wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Wymiana zbiorników http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30595 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | JoHn [ 18 kwie 2011, 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
W naszym przypadku wyglądało to tak, ze za 300 l dostaliśmy 250 EUR nagrody na Olszynie. Zoll nie ma dostępu do programu serwisowego. Był na tyle bystry, ze sam zadzwonił do serwisu Volvo i od ręki powiedzieli mu jakie były fabryczne kotły. |
Autor: | godfather [ 18 kwie 2011, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Panowie ja wiem że są problemy z helmutami. Niejednokrotnie o tym słyszałem. Moje pytanie jest teraz następujące. Zostawiam ten duży zbiornik taki jaki jest i dokupuję oryginalny nowy na zamianę tego małego. Czy jest jakiś sposób żeby można go było wymienić, żeby to było legalne i nikt się nie mógł do tego doczepić? Np. Zakup i montaż w serwisie Volvo z wpisem w historie serwisową. Albo zakup samego zbiornika gdzie indziej a sam montaż w volvie z wpisem w historię? Albo coś podobnego. czy po prostu nie ma możliwości wymiany? Dziękuję za pomoc. |
Autor: | svavec [ 18 kwie 2011, 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
( tak troche dolacze ...moze nie na oryginalny temat. Nie rozumiem panowiem o czym dyskutujecie ,o zakazie montowania zbiornikow ? Czy jest taki przepis ktory mowilby o okreslonej wielkosci i ilosci zbiornikow ,ktore moga byc zamontowane w pojezdzie ? Celnicy moga zatrzymac pojazd ,jezeli zbiornik nie posiada atestu / nie jest do tego przystosowany , ale chyba nie moze sie przyczepic ,jezeli instalacja jest prawidlowo wykonana i zbiornik odpowiedni .Szkopul polega na tym ,ze prawo pozwala przewozic przez granice max do okreslonej ilosci paliwa ...to raz , a dwa ,ze drugi zbiornik wzbudza podejrzenia ,ze jest uzywany jako "narzedzie przemytnicze" stad te przeswietlenia . WYprostujcie mnie jezeli sie myle ... .... nie ma okreslonej ilosci jak i pojemnosci zbiornikow przez zadne prawo , jest tylko wymog stosowania zbiornikow atestowanych . ) |
Autor: | MAN [ 18 kwie 2011, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Każdy zbiornik paliwa musi być atestowany, czy założysz np do volva zbiornik od Scanii nikogo to nie interesuje ma mieć atest. Niema żadnego zakazu montowania dodatkowych zbiorników. Problem ze helmuty to dziwny naród i cała unia europejska też. Niby niema granic ale dalej są limity na przewóz przez granice wyrobów tytoniowych i alkoholu to samo dotyczy się paliwa co prawda nie jest określona liczba paliwa a le jest mowa że ma znajdować się w :fabrycznym zbiorniku paliwa". I ten zapis helmuty wykorzystają aby zmusić ludzi do kupna paliwa na terenie Niemiec jak braknie ci paliwa w fabrycznym baku. Równie dobrze mogą ci powiedzieć że te paliwo wieziesz na handel i sprzedasz je w Niemczech bez ichniejszej akcyzy a na tym straci skarb państwa Ja miałem zamontowany drugi zbiornik z względu na trasy do Rosji i stamtąd przywozi się paliwo po 2-2,5 złoty za litr |
Autor: | Kierownik [ 18 kwie 2011, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Uważam dokładnie tak jak svavec. Od jakiegoś czasu jeżdżę wkoło komina, więc z zollami nie mam zbytnio do czynienia. Ale to poprostu się kupy nie trzyma, że nie mogę sobie dołożyć albo zmienić zbiornika na inny. Jest na to jakiś paragraf? To wykroczenie, czy już przestępstwo? A można na mniejszy sobie zmienić? A wogule na inny takiej samej pojemności można sobie zmienić? Mandacik jest z litra liczony? Czy z metra bierzącego zbiornika? A jeśli z litra to z pojemności dopuszczalnej zbiornika (PDZ) czy z rzeczywistej (PRZ)? A jeśli z rzeczywistej, to jak taki zoll liczy ile jest juchy? Kijem? Może ktoś z tych którzy juz popłacili zapoda za co tak właściwie zapłacił. Ale nic to, może nie jestem w temacie. Tak żeby jasne było, i tak mnie nie przekonaliście , i nie zanosi się na to. |
Autor: | Rossi [ 18 kwie 2011, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Tyle co znalazłem w sieci, nie wiem czy jest to wiarygodne. Cytuj: Dodatkowy lub większy zbiornik paliwa
Dyrektywa Rady Unii Europejskiej 2003/96/WE z 27.10.2003r. Art. 24 pkt 1, 2 - można używać standardowych zbiorników trwale zamontowanych przez wytwórcę pojazdu. Więc jeżeli zamontuje się oryginalny zbiornik w serwisie autoryzowanym, to nie ma podstaw, żeby nałożyć karę. Fragment przywołanego art.24 dyrektywy 2003/96: "(...)„zbiorniki standardowe” oznaczają: - zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju jak dany pojazd i, których trwałe zamontowanie umożliwia bezpośrednie wykorzystanie paliwa, zarówno w celu napędu jak i, w odpowiednim przypadku, funkcjonowania systemów chłodniczych lub innych systemów, podczas transportu. (...)" Warto podkreślić dwie kwestie: 1"we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju jak dany pojazd" co w praktyce oznacza, że dany rodzaj zbiornika (zbiorników) musi być przewidziany w jakimś wariancie typu homologowanego pojazdu. Jeśli np. Sprinter w danym typie homologowanym ma wariant ze zbiornikiem 150l to jest OK, ale jeśli żaden ze Sprinterów danego typu nie był homologowany i produkowany w konfiguracji ze zbiornikiem 150l - to paliwo wwożone w takim zbiorniku nie jest zwolnione z opodatkowania. 2"zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę" Czy ASO jest wytwórcą? Być może są jakieś wyjątki, ale w większości sieci dealerskich i serwisowych ASO są podmiotami niezależnymi od wytwórców. Więc fakt zamontowania zbiornika w ASO może nie być wystarczającym argumentem. Tu oczywiście mogą się pojawić niuanse prawne, związane z upoważnieniami reprezentowania wytwórcy przez ASO określone w umowach autoryzacyjnych, ale nie jestem przekonany, czy francuski celnik będzie wnikał w treść umowy pomiędzy Mercedesem, a jakimś polskim serwisem (ASO). Szczególnie że takiej bezpośredniej umowy też zapewne nie ma - po drodze jest zwykle jeszcze generalny importer na PL. Francuski celnik doliczy akcyzę i VAT (oraz mandat dla kierowcy), a po zapłaceniu będzie ewentualnie można sie odwołać, udowadniając francuskiemu urzędowi celnemu, że ten zbiornik spełniał w/w warunki. W praktyce kontroli na drodze celnicy (poza ewidentnymi samoróbkami) mogą jedynie skontaktować się z siecią ASO danej marki w swoim kraju i po numerze VIN ustalić konfigurację fabryczną tego auta. Jeśli wymieniono zbiornik w ASO i serwis ma możliwość (i ochotę) poprawić kompletację auta w fabrycznej bazie danych - to celnik nie stwierdzi przeróbki. Podobnie jak nie będzie w stanie odróżnić zbiornika oryginalnego, od takiego samego nowego wstawionego po wypadku i zniszczeniu starego zbiornika. Ale to nie musi przesądzać o prawie ASO to wstawienia większego zbiornika (nawet zgodnego z typem homologowanym). A konsekwencją za nielegalny zbiornik jest przede wszystkim domiar podatkowy, czyli konieczność zapłaty akcyzy i VAT od paliwa w tym zbiorniku, o ile nie dowiedzie się, że paliwo to zostało w całości zatankowane w państwie kontroli. Za samo posiadanie zbiornika kary nie ma (chyba że jakaś fuszerka na drutach, zagrażająca bezpieczeństwu). Do tego może dojść sankcja karna - skarbowa za niedopełnienie obowiązku podatkowego. |
Autor: | MAN [ 18 kwie 2011, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Mierzy miarką zbiornik i wylicza ile paliwa jest w zbiorniku jak się z tym nie zgadzasz to zawsze mogą cie odstawić i zlać paliwo żeby dokładnie wyliczyć. Płacisz od litra ponad normę |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 18 kwie 2011, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Kolega Rossi chyba wystarczająco wytłumaczył, (Może nie on osobiście ale przynajmniej zacytował) |
Autor: | Kierownik [ 18 kwie 2011, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Cytuj: Tyle co znalazłem w sieci, nie wiem czy jest to wiarygodne.
Cytuj: Dodatkowy lub większy zbiornik paliwa Dyrektywa Rady Unii Europejskiej 2003/96/WE z 27.10.2003r. Art. 24 pkt 1, 2 - można używać standardowych zbiorników trwale zamontowanych przez wytwórcę pojazdu. Więc jeżeli zamontuje się oryginalny zbiornik w serwisie autoryzowanym, to nie ma podstaw, żeby nałożyć karę. Fragment przywołanego art.24 dyrektywy 2003/96: "(...)„zbiorniki standardowe” oznaczają: - zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju jak dany pojazd i, których trwałe zamontowanie umożliwia bezpośrednie wykorzystanie paliwa, zarówno w celu napędu jak i, w odpowiednim przypadku, funkcjonowania systemów chłodniczych lub innych systemów, podczas transportu. (...)" Warto podkreślić dwie kwestie: 1"we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju jak dany pojazd" co w praktyce oznacza, że dany rodzaj zbiornika (zbiorników) musi być przewidziany w jakimś wariancie typu homologowanego pojazdu. Jeśli np. Sprinter w danym typie homologowanym ma wariant ze zbiornikiem 150l to jest OK, ale jeśli żaden ze Sprinterów danego typu nie był homologowany i produkowany w konfiguracji ze zbiornikiem 150l - to paliwo wwożone w takim zbiorniku nie jest zwolnione z opodatkowania. 2"zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę" Czy ASO jest wytwórcą? Być może są jakieś wyjątki, ale w większości sieci dealerskich i serwisowych ASO są podmiotami niezależnymi od wytwórców. Więc fakt zamontowania zbiornika w ASO może nie być wystarczającym argumentem. Tu oczywiście mogą się pojawić niuanse prawne, związane z upoważnieniami reprezentowania wytwórcy przez ASO określone w umowach autoryzacyjnych, ale nie jestem przekonany, czy francuski celnik będzie wnikał w treść umowy pomiędzy Mercedesem, a jakimś polskim serwisem (ASO). Szczególnie że takiej bezpośredniej umowy też zapewne nie ma - po drodze jest zwykle jeszcze generalny importer na PL. Francuski celnik doliczy akcyzę i VAT (oraz mandat dla kierowcy), a po zapłaceniu będzie ewentualnie można sie odwołać, udowadniając francuskiemu urzędowi celnemu, że ten zbiornik spełniał w/w warunki. W praktyce kontroli na drodze celnicy (poza ewidentnymi samoróbkami) mogą jedynie skontaktować się z siecią ASO danej marki w swoim kraju i po numerze VIN ustalić konfigurację fabryczną tego auta. Jeśli wymieniono zbiornik w ASO i serwis ma możliwość (i ochotę) poprawić kompletację auta w fabrycznej bazie danych - to celnik nie stwierdzi przeróbki. Podobnie jak nie będzie w stanie odróżnić zbiornika oryginalnego, od takiego samego nowego wstawionego po wypadku i zniszczeniu starego zbiornika. Ale to nie musi przesądzać o prawie ASO to wstawienia większego zbiornika (nawet zgodnego z typem homologowanym). A konsekwencją za nielegalny zbiornik jest przede wszystkim domiar podatkowy, czyli konieczność zapłaty akcyzy i VAT od paliwa w tym zbiorniku, o ile nie dowiedzie się, że paliwo to zostało w całości zatankowane w państwie kontroli. Za samo posiadanie zbiornika kary nie ma (chyba że jakaś fuszerka na drutach, zagrażająca bezpieczeństwu). Do tego może dojść sankcja karna - skarbowa za niedopełnienie obowiązku podatkowego. No to czyli, że można czy nie można? Bo ja kminię coś jakby można było dokładać zbiornik w świetle prawa (oczywiście oryginal itp). Ale taki zoll może dowalić pokutę, tyle że ma się później prawo odwołać i odwołanie pewnie będzie uzasadnione. Tak? |
Autor: | svavec [ 19 kwie 2011, 1:33 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Dobry temat do przedstawienia inspektorom drogowym w programie "Na osi" . Lecz powyzsze przepisy ,nie mowia nic o zakazie montowania dodatkowych zbiornikow ,tylko o podatku narzuconym na paliwo przewozone w zbiornikach ,ktore sa zamontowane dodatkowo i nie wystepuja w wariancie danego modelu pojazdu jako standardowe.( adnotacja nr 1 z przytoczonego powyzszego przepisu ) Czyli lopatologicznie .... mozna montowac zbiorniki do bolu ,byleby byly atestowane i z przegladem technicznym ,ale jak masz w nich paliwo, czyli wiecej niz przewiduje homologowany standard dla danego pojazdu,to zaplacisz podatek przekraczajac granice ....czyz nie ? ( paragrafy prawne sa zrozumiale tylko dla ludzi ,ktorzy je stworzyli , zbyt ciemny jestem ,zeby to jednoznacznie zinterpretowac ) |
Autor: | MAN [ 19 kwie 2011, 6:41 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Cytuj: Czyli lopatologicznie .... mozna montowac zbiorniki do bolu ,byleby byly atestowane i z przegladem technicznym ,ale jak masz w nich paliwo, czyli wiecej niz przewiduje homologowany standard dla danego pojazdu,to zaplacisz podatek przekraczajac granice ....czyz nie ?
Dobrze myślisz
|
Autor: | Kierownik [ 19 kwie 2011, 7:14 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zbiorników |
Ale przecież ja od samego początku twierdzę, że można dołożyć lub zmienić na większy oryginalny zbiornik, czyli taki z którym dany model auta jest sprzedawany. Autor tematu ma jeszcze na tyle uproszczoną sytuację, że ma oryginalną instalację pod dwa zbiorniki i tylko wymienia je na większe oryginalne. Czyli wynikało by, że jednak można. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |