wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pytanie dotyczące egzaminu C+E
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22742
Strona 2 z 2

Autor:  sterciu [ 16 lis 2009, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Pytanie dotyczące egzaminu C+E

Może cos dodam od siebie , może sie przyda :). Najlepiej jak sie podjezdza pod dyszel , kilka razy wysiąsc z auta i podjechac tak aby ostatnie zatrzymanie bylo jak najblizej dyszla , najlepiej kilka centymetrów. Wiem ze to jest trudne , zwłaszcza u kogos dopiero po kursie ale da sie tak podjechac (niektorzy z metra ustawiają juz dyszel i bez zatrzymania walą w zaczep czesto majac zle wyregulowaną wysokośc). Wtedy wyregulowac na stopce sobie wysokośc dyszla tak ze sworzeń/bolec zaczepu dyszel podbił do góry. Czyli dyszel ustawic tak zeby wchodził w górna czesc zaczepu i tak aby delikatnie wchodzil w bolec i mial mozliwosc go podbicia , wtedy on powinien ladnie opaśc i sprzegnac przyczepe. Wtedy wsiąsc do auta , delikatnie cofnac i powinien zaskoczyc. Wazne zeby dobrze wysokosc dyszla ustawic , tak zeby podbil bolec do góry , bo jak bedzie za nisko to tez nie zaskoczy , a czesto wtedy kursanci szarpią , szarpią i nic sie nie dzieje.

Powiem to na przykladzie Man`a z Wrocławskiego WORDu. Kursanci mi opowiadali ze zaczep jest uszkodzony poniewaz prawie nikomu nie zaskakiwal bolec bez szarpania autem. Mialem okazje to sprawdzić na tym aucie i tak jak pisalem , podjechałem blisko zaczepu , ustawiłem tak aby dyszel podbil bolec sprzęgu w zaczepie i wsumie pózniej delikatnie dodajac gazu auto stoczylo sie do tyłu i bolec zaskoczył odrazu. Takze najlepiej nie jechac ze zbyt duzą prędkością (bo widzialem osoby które cofaly szybko i tak walily w dyszel ze przyczepe przepychali nawet ponad metr) , i czesto wysiadac i sprawdzac odleglośc oraz tak utrafić z zatrzymaniem sie aby przed samym dyszlem sie zatrzymac. Wtedy powinien zaskoczyc bez problemowo po ustawieniu dyszla sobie i cofnięciu.

A cofac w przypadku auta z plandeką (zreguly pojazd i przyczepa mają taką samą szerokosc) najlepiej tak aby burta z burtą sie zrównaly i wtedy samochód jest ustawiony idealnie wzgledem przyczepy.

A podłaczajac przewody ciśnieniowe , jezeli nie chcą sie podłaczyc i po podlaczeniu puszczają powietrze (sycza), delikatnie za pomoca sliny posmarować uszczelke i tez powinny sie przewody zapiąc troche lepiej.

Autor:  marpiel [ 16 lis 2009, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Pytanie dotyczące egzaminu C+E

Koledzy może ten film w czymś pomoże :)
http://www.youtube.com/watch?v=TJerdvsw ... re=related

PS Spinał ktoś zestaw na egzaminie w Bytomiu? Jaka jest tam przyczepa? Ze sztywnym dyszlem (takim jak na filmiku powyżej) ?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/