wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28652 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | RoBeRtO [ 05 mar 2011, 0:01 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Poszukajcie kolegi z ADRem i spytajcie do czego uzywa S78. Cytuj: Żadna fabryka samochodów nie może sobie pozwolić na produkowanie wiązek elektrycznych do każdej wersji wyposażeniowej pojazdu dlatego produkuje się wiązki uniwersalne. jeden klient zażyczy sobie to drugi to i dlatego w głównych wiązkach kabli są dodatkowe przewody i wtyczki i z reguły brakuje tych odcinków wiązki które odpowiadają za konkretne urządzenie ale nie jest zamontowane to poco kłaść kable i podnosić koszt produkcji pojazdu
troche sie myslisz. Moze tak bylo kiedys, ale to sie diametrialnie zmienilo.
|
Autor: | MAN [ 05 mar 2011, 0:11 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Czy ja wiem czy się tak zmieniło nawet w nowej osobówce klasy średniej/wyższej niema wszystkich kabli do urządzeń opcjonalnych. Takich jak np zestaw głośno mówiący blut zintegrowany z fabrycznym radiem, wyświetlaczem LCD na tablicy i sterowaniem z kierownicy, tempomat, podgrzewana przednia szyba spryskiwacze i wiele innych |
Autor: | VeRay [ 15 cze 2011, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Koledzy a wtyczka S37? |
Autor: | PIRS-BT [ 16 cze 2011, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
S37 Scania Alert, to g**** co niby ma budzić w nocy, nie używałem chyba tego nigdy:P S78 Ogrzewanie dodatkowe dla ADR Macie tutaj cała rozpiskę: http://www.bantir.pl/WSM/WSM_0000677_01.pdf |
Autor: | RoBeRtO [ 16 cze 2011, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
fajnie ktos powynosil dokumentacje techniczna z serwisu Scanii. |
Autor: | VeRay [ 17 cze 2011, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Koledzy a powiecie mi jak wygląda ten zawór do sygnału pneumatycznego? Lub czy ma jakieś oznaczenia specjalne? I jakiś orientacyjny koszt tego? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 17 cze 2011, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Cytuj: Koledzy a powiecie mi jak wygląda ten zawór do sygnału pneumatycznego? Lub czy ma jakieś oznaczenia specjalne? I jakiś orientacyjny koszt tego?
Poszukam jutro w garażu to wstawię zdjęcie (co prawda ja mam z "3-ki"). Jeden króciec doprowadzający powietrze, dwa wyjściowe po obu stronach oraz dwa piny (+ i -) do zasilania.
|
Autor: | Grzesiek_KBR [ 02 lip 2011, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Cytuj:
Wielkie dzięki Grzesiek
Raczej nie będzie.
Fabrycznie nie będę miał wyprowadzonych tam tekalanów prawda? Będę musiał sam ciągnąc od zbiornika? |
Autor: | damned1 [ 16 lip 2011, 18:13 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Podbijam temat i dokładam kilka pytań częściowo powiązanych z tematem. Od tygodnia jeżdżę Scania 4 w niskiej budzie. Jest to wersja sprowadzona z Norwegii. Nie działa klakson. Prawdopodobnie (nie przyglądałem się dokładnie czy jest też klasyczny klakson) ma ona jedynie dwie trąby na dachu, od których odchodzą przewody pneumatyczne i od razu "chowają" się w dachu. Dziś sprawdzałem elektrykę. Wygląda na to, że brak jest zasilania w kierownicy. Chciałem też znaleźć drugi koniec, czyli elektrozawór od włączania trąb i zobaczyć, czy tam jest napięcie i ewentualnie przetestować go "na krótko" czy w ogóle działa. Czy w takiej niskiej budzie (nie Topline) ten elektrozawór też znajduje się pod tapicerką na wysokości szyby pasażera? Czy ten elektrozawór jest z przekaźnikiem, czy przekaźnik znajduje się w skrzynce z przekaźnikami i jak tak, to który to? Walczyliśmy z kumplem dziś ze 3h w ustaleniu przyczyny usterki i polegliśmy. Pomoc mile widziana. Pozdro! |
Autor: | MAN [ 16 lip 2011, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Jak dobrze pamiętam masz z dwa przyciski na kierownicy jeden od elektrycznej trąbki a drugi od pneumatycznej lub jest przełącznik . Z kierownicy idzie masa przez ten pierścień pod kierownicą, podłącz na krótko masę do tego pierścienia. Do sygnału dźwiękowego niema przekaźnika na stałe dochodzi + a włączasz sygnał masą z kierownicy |
Autor: | damned1 [ 16 lip 2011, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Czyli schemat można opisać tak: (+) -----A-----B-----C------ (-) gdzie A to elektrozawór, B pierścień na kierownicy, C kolumna kierownicy będąca jednocześnie masą Na kierownicy brak jest jakichkolwiek przycisków/przełączników. Po ściągnięciu górnej pokrywy z koła kierownicy widać 4 punkty podparcia na sprężynach pełniących jednocześnie funkcję włącznika zamykającego obwód, a do pokrywy jest podpięty przewód (na schemacie odcinek między B i C). Próbowałem też łączyć na krótko z pominięciem pierścienia (B), ale to też nie dawało rezultatów. Nie miałem miernika przy sobie, lecz brak jakiegokolwiek iskrzenia sugeruje, że brak jest napięcia, więc albo elektrozawór (A) jest padnięty, albo coś z elektryką nie tak. Na te chwilę nie jestem w stanie powiedzieć, czy auto posiada elektryczny klakson. Raczej skłaniam się do wersji, że ma tylko pneumatyczny (auto z Norwegii). |
Autor: | MAN [ 16 lip 2011, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Kolega miał podobny problem w scanii u niego był przetarty przewód koło trąbki, tyle że on trąbke pod zderzakiem. Do pierścienia pod kierownica jest podłączony przewód i przez ten przewód idzie masa do elektrozaworu tom spróbuj podłączyć na krótko jeśli to nic nie da to sprawdź czy dochodzi plus i masz do elektrozaworu |
Autor: | damned1 [ 16 lip 2011, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Dzięki za pomoc, choć strasznie to niezrozumiałe dla mnie Spróbuję trochę usystematyzować: 1) Czy ten schemat, który pokazałem w poprzednim poście jest prawidłowy? Chodzi o kolejność elementów. Jeżeli włącza się elektrozawór poprzez podpięcie go do masy, oznacza to, że włącznik na kierownicy (pierścień i sprężyny) w układzie muszą być na końcu. 2) Po ściągnięciu plastikowych pokryw z kolumny kierownicy widać spory kawał stali, do której po naciśnięciu klaksonu podpinana jest masa z elektrozaworu (elektrozawór -> pierścień na kierownicy -> włącznik -> masa na kolumnie). Czy może tak być, że kolumna kierownicy nie jest połączona (na skutek usterki) z masą pojazdu, stąd obwód się nie zamyka, a w konsekwencji elektrozawór nie działa? 3) Inna opcja to usterka pomiędzy (+) elektrozaworu a samym elektrozaworem, lub pomiędzy elektrozaworem a kierownicą. |
Autor: | MAN [ 16 lip 2011, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Dokładnie jest tak jak napisałeś Niema takiej możliwości żeby na kolumnie nie było masy |
Autor: | damned1 [ 16 lip 2011, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
Skoro nie ma takiej możliwości, to wszystko wskazuje na to, że jest usterka pomiędzy elektrozaworem a kierownicą, lub sam elektrozawór jest padnięty. Pytanie tylko, w którym jest miejscu? Tak jak wcześniej było napisane, pod tapicerką na wysokości szyby po stronie pasażera (rozumiem, że za plecami pasażera na bocznej ścianie)? |
Autor: | krakerb [ 09 sty 2017, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 4] Luźne, niepodłączone wtyczki |
A gdzie w kabinie znaleźć wtyczkę lub koniec tej wiązki od "koguta" (3 przewody)? Pod zaślepką u góry mam przewody. W kabinie natomiast znalazłem luźne 2 kostki, S28 (trąby) i S18 nie wiem od czego? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |