wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Przyczepa] Wygięty dyszel
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21208
Strona 2 z 2

Autor:  trolu [ 11 gru 2017, 9:50 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Wiem ze niby nie ma.. myślałem o tym żeby wspawać jako podpory blachy mocującej 6 takich trójkątów wyciętych na laserze z 15mm blachy.

tandem tez mam i wiem jak wygląda dyszel od tandemu.

Na dyszel od przyczepy z obrotnica nie działa takie siły przy cofaniu i skręcaniu jak na ten od tandemu.

Autor:  Czak\8/ [ 12 gru 2017, 21:24 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Na przyczepę z obrotnicą też działają spore siły, wg mnie większe niż na tandem podczas jazdy. Myszkowanie po drodze za autem, podskakiwanie na nierównościach, a jak Ci się trafi wyboista droga z dużymi koleinami to już w ogóle apogeum sił które działają na dyszel. Nie wspomnę już o luzach, które działają na to niekorzystnie. Nie kombinuj z tym spawaniem bo może to się źle skończyć. Osobiście prostowałem dyszel bo go sam skrzywiłem i nic złego się z nim nie działo, ale o spawaniu ucha nawet bym nie pomyślał.

Autor:  zzx [ 12 gru 2017, 21:28 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

na dyszel od przyczepy z obrotnicą na pewno działają mniejsze siły niż na dyszel od tandemu dlatego tam jest nawet mniejsze ucho "40" gdzie tandem ma "50".

koledze chodziło o cała końcówkę dyszla spawaną do samego dyszla, a nie o spawanie samego ucha.

Autor:  Czak\8/ [ 12 gru 2017, 23:41 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Cytuj:
na dyszel od przyczepy z obrotnicą na pewno działają mniejsze siły niż na dyszel od tandemu dlatego tam jest nawet mniejsze ucho "40" gdzie tandem ma "50".

koledze chodziło o cała końcówkę dyszla spawaną do samego dyszla, a nie o spawanie samego ucha.
Wiem o co mu chodzi i wg mnie taka ingerencja nie powinna mieć miejsca, ale autor zrobi jak uważa ;)

Autor:  użytkownik usunięty [ 16 gru 2017, 10:38 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Wg tego co pisze Trolu to jest ingerencja w konstrukcję dyszla. A to już jest poważna zmiana. Zmiana, którą po pierwsze musi przeprowadzić uprawniony warsztat, a po drugie musi być na to dokumentacja.
Zrobienie tego metodą "posmarkane na podwórku przed stodołą" to proszenie się o problemy. Jeśli nie w czasie kontroli drogowej to na badaniu technicznym. A najgorszy scenariusz - wypadek z udziałem takiego "wynalazku".

Autor:  trolu [ 21 sty 2018, 23:38 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Znacie firma która podejmie się produkcji takiego dyszla ?

Żadna które znalazłem w google nie zrobi takiego dyszla nawet jost.. tzn maja skośne itp ale sprzęg zwykły 50 nie tandemowy

Takie dyszle są montowane w przyczepach do żywca pezzaioli i tam maja nawet opcje regulacji długości..

Autor:  Luka [ 22 sty 2018, 8:18 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Widziałem kiedyś na allegro ogłoszenia firm, które zajmowały się przeróbkami przyczep głównie na lawety. Z tego co widziałem to dyszle chyba też niekiedy przerabiali. Ale musiałbyś sam ocenić jakość i jak to prawnie wygląda.

Autor:  trolu [ 22 sty 2018, 10:44 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Ta tylko pytanie jak z legalnością tez przeróbki.. jak bym chciał nie patrzeć na prawo to mam w okolicy 3 zakłady spawające konstrukcje.. ceownik 160 hutniczy i dyszel jak ta lala o wadze 200 kg :) tylko pytanie co ITD na to :)

Autor:  trolu [ 26 cze 2018, 22:15 ]
Tytuł:  Re: [Przyczepa] Wygięty dyszel

Problem rozwiązany ucho dyszla fi50 do spawania jest dłuższe o około 10cm od tego oryginalnego fi40 które było w dyszlu..
w Opoltansie kupiłem ucho dyszla rockinger za 370pln brutto mieli tez JECO za 295 pln brutto..
teraz powiem po co pisze o cenach :evil: ucho rockinger to jeco z wygrawerowanym rockinger i numerem.. producentem jest jest jeco...


ucho do spawania jest identyczne grubością jak te tandemowe fi50 wiec wszystko spina się teraz super wystarczy trafić w sprzęg :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/