wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33943 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | GrzegorzPPP [ 08 sty 2012, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: Cytuj: Masz na myśli Rosja itp. Tak ja do tych krajów jeszcze nie dojrzałem bo mnie tam nie ciągnie. |
Autor: | Pazdz [ 08 sty 2012, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: Co do wyjazdów na wschód to według mnie trzeba do tego dojrzeć.
W jakim sensie trzeba dojrzeć? Owszem, kierunek specyficzny, inne drogi, mentalność ludzi i wymaga dostosowania się. Jednemu się podoba, innemu nie i nie widzę tu nic wspólnego z dojrzewaniem. Do wszystkiego można przywyknąć. Też mnie tam nie ciągnie, ale ze względu na to, że mam niemiecki zasięg w telefonie w domu i w ogóle mi się to nie kalkuluje w rachunku ekonomicznym. Pewnie gdybym mieszkał na wschodzie Polski, to bym obsługiwał tamte kierunki. Poza tym pusty śmiech mnie ogarnia jak słyszę informacje nt. wynagrodzenia jeżdżących w tamtych kierunkach. |
Autor: | kuxi [ 08 sty 2012, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Kolego Wilk - nie mam zamiaru się kłócić ale to raczej Ty wybierasz firmę , a raczej pracę. Jeżeli nie znajdujesz normalnej firmy to po prostu zmieniasz branżę. Nikt na siłę w pracy Cię nie zatrzyma. A co do stanu pojazdu to chyba na tyle jesteś świadom że jak widzisz że stan samochodu pozostawia wiele do życzenia to albo szukasz innej firmy albo wsiadasz na własną odpowiedzialność. a o konsekwencjach nie trzeba mówić w razie wpadki. Co do procentu ryzyka - nie każdy młody jest "matołem" że przez pierwsze pare miesięcy poznawania drajwerki zza kierownicy straci kilka lusterek a samochód 10x poobija. Pewnie że star drajwer jakieś tam sytuacje może ominąć ale na to nie ma reguły. |
Autor: | Cyryl [ 09 sty 2012, 6:24 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: ...To że ktoś jest starszy i mial " szczęście " nauki na Starach , Jelczach , Kamazach nie znaczy że jest lepszym kierowcą i ma większe doświadczenie...
tutaj akurat ma większe doświadczenie, chociażby w prowadzeniu tych archaicznych pojazdów.ale można zadać pytanie: "czy to doświadczenie w prowadzeniu takich pojazdów jest niezbędne dla bycia dobrym kierowcą?" otóż wydaje mi się, żeby być dobrym kierowcą nie trzeba wsiadać do wehikułu czasu, żeby pojeździć zabytkami. ale domyślam się o co chodziło koledze ZiPi, otóż jeżdżenie tymi autami uczyło samodzielności, brak komunikacji, zawodność sprzętu i niemożność korzystania z serwisów przyśpieszało uczenie się kierowców, ale to nie wszystko. dokonywała się dość drastyczna selekcja i osoby przypadkowe po prostu odchodziły z tego zawodu. oczywiście dzisiaj nie trzeba przechodzić przez takie katusze, sprzęt jest lepszy, mamy telefony komórkowe, GPS-y, CB-radia, korzystamy z serwisów i dlaczego nie jeżeli to ułatwia pracę. ale są też inne skutki, ano takie że w zawodzie mogą utrzymać się osoby nie mający do końca przekonania do zawodu, a wykonują go bo akurat nie mają innego zajęcia. i to przekłada się na obniżenie jakości pracy, brak solidarności zawodowej i godzenie się na warunki płacy i pracy jakie nie powinne być. natomiast co do zadanego pytania w tytule tematu. ja zawsze polecem stopniowanie trudności. dodatkowo pierwszą lub drugą pracę nie należy traktować docelowo, ale trzeba się zastnowić ile ja mogę się w niej nauczyć i dalej przeć do przodu. spróbować i krajówki i transportu międzynarodowego, aby móc wykonywać każde zajęcie czyli w przyszłości nie mieć ograniczeń, a potem wybrać sobie to co nam odpowiada. |
Autor: | JoHn [ 09 sty 2012, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: Cytuj: Co do wyjazdów na wschód to według mnie trzeba do tego dojrzeć.
W jakim sensie trzeba dojrzeć? Owszem, kierunek specyficzny, inne drogi, mentalność ludzi i wymaga dostosowania się. Jednemu się podoba, innemu nie i nie widzę tu nic wspólnego z dojrzewaniem. Do wszystkiego można przywyknąć. Też mnie tam nie ciągnie, ale ze względu na to, że mam niemiecki zasięg w telefonie w domu i w ogóle mi się to nie kalkuluje w rachunku ekonomicznym. Pewnie gdybym mieszkał na wschodzie Polski, to bym obsługiwał tamte kierunki. Poza tym pusty śmiech mnie ogarnia jak słyszę informacje nt. wynagrodzenia jeżdżących w tamtych kierunkach. Są firmy gdzie wypłata nie schodzi po niżej sześciu. Znam takich przynajmniej 5. Ale 4500 to taki standard. |
Autor: | Duck [ 09 sty 2012, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Dokładnie. W rejonie wschodniego mazowsza stawka za Moskwę wynosi mniej więcej 1100-1300. Liczmy 3 wyjazdy w miesiącu plus ewentualnie stówka za powrót z paliwem przez Litwę co daje 4200 bez podstawy. Jak ktoś do tego ma podstawę i daje radę robić Moskwę 4 razy (od razu mówię że jest to możliwe), 6000zł jest jak najbardziej realne. |
Autor: | Cyryl [ 10 sty 2012, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
panowie piszecie tu o kosmosie. firmy transportowe są jak zespoły piłkarskie: lepsze, średnie, gorsze i tragiczne. czyli od okręgówki do ekstraklasy. kolega który właśnie zrobił uprawnienia przypomina pilkarza, który kupił buty do grania. ale jeszcze trzeba potrafić grać, bo najlepsze nawet buty same nie grają i samo prawo jazdy nie pracuje. tutaj część kolegów tkwi w bajkowym przeświadczeniu: "żyli długo i szczęśliwie" a tak w życiu nie jest. człowiek idzie do góry i czasem cofa się. nie ma rzeczy niezmiennych. pierwsza praca nigdy nie będzie ostatnią, bardzo rzadko się zdarza, aby kierowca bez doświadczenia dostał się do dobrej firmy robiącej trudne (dla początkujących) trasy. więc opowiadanie o trasach na Moskwę i zarobkach powyżej 5000zł dla kolegi posiadającego uprawnienia bez żadnego doświadczenia jest całkowitą abstrakcją. |
Autor: | JoHn [ 10 sty 2012, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Bez przesady. Pół roku, do roku doświadczenia wystarczy by tak zarabiać. Chodzi o to, tylko czy kierowca jest trochę kumaty czy tak na prawdę uwiązany jest do nawigacji. |
Autor: | Cyryl [ 10 sty 2012, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: Bez przesady. Pół roku, do roku doświadczenia wystarczy by tak zarabiać. Chodzi o to, tylko czy kierowca jest trochę kumaty czy tak na prawdę uwiązany jest do nawigacji.
jednemu wystarczy pół roku, a innemu nie starczy 10 lat.nie mniej jednak raczej żaden przeciętny posiadacz uprawnień nie dostanie na dzień dobry ani takich tras, ani takich pieniędzy. |
Autor: | DEMON [ 10 sty 2012, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
zawsze stare ryby maja najlepiej płacone i najlepsze trasy(staż w firmie) my młodzi zazwyczaj dostajemy ochłapy:):) Stary dostanie taką trasę żeby w piątek już być w domu a ja np modlę się żeby w tą sobotę zjechać:P taka prawda. tak poza tematem oczywiście:) |
Autor: | GrzegorzPPP [ 12 sty 2012, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: jednemu wystarczy pół roku, a innemu nie starczy 10 lat.
Hmm Czuję się wyjątkowy nie mniej jednak raczej żaden przeciętny posiadacz uprawnień nie dostanie na dzień dobry ani takich tras, ani takich pieniędzy. Jednak z tymi 6 to lekka przesada. Owszem, można wyciągnąć 6, ba nawet 7-8 tylko trzeba jeździć z oczami na zapałkach i okradać szefa na wszystkim |
Autor: | Wilk 09 [ 21 sty 2012, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Dopisze w tym temacie kilka zdań kiedy opadały trochę emocje. Postaram się odnieść do kilku wypowiedzi Kolegów. Co do pojazdów starszych wiele napisał Kolega Cyryl ja od siebie napiszę tylko to że te pojazdy uczyły szacunku do sprzętu i tu nie chodziło mi o pojazdy z PRL -u, ale nawet te zachodnie kilku letnie. Ze względu na to że kierowca zależał od pojazdu i jego możliwości, a nie tak jak teraz jest gdzie dany kierowca przejeździ pól roku może rok i potrafi (duże doświadczenie) tylko narzekać powiedzmy na dwu trzy letni pojazd że wszystko w jego pojeździe jest złe i się psuje (rozmowy na parkingach, CB, ale też i na tym forum), ale nie zastanawia się gdzie leży błąd czy, aby nie w jego technice jazdy. Ja sam zaczynałem ( jak już pisałem w innym temacie) od Lublina też nie był to jak na te czasy wielki rarytas, ale ktoś mądry powiedział mi tak 'że jeśli nauczysz się jeździć na takim parchu to później będziesz jeździł każdym" choć mi się to nie podobało tak robiłem i co się okazało że to prawda. Co do dalszej części zdania Kolega ZiPi też miał rację bo najlepiej uczyć się w trudnych warunkach w zimie, zmiany opon, naprawy, na trudnych klientach bo to człowieka hartuje co w późniejszym czasie procentuje tym że nic nie potrafi ciebie na drodze zaskoczyć. Bo na początku warto iść tam gdzie się nie prześliźniesz, a się czegoś nauczysz. Wielu z was się to nie spodoba, ale takie mam zdanie. Pozdrawiam Wilk 09 . |
Autor: | slimmm_ns [ 21 sty 2012, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
NA POCZĄTKU PRZYPOMNĘ TEMAT: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego Mam kilka pytań odnośnie pracy w międzynarodówce: czy znajomość języka(ków) obcego(cych) jest niezbędna? , czy też można obejść się posługując się w skrajnych przypadkach ...słownikiem/translatorem? w jaki sposób radzicie sobie z barierą językową ? czy kontrole są rzeczywiście tak dera styczne jak czasem można usłyszeć ? może ktoś się pokusi wypisać 5-6-10 ... największych różnic ... czy też - i + pracy w międzynarodówce??? |
Autor: | GrzegorzPPP [ 21 sty 2012, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Cytuj: czy znajomość języka(ków) obcego(cych) jest niezbędna?
Wskazane byłoby znać chociaż angielski w którym z kimś zawsze się dogadasz. Jak nie z magazynierem to zawoła kogoś z kierowników który zna. Nawet zwykłe podstawy wystarczą. A podstaw nauczysz się szybko.Cytuj: czy kontrole są rzeczywiście tak dera styczne jak czasem można usłyszeć ?
Przez 7 miesięcy miałem jedną kontrolę Policji w Niemczech. Sprawdzili tylko CMRki i czy towar jest zabezpieczony. Nie był bo wiozłem plastikowe kubki do automatów i nic się nie przyczepili.
|
Autor: | ZiPi [ 21 sty 2012, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Plusy i minusy transportu krajowego i międzynarodowego |
Oczywiście, ze znajomośc języków obcych się przydaje ale mało kto zna je na tyle dobrze aby móc sie porozumieć z tubylcem, więc warto znać podstawowe zwroty, zeby w razie gdy nawali nawigacja zapytać o drogę. Ale w większości przypadków pozostaje dogadywać się na migi. W praktyce wygląda tak, ze na wyładunkach i załadunkach robisz wszędzie to samo, więc nie musisz znać języka zeby się z widlakowym dogadać, bo on zna swoją robotę a Ty swoją i dogadacie się bez słów. Przy okienku w biurze wystarczy trochę zyczliwego uśmiechu, dzień dobry i do widzenia, bo dostajesz specyfikację, CMR-kę podpisujesz ją i w drogę. Co do kontroli policyjnych powiem tak: Są na tyle drastyczne, na ile my sami drastycznie złamiemy przepisy. Np. we Francji za jazdę na magnesie mozna pójść za kratki. Gdyby w Polsce posadzić jednego z drugim dla przykładu, to by się patologię transportową wyplenilo jak stonkę po opryskach ! |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |