wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FM9 8x4
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34170
Strona 2 z 4

Autor:  Luka [ 26 sty 2012, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Cytuj:
W dowodzie jest wpisane 18,7t aczkolwiek samochód mase własną ma mniejszą niż w dowodzie o jakieś 0,5t więc legalnie wożę po 19,2t. Cięższe ładunki też uciągnie bez problemu lecz jest to niezgodne z prawem więc nie będę się rozpisywał ile to ton nie woziłem na nim:D
Wydaję mi się, że jeśli masz kwit na 19,2t, a dowodzie ładowność 18,7t, to jesteś przeładowany, nawet jeśli nie przekraczasz DMC. Na pewno legalnie?

Angielskie zabudowy są charakterystyczne i faktycznie lżejsze od niemieckich? Zastanawiam się jeszcze jak wypadają holenderskie, bo np. w 18t wywrotkach mają niskie burty (gdzieś ze 40-50cm), gdzie u nas standardem w takich zabudowach jest 60 cm.

Autor:  michalolech [ 27 sty 2012, 8:27 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Póki co klape trzeba otwierać ręcznie może, kiedyś przerobie to ale nie na pewno. A odnośnie przeładowań, to nikt nie może Cię ukarać za przeładowanie na podstawie Twojego kwitu, WZ, czy listu przewozowego, muszą Cię wziąć na swoją waga i jeżeli tam wyjdzie że, jesteś przeładowany to wtedy są kłopoty. Ale tak jak mówiłem auto jest lżejsze niż wartość w dowodzie więc mam jeszcze dodatkowe 0,5t.

Autor:  michalolech [ 01 lut 2012, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Zdjęcia z kosztownej i dosyć nietypowej awarii która, nastąpiła podczas cofania po grząskim terenie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Luka [ 01 lut 2012, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Krzyżak się rozleciał czy flansza?

Autor:  michalolech [ 01 lut 2012, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Z tyłu przy moście krzyżak się rozleciał, a z przodu przy skrzyni wyłamało ucho z rury i jak się odinstalował przedni wał ( bo są dwa łączone na podporze), to uderzył w obudowę przebitki (mala duza skrzynia) i ja uszkodzil.

Autor:  5eba [ 03 lut 2012, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Cytuj:
Dużo osób unika Anglików, twierdząc, że nie wiadomo jak solidnie ktoś zrobił przekładkę. Słyszałem przypadek, że kolumna kierownicza się blokowała. Moim zdaniem lepiej dołożyć parę tysięcy więcej i mieć pewne auto z niemiec, które nie było kombinowane etc.
Sadze ,ze nie o przekladke chodzi - ja zawsze kupowalem auta z niemiec - bo ... sa ladniejsze i kipry sa lepsze ( z podramowkami - mocniejsze) i co wazne - krotsze - angole maja dziwne rozstawy osi i juz nie wspomne o wynalzkach na mostach eaton'a. Jedyny plus to cena i masa wlasna, ale na ciezszych budowach ta masa wlasna by sie mogla zemscic. Anglikom NIE :) - to moje zdanie

Autor:  michalolech [ 04 lut 2012, 7:31 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Fakt są ładniejsze i kipry rzeczywiście mocniejsze, zgadzam się z Tobą. No i faktycznie jak widać na załączonym obrazku w ciężkim terenie anglik nie daje rady, no ale cóż nie można mieć wszystkiego:D

Autor:  VeRay [ 04 lut 2012, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

To jest zwolnica czy półoś?
Musiałeś mieć dość spory luz na przegubie krzyżakowym, że tak się stało.
Naprawa krzyżaka to koszt około 450-500 pln. Przerabialiśmy to ostatnio. Ale bez prasy to jest strasznie ciężko :roll:
ładne Volvo. A jak własności terenowe? Dobrze się spisuje? Możesz sobie podnieść tą drugą skrętną oś?

Autor:  5eba [ 04 lut 2012, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Cytuj:
To jest zwolnica czy półoś?
Musiałeś mieć dość spory luz na przegubie krzyżakowym, że tak się stało.
Naprawa krzyżaka to koszt około 450-500 pln. Przerabialiśmy to ostatnio. Ale bez prasy to jest strasznie ciężko :roll:
ładne Volvo. A jak własności terenowe? Dobrze się spisuje? Możesz sobie podnieść tą drugą skrętną oś?
O czym Ty piszesz , wywrotka 8x4 i podnoszone osie?? Jeszcze nigdy krzyzakow nie robilismy na prasie. Post wyzej Ci napisal jak w terenie ... I tez napisal ile balaganu zrobil "tylko" krzyzak...

Autor:  michalolech [ 04 lut 2012, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Półoś, nie miałem luzu na krzyżaku tylko cofałem w ciężkim terenie, szło ciężko, ciężej i nagle wielki huk i urwało. Za regenerację dwóch wałów, wymiana wszystkich krzyżaków, wyważenie itd (bo przednie ucho ze wspawanej końcówki też się urwało), zapłaciłem 3800 zł.

Autor:  VeRay [ 04 lut 2012, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Cytuj:
O czym Ty piszesz , wywrotka 8x4 i podnoszone osie?? Jeszcze nigdy krzyzakow nie robilismy na prasie. Post wyzej Ci napisal jak w terenie ... I tez napisal ile balaganu zrobil "tylko" krzyzak...
Nie mam do czynienia na co dzień z wywrotkami więc dlatego pytam. Nie mówię, że robiliśmy krzyżaka na prasie tylko, że ciężko go wybić bez prasy :]

michalolech robiłeś tą usługę w serwisie?

Autor:  michalolech [ 04 lut 2012, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Zawiozłem wał do Bielska, R-service zwie się firma.

Autor:  michalolech [ 09 lut 2012, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Mały uaktualnienie tematu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W sumie to nic się nie zmieniło, nawet stan licznika bo, auto stoi bezrobotne.

Autor:  andi130 [ 14 lut 2012, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Witam.
Koledzy mniejsza masa wlasna ANGOLI wiąże się również z brakiem zwolnic w tylnych mostach.
Stąd większy przebieg, gdyz auto jest raczej przeznaczone w nie za ciężki teren.
Stąd wały sie rwą itd

Pozdrawiam, autko ładne

Autor:  LKV Tomek [ 26 lut 2012, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Obrazek
Takie ode mnie :wink:

Autor:  michalolech [ 26 lut 2012, 18:41 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Dzięki za foto:D

Autor:  michalolech [ 28 lut 2012, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Mała aktualizacja w postaci dwóch zdjęć:

Obrazek
Przesypownia piasku w Zabrzu
Obrazek

Autor:  michalolech [ 17 maja 2012, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Kolejna aktualizacja.
Obrazek
Obrazek

Autor:  Luka [ 18 maja 2012, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

To nie jest przypadkiem w Katowicach przy budowie tego muzeum czy co to tam będzie?

Autor:  michalolech [ 18 maja 2012, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM9 8x4

Tak dokładnie tam. Muzeum tam będzie.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/