wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 2 z 162

Autor:  Cyryl [ 09 kwie 2006, 14:27 ]
Tytuł: 

1. takie założenie w jaki sposób może dojść do niw ykorzystania pełnego dozwppolonego czasu jazdy.

2. ponieważ zaczęliśmy o 7:00 i powiedzmy, że możemy pracować max 15h więc do 22:00, a wyjechaliśmy po odbiorze papierów 15:30, więc do 22:00 zostaje nam 6,5h, a nie możemy przejechać tego czasu w sposób ciągły. zostają 2 mozliwości 4,5h - 45min przerwy i zostanie nam 1h i 15min, więc w sumie 5h i 45min, a jadą 2 x po 3h z 0,5h pauzy daje nam 6h jazdy.

3.bardzo istotne pytanie o odpowiedzialność.
więc zawsze ponosi ją kierowca. zdarza się, że niektórzy kierowcy w akcie desperacji żądają wydania polecenia na piśmie, ale jest tylko zwiększenie osób odpowiedzialnych. w żaden sposób nie zdejmuje to odpowiedzialności z kierowcy.
powiem inaczej: jak ja poszczuję swoim psem kogoś i ten pies tego kogoś zagryzie, to ja pójdę do więzienia, ale psa uśpią.

Autor:  tir5 [ 09 kwie 2006, 15:50 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a jadąc 2 x po 3h z 0,5h pauzy daje nam 6h jazdy.
No dobrze, ale w tej ustawie co podałem na pierwszej stronie jest napisane
Cytuj:
Rada praktyczna: na każde 5 godzin i 15 minut zapisu na tarczce tachografu
musi być zawsze minimum 45 przerwy.
a w przydadku, ktory opisales powyżej będzie tylko 0,5h na 6h jazdy
Więc jak to jest? Czy znowu czegos nie rozumiem?

Autor:  Cyryl [ 09 kwie 2006, 18:49 ]
Tytuł: 

jeżeli jedziesz 3h, to po tym czasie wymagana jest przerwa 0,5h jeżeli następna jazda nie będzie przekraczała również 3h. jeżeli zaś po 3h jazdy następuje dłuższy czas jazdy niż 3h to pauza musi być 45min.
i tak czas 9h jazdy możesz podzielić na 2 x 4,5h z przerwą 45min i 3 x 3h z przerwami 0,5h między nimi.

Autor:  tir5 [ 09 kwie 2006, 19:15 ]
Tytuł: 

no to teraz juz jest wszystko jasne jak słoneczko :)

Dzięki za cierpliwość w tłumaczeniu.

Autor:  McGREGOR [ 09 kwie 2006, 22:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Drugie pytanie: jeżeli pracodawca zmusza kierowcę do przeginania tacho i jazdy ponad czas pracy, to kto (pracodawca czy kierowca) ponosi większą odpowiedzialnosć za naruszenie tych przepisów w przypadku kontroli ITD lub BAG? Jakie konsekwencje ponosi kierowca?
Z tego co dowiedziałem się jakieś 3 tygodnie temu na kursie na przewóz rzeczy, to kierowca dostanie mandat karny, nie pamiętam już jakiej wysokości, ale pracodawca również zostaje ukarany (na 100%) i to odpowienio:
przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu powyżej 15min. do 1godziny 100PLN kary pieniężnej na firmę!
przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu za każdą następną rozpoczętą godzinę 200PLN kary pieniężnej na firmę!

Teraz niech pracodawca ma 20 kierowców i każdy z nich w jednym tygodniu, niechcący rzecz jasna, przytnie po 17min. więcej niz powinni, to na firmę przyjdzie 2tys. kary , także pracodawcy nie powinno zależeć na przeganianiu kierowcy, bo karę napewno dostanie.

Osobiście też uważam, że to uczciwy sposób na to aby na rynku uzdrowić konkurencję... a i bezpieczeństwo też się zwiększy.

Autor:  DRIVER1965 [ 09 kwie 2006, 22:28 ]
Tytuł: 

Cyryl wiem że jesteś obkuty w przepisach ale z tymi pauzami tylko po pół godziny po przejechaniu 3-ch godzin jazdy to się nie zgodze.Cokolwiek bys nie kombinował i przeliczał to po przejechaniu mximum 4,5 godz jazdu MUSI być minimum 45 min pauzy.Z tego co napisałeś wynika że jazdy 6 godz a w międzyczasie tylko0,5h pauzy.Gwarantuje że przy pierwszej kontroli BAG uwali takiego kierowce,o chyba że nastąpiła jakaś zmiana przepisów.Jeżeli zrozumiałem to innaczej to sorry.

Autor:  Cyryl [ 10 kwie 2006, 8:08 ]
Tytuł: 

faktycznie, nieco zagalopowałem się we wnioskach.

jeżeli podzielimy czas pracy podzielimy na odcinki 3h to, ajk poprawił mnie kolega DRIVER1965 istotnie pauzy muszą być 45min.
jedynym wyjątkiem jest jazda 3h - pauza 15min - jazda 1,h - 0,5h pauza.

Autor:  tir5 [ 10 kwie 2006, 12:09 ]
Tytuł: 

czyli to stwierdzenie
Cytuj:
na każde 5 godzin i 15 minut zapisu na tarczce tachografu
musi być zawsze minimum 45 przerwy.
jest jak najbardziej na miejscu i tego powinniśmy się trzymać?

Autor:  Cyryl [ 10 kwie 2006, 12:16 ]
Tytuł: 

tak jest jak napisał DRIVER1965

Autor:  Pazdz [ 10 kwie 2006, 20:19 ]
Tytuł: 

Myslę, ze temat ciekawy i należy mu się godziwsze miejsce niż klikownia.

Autor:  DRIVER1965 [ 10 kwie 2006, 20:41 ]
Tytuł: 

Przy okazji chciał bym wyjaśnić pewną sprawę,wielokrotnie pytałem BAG jak to jest z tarczkami weekendowymi bo Angole robili mi z tego tytułu problemy.Tarczka tachografu jest osobistą kartą kierowcy,jeżeli kierowca ma wolne poza autem,to tachograf jest pusty.Słyszałem od wielu kierowców że jak auto stoi na bazie to co dobę portier wymienia im tarczki żeby mieć wyrysowaną pauze.Dla mnie to wielkie nieporozumienie,bo jeżeli mam wolne i nie ma mnie w pracy to jakim cudem wymieniałem tarczki.

Autor:  wilduck [ 10 kwie 2006, 23:49 ]
Tytuł: 

No tak.To jeśli zaczynamy o 7 przeciagamy czas pracy do 16-tu godzin w których to wykorzystujemy 9 h jazdy to ile trwa potem pauza ?

Autor:  tir5 [ 10 kwie 2006, 23:54 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czas jazdy w dwóch tygodniach 90 godzin (jeżeli w pierwszym tygodniu będzie
kierowca prowadził pojazd maksymalnie czyli 2x10 godz, + 4x9 godz. co daje
56 godzin to w następnym do 90 czyli 34 godz.
Czy to założenie jest również skrupulatnie sprawdzane przez inspektorów ITD lub BAG? 34 h jazdy na tydzien wydaje sie jakoś mało choć na pewno z perspektywy kierowcy wygląda to inaczej.

Cieszę się, ze temat zasłużył na godniejsze miejsce na Forum. Pozdrawiam

Autor:  Sp&der [ 18 kwie 2006, 11:58 ]
Tytuł: 

Nie ma tam nic nieprawdziwego. Czysta prawda. A tacho to kierowcy mają na nie sposoby. Raz mi się zepsuł wskaźnik prędkości i rysował na tacho że wcale się nie poruszam :D :D

Autor:  johnny79 [ 20 kwie 2006, 15:33 ]
Tytuł: 

moze to glupie pytanie ale prosze odpowiedzcie mi: jesli startuje ciezarowka o 7.00 rano,wkladam tarczke do tachografu,i jade 9 godz z przerwa 45 minutowa wlacznie,pozniej odpoczywam np 12 godz .minelo wiec 9+12 godz=21godz. czyli jest 4.00 rano i chce jechac dalej.i w tej chwili musze wlozyc nowa tarczke do tachografa ? czy jechac na dotychczasowej do godz 7.00 rano aby minelo 24 godziny i nastepnie wlozyc kolejna tarczke?wybaczcie ale mlodzi jak ja,czasem nie kumaja,a nie moge tego znalezc tutaj na forum

Autor:  Cyryl [ 20 kwie 2006, 17:57 ]
Tytuł: 

niepisana zasada jest taka: pauza może zajść na pracę, odwrotnie nie.

nikt nie każe Ci budzić się w nocy aby zmienić tarczkę, a jak 2 godziny wcześniej przed 24h zmienisz tarczkę, aby kreski się nie pokryły, to nikt Ci głowy za to nie urwie.

Autor:  HitmaN [ 10 maja 2006, 12:41 ]
Tytuł: 

Dzisiaj trafiłem na tekst o czasie pracy kierowców w którym nie zrozumiałem dwóch rzeczy.

Otóż:

Pierwsza sprawa odnosi się do tego fragmentu
Cytuj:
Czas pracy kierowców - zgodnie z obowiązującą od 1 maja 2004 r. ustawą o czasie pracy kierowców - jest pojęciem szerszym niż samo prowadzenie pojazdu. Odnosi się za to wyłącznie do szoferów zatrudnionych na umowę o pracę.
Czyli jak to jest np. z działalnością gospodarczą ? Skoro z tego wynika że pojęcie czasu pracy tyczy się tylko kierowców na Umowie o pracę.


Druga sprawa wygląda tak:
Cytuj:
Kierowcy małych pojazdów, a jednocześnie pracownicy mogą - zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców - pracować nawet do 12 godzin na dobę (w równoważnym czasie pracy). Teoretycznie można więc sobie wyobrazić dzień pracy, w którym przez cały czas, z wyjątkiem 15-minutowej przerwy, będą prowadzić.
Czyli jak to jest z tymi "Małymi autami" (nie bardzie wiem o jakie pojazdy się kryją pod tym pojęciem do 7,5 T albo do 12 T ?) bo w tym tekście kilka razy pojawiało sie pojęcie "mały" i "Duży".

Tu jest link do tego tekstu: http://www.nzzk.nw.pl/kraj/news62.htm

Autor:  Coolio [ 10 maja 2006, 22:35 ]
Tytuł: 

A ja odesle wszystkich do http://www.grupaimage.com.pl jest to firma, ktora wydaje ksiazke pod tytulem "AETR" w cenie ok 30zł i kilka innych cennych ksiazek :) Goraca polecam ksiazke tego wydawnictwa bo z mojej ksiazki wielu kierowcow doskonalilo swoja wiedze i rozwiewala sporo watpliwosci i klotni :)))

Autor:  Jarott [ 10 maja 2006, 22:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A ja odesle wszystkich do http://www.grupaimage.com.pl jest to firma, ktora wydaje ksiazke pod tytulem "AETR" w cenie ok 30zł
Zgadza się, książka jest bardzo przystępnie napisana i można się dowiedzieć jak to jest z tym czasem pracy kierowców naprawdę - polecam kolegom truckerom :wink: :!:

Autor:  tir5 [ 10 maja 2006, 23:45 ]
Tytuł: 

a ja mam takie pytanie. W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Cytuj:
Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek
Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu??

Strona 2 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/