wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

16 litrów
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2424
Strona 2 z 3

Autor:  swider [ 15 gru 2006, 23:19 ]
Tytuł: 

o wielkie dzięki za odpowiedź

więc w seri 3 i 4 były te same silniki 14litrowe?

Autor:  HitmaN [ 16 gru 2006, 0:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
więc w seri 3 i 4 były te same silniki 14litrowe?
No raczej nie te same choć pewności nie mam ale w 4 generacji pewno były na pompowtryskach a w 3 na rzędowej pompie wtryskowej.

Autor:  ADAMO [ 26 gru 2006, 14:18 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
więc w seri 3 i 4 były te same silniki 14litrowe?
No raczej nie te same choć pewności nie mam ale w 4 generacji pewno były na pompowtryskach a w 3 na rzędowej pompie wtryskowej.
silnik 460KM w 144 był na zwykłej pompie a nie na pompowtryskach.

Autor:  HitmaN [ 26 gru 2006, 14:48 ]
Tytuł: 

ADAMO a 530 miał pompowtryski ?
I czy analogicznie Scania 164 480 też była na pompie ? a 580 na pompowtryskach ?

Autor:  ADAMO [ 26 gru 2006, 17:08 ]
Tytuł: 

530 to silnik tej samej generacji co 460 (produkowany w tych samych latach 96-2001) spełniające norme euro-2 i są na zwykłej pompie
natomiast 480 i 580 to silniki nowsze 16 litrowe (model 164) produkowane od 2000 roku i chyba wszystkie spełniaja normę euro-3 , nie mielismy jeszcze takiej u siebie i nie jestem pewny czy są na pompowtryskach . pzdr.

Autor:  !scania V8! [ 07 lut 2007, 0:40 ]
Tytuł: 

były produkowane 14l silniki i to jest V8 np. 143 to jest 14 litrowy silnik albo nie produkowany juz 144L to tez 14 litrowy silnik tyle ze wyszedł juz z produkcji bo to jest nie udany silnik. Duzo pali... Znajomy ma taką scanie i narzeka na nią bo duzo pali. Pełny ładunek to nawet do 40 spali. A co do 164L to <spoko> mój tato ma taką i jest zadowolony :)

Autor:  krzych.traker [ 23 lut 2007, 12:39 ]
Tytuł:  SCANIA R620V8

Witam kolegów. Jest naukowo potwierdzone w opiniach i testach kierowców, że silnik czym wiekszy tym mniej pali. Sam miałem okazję jeździć Scanią z najmocniejszym motorem a mianowicia 620 koni V8 i mogę otwarcie powiedzieć, ze w naszym kraju ten motor pali średnio do 28 litrów/100km. A poza tym . Duży motor to wieksza prędkosć średnia zestawu, czyli szybsza dostawa przesyłki do klienta, mniejsze spalanie wiadomo wiecej kasy zaoszczedzimy. A gnać zestawem załadowanym 24tonami jakby sie miało ledwo 10 ton na pace - bo takie uczucie zapewnia ten V8 620 koni to dopiero frajda. Pozdrawiam kolegów kierującymi Scaniami. Scania królowa szos.

Autor:  Paweł3 [ 23 lut 2007, 20:06 ]
Tytuł: 

Cześć posiadam scanie 16 litrowo 480 i 24 tony nie robią dla niej żadnych trudności. Po autostradzie w niemczech silnik V8 spalił jedynie 25l/100. Jednak to prawda że ten samochód reklamuje się dobrym zużyciem paliwa. Z awaryjnościo niema kłopotów.

Autor:  chwast [ 30 sie 2007, 6:55 ]
Tytuł: 

Cytuj:
były produkowane 14l silniki i to jest V8 np. 143 to jest 14 litrowy silnik albo nie produkowany juz 144L to tez 14 litrowy silnik tyle ze wyszedł juz z produkcji bo to jest nie udany silnik. Duzo pali... Znajomy ma taką scanie i narzeka na nią bo duzo pali. Pełny ładunek to nawet do 40 spali. A co do 164L to <spoko> mój tato ma taką i jest zadowolony :)
Nie prawda że silnik V8 to nieudana konstrukcja,wcale dużo nie pali 143-400 pali po kraju do 34litrów (pełny ładunek),144-460 również podobnie ,więcej pali np 143-420 do 36l.
Silnik w 144 nie wiele się różni pod względem aparatury wtryskowej do scanii 143.
W scanii 143 od 1988r występowały wersje 400KM(1700Nm),450KM(1900Nm) następnie w roku 1989 pojawiła się 470 z pompą EDC(1950Nm) ,w roku 1991 silnik 470 zastąpiono 500(prawie 2200Nm),później tj w roku 1993 pojawiła się 420(1930Nm).
Np. Scania 143-400 różni się od 143-450 innymi wtryskami i większą dawką paliwa i w polskich warunkach 400 mniej pali, a przy tym jest to silnik najbardziej żywotny ,podobnie jak 360 w rzędówkach 113-360 i 124-360.

W scanii 144 od 1996r występowały tylko 460(2000Nm) i 530(2300Nm) w 2001 zmieniono ze na 164-480 i 580.
Np. Scania 144-460 na pewno mniej pali od 530 ponieważ jest zastosowany ten sam zabieg co w 3 generacji.
Osobiście uważam że najlepsze to są słabsze wersję tych najmocniejszych silników np Volvo Fh16 470 a nie 520
Scania 460 nie 530
Daf Xf 380 nie 430
Magnum 385 nie 420
Wszyscy co mają słabsze motory mają większą trwałość a zużycie paliwa w "normalnych"warunkach(jazda po stole) jest prawie takie same jak w mocniejszych wersjach.
Natomiast jeśli ktoś jeździ po górach to rzeczywiście silniki mocniejsze mniej palą.
Temu koledze co dużo pali Scania radze sprawdzić wtryski mogę się założyć że leją ,jak jedzie pod górę to czarne chmury są za nim.
Pozdrowionka.

Autor:  PiLu23 [ 30 sie 2007, 11:48 ]
Tytuł: 

Obrazek
a oto scania mojego taty 164l \8/ 480km lata pod firanka Sommera

Autor:  !scania V8! [ 30 sie 2007, 23:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie prawda że silnik V8 to nieudana konstrukcja
Nie mowie ze silnik V8 to nie udana konstrukcja. Mowie o konkretnym modelu (144L 460KM).
Kolega ma tą scanie pare ładnych lat i wtryski robił :) To nie jest jedyny przypadek w którym Scania 144L 460 zawodzi :]

Inna sprawa 143M 420: Jest to silnik o duzej żywotnosci. Moze i duzo pali ale wiesz czym jedziesz:) przyciśniesz a on ma isc ;) (wiem z wlasnego doświadczenia :) )

Autor:  chwast [ 31 sie 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

Kolego "scaniav8" wytłumacz mi pod jakim względem zawodzi silnik 460,jeśli chodzi o zużycie paliwa to u mnie 144 mniej pali od 143-420 z tym że pod względem mocy jest podobnie,ze wzgl. na szybsze przełożenie mostu w 144. W 143 jest 3,2 a w 144 3,08. Poza tym charakterystyka silnika w 143 jest lepiej dobrana tzn. silnik ma moment max dostępny przy niższych obrotach natomiast 144 musi mieć wyższe obr.
Piszesz że musiał wymienić wtryski ,faktycznie wydatek 150zł jedna końcówka czyli w sumie 1200zł ,nie tragedia. ,więc nie wiem wciąż pod jakim względem ten silnik jest do bani.

Autor:  RoBeRtO [ 31 sie 2007, 22:02 ]
Tytuł: 

Przewaznie jezeli V8 na pompie z EDC straci nagle moc to winny temu zwykle jest pierwszy wtrysk sterujacy (ten z czujnikiem wzniosu iglicy).

A pompowtryski w V8 zaczely sie w 16 litrowych silnikach (i raczej szybko sie to nie zmieni).

Autor:  !scania V8! [ 01 wrz 2007, 1:35 ]
Tytuł: 

Z tym ze zawodzi, chodzi mi o spalanie, ze nie jest najmniejsze.
Ja sie wcale nie dziwie ze 144L mniej pali od 143. ale przykładowo 164L mniej pali od 144

Autor:  adonnay [ 01 wrz 2007, 11:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Z tym ze zawodzi, chodzi mi o spalanie, ze nie jest najmniejsze.
Ja sie wcale nie dziwie ze 144L mniej pali od 143. ale przykładowo 164L mniej pali od 144
Kolego. Tyle już się pisało choćby na tym forum na temat spalania i jakości pojazdów że dziwię się że jeszcze poruszasz ten temat. No ale cóż niewiem czy to zła wiedza, dyletanctwo, czy czysta złośliwość. Z własnego doświadczenia z wieloletniej pracy w serwisie wiem że ekonomika spalania i jakość, ogólne wrażenie estetyczne, żywotność podzespołów, długotrwałość działania i przede wszystkim bezawaryjne działanie w 95 % zależą od podejścia właściciela, tudzież kierowcy. I nie ma znaczenia czy to jest gość z Europy zachodniej, środkowej czy wschodniej. Ani jakim typem pojazdu się porusza. Widziałem wiele aut "3" serii z przebiegiem bliskim 2 000 000 km i z jakością podzespołów i wizerunkiem zewnętrznym bliskim ideału. Gdzie wielu pojazdom "4" serii po paru miesiącach użytkowania było daleko do tej jakości... Ba widziałem nawet "R-ki" po takich "przeszczepach" że aż płakać się chciało. Ale cóż... Stara zasada dotyka wszystkich zawsze i wszędzie. I nie ma znaczenia czy to jest Scania czy inna marka. Znajomość pewnych podstawowych zasad użytkowania pojazdu i zwykła najzwyklejsza dbałość, poszanowanie oraz estetyka w pracy pozwoli na użytkowanie pojazdu zgodnie z przeznaczeniem i w stanie przynajmniej bardzo zadowalającym. Pozdrawiam.

Autor:  !scania V8! [ 01 wrz 2007, 15:34 ]
Tytuł: 

OK, przepraszam. Nie róbmy OT

Autor:  chwast [ 01 wrz 2007, 23:58 ]
Tytuł: 

Dobrze napisane adonnay,wszystko zależy od właściciela.
Ja wiem jakie wady ma silnik V8 Scanii i nie sądzę aby 144 była gorsza od 143 jeśli chodzi o silnik.
Wadą V8 Scanii są wycieki oleju,trochę za głośny na zewnątrz samochodu,silnik jak ma ponad 1mln km zaczyna "klepać" ale akurat jak dla mnie to nie jest wada,zauważyłem również przez 15 lat doświadczeń że częściej niż w rzędówce pada kompresor tłumaczę sobie to w ten sposób że w "V" kompresor jest schowany pomiędzy rzędami cylindrów,gorsze chłodzenie niż w R6,ale na pewno spalanie nie jest wadą tego silnika .

Autor:  Y@ro [ 08 sty 2008, 13:27 ]
Tytuł: 

Koledzy macie może fotki silnika V8 580 kleje model i nie wiem jak go pomalować

Autor:  Paweł3 [ 09 sty 2008, 23:33 ]
Tytuł:  Re: 16 litrów

Wydaje mi się, że to ile pali żeczywiście Scania z 16litrowym silnikiem to zależy tylko od kierowcy, czy ma ,,ciężką nogę" czy może ,,lekką" :)

Pisze się "Rzeczywiście" :roll: :) ||K92

Autor:  !scania V8! [ 10 sty 2008, 11:29 ]
Tytuł:  Re: 16 litrów

Cytuj:
Wydaje mi się, że to ile pali żeczywiście Scania z 16litrowym silnikiem to zależy tylko od kierowcy, czy ma ,,ciężką nogę" czy może ,,lekką" :)
Aha i to tylko w Scanii z 16 litrowym silnikiem spalanie zależy od kierowcy :?: :roll:

W żadnym samochodzie spalanie nie zależy tylko i wyłącznie od kierowcy!! W pewnym stopniu zależy też od kierowcy ale nie tylko od niego!
ps: myślę, że nie muszę sie rozpisywać od czego zależy spalanie, bo to już było nie raz pisane.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/