zrozumie ;) ;)

Po kilku latach zwroci sie koszt np Scani euro 4 droższej od euro 3.Ricoe kupiła sporo sztuk Rek własnie euro 4(zapłacili drożej ale po kilku latach to sie zwraca i zostaje nowocześniejszy silnik ;) )

Autor:  Cyryl [ 12 mar 2006, 8:13 ]
Tytuł: 

ale tylko do 30 września 2006.
źródło:
http://www.toll-collect.de/mautsystem/t ... 49305E01E5
więc to o zwrocie po kilku latach Euro4 w stosunku do Euro3, to trochę nie tak, do września zostało 5 miesięcy.

Autor:  tomikier [ 25 mar 2006, 14:52 ]
Tytuł: 

System AdBlue (SCR) został sprawdzony przez Scanie pod względem kosztów operacyjnych (chodzi tu o silniki spełniające normę Euro-4) okazało się że są one bardzo zbliżone. Inaczej ma się sytuacja ze sprawdzonym systemem EGR- stosowanym i sprawdzonym od lat w amerykańskich truckach. Urzycie technologii Ad Blue przynosi zmniejszenie kosztów o 3- 4 procent. Cena i dostępność mocznika jest jednak nie ustabilizowana i nie wiadomo dokładnie czy będzie to system tańszy. Budowa systemu podgrzewania AdBlue wumaga podwujnej grubości przewodów doprowadzających roztwór wodny by płyn układu chłodzeia silnika mógł ogrzać mocznik. I jeszcze jedno: systm AdBlue wymaga dosyć dużej teperatury spalin (około 250stopni Celsiusza) łatwo to osiągnąć w autach wykożystywanych do przewozów długodystansowych a trudno wypracować w warunkach dystrybucyjnych. Tak więc nie jest to system całkiem wolny od wad (jak zrestą wszystko), większość producętów ciężarówek na tym systemie buduje swoją przyszłość bez jej rozwoju nie utrzymają się w światowej czołówce. A w realiach polskich myślę że nasi przewoźnicy nie będą chcieli kupować aut z tego typu rozwiązaniami do momętu gdy prawo ich do tego nie zmusi. A widomo- kto się nie rozwija ten umiera.

Wiadomości do tego postu zaczerpnołem z "Traker-Polski" Nr 10/2005 art: "Scania rozszerza Euro!"

Autor:  ciezarowka [ 28 mar 2006, 11:44 ]
Tytuł: 

Już wiem jak to wygląda z wprowadzeniem niższej emisji spalin na rynek europy, ponieważ wszystko zależy od homologacji danego pojazdu a dokładniej, kiedy ona nastąpiła..

Autor:  tomikier [ 30 mar 2006, 21:18 ]
Tytuł: 

A powiem ciekawą rzecz o systemie AdBlue: osobiście bym tego nie polecał ale wiem że SCANIA przetestowała zachowanie się tego systemu gdy zamiast mocznika zatankujemy zwykłej wody- okazuje się ze osiągi są podobne ale woda bardzo szybko niszczy układ AdBlue i serwis jest w stanie udowodnić to że urzyto wody zammiast mocznika.

Autor:  ciezarowka [ 31 mar 2006, 9:54 ]
Tytuł: 

Bo po mączniku nie wystąpi korozja, a po wodzie będzie się pokazywać w układzie zasilania silnika, wiec lepiej stosować mącznik. Duże firmy transportowe nie pozwolą sobie na taki proceder, ponieważ to jest stwarzanie w samochodach przewoźnika niepotrzebnych usterek. Po prostu cena AdBlue jest rekompensowana tańszymi winietami na przejazd, jeszcze nie nas, ale na zachodzie już tak jest.

Autor:  HitmaN [ 31 mar 2006, 10:00 ]
Tytuł: 

ciezarowka przedewszystkim Mocznik i jeszcze to że Ad Blue nie ingeruje w układ zasilania silnika (przecież to jest wtryskiwane do spalin a nie do cylindrów) zreszta tomikier to zaznaczył
Cytuj:
woda bardzo szybko niszczy układ AdBlue


Pozdrawiam :wink:

Autor:  ciezarowka [ 31 mar 2006, 11:12 ]
Tytuł: 

Obrazek

rysunek techniczny z stronki http://www.antonsaxer.ch/technik/default.asp

i tak to wygląda nie jest wtriskiwane bezposrednio do katalizatora SCR

Autor:  Radek13a [ 01 kwie 2006, 16:29 ]
Tytuł: 

Ja tam popieram AdBlue :!: Fakt że to duże utrudnienie dla kierowcy i firmy wiadomo dodatkowa praca i koszty <które mogą się zwrócić> ale jak już coś takiego wymyślili to trzeba dbać oto i o nasze środowsko bo z nim jest coraz gorzej! Jak widzę stare Ikarusy ruszające spod przystanku to mnie krew zalewa(taka chmura dymu) a takie adlbue to fajna sprawa!
Na stronie http://www.findadblue.com/ możecie znależć najbliższą stacje w waszej okolicy w której można zalać AdBlue! Niestety w Polsce ich jest ciągle mało ale powoli zaczyna przybywać całe szczęście :D :!:

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/