wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Nośność przedniego zawieszenia 8 ton
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34547
Strona 2 z 2

Autor:  Kierownik [ 18 lut 2012, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Nie będziecie jedyni. 10 lat temu wszyscy kupowali wywrotki po 35 - 40m3 na węgiel, bo kopalnie puszczały oporowo. Teraz te naczepy w połowie puste jeźdżą.
Ostatnio rzuciły mi sie w oczy auta do drewna, załadowane do 2/3 wysokości kłonic.

Chyba normalniejemy powoli, choć nie wszyscy.


8 ton na osi kierowanej nie uda się osiągnąć bez ruszania siodła w żaden sposób (bez przeciążania napędowej). Jeśli już by przesuwał siodło, to i tak będzie lipa. Resory nie są przystosowane do takiego ciężaru, wszystko siądzie na odbojnikach a z samochodu zrobi się wyścigówka.

Autor:  tszpak [ 18 lut 2012, 15:04 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

belki zawieszenia przedniego 8 ton i 8.2 tony sa w zasadzie stosowane na wywrotkach i innych pojazdach budowlanych w solowkach i w samochodach z zamontowanym HDS za kabina co najczesciej idzie w parze ze zwiekszonym cisinieniem powietrza przedniego obwodu hamulcowego na jednostke ladunku innymi felgami i oponami o innej nosnosci, najczesciej na resorach piorowych ze zwiekszonymi srubami i tulejami mocowan. Samo zamontowanie belki 8 ton to jakas samorobka nic nie wnoszaca przesumiecie siodla daje efekty tylko na krotkich odcinkach na stale powoduje wiele innych komplikacji, wieksze zuzycie przednich opon, przedwczesne wybicie koncowek drazkow szczegolnie przy manewrowaniu. Zdecydowanie poprawia sytuacje 3 os ale do tego trzeba miejsca no i wiele wiecej niz tylko przykrecenie oski

Autor:  sherves [ 18 lut 2012, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Cytuj:
jak ma problemy to niech przywiaże na sznurku parę krów i mogą biec za autem. Ciekawe czy wrazie kontroli, krowa byłaby ważona razem z zestawem czy osobno :lol:
Uśmiałem się do łez :lol: Zaraz mi się scena z Czterech Pancernych przypomina jak krowę holowali... Kiedyś było dozwolone, może powrócą do tego? :) :) :lol:

Autor:  kojakvolvo1976 [ 18 lut 2012, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Z tego co ja zrozumiałem to autor zorpatruje opcję zakupu nowego traktora. Można wtedy dowolnie skonfigurować ciągnik; długość ramy, nośność osi, rodzaj siodła itp. osiągając optymalne parametry.
Ja mam tylko wrażenie że problem dystrybucji wagi i tak bedzie na osiach na naczepie a nie na przekroczeniu nacisku na siodło powyżej 12 ton i konieczność zmian na koniu.

Autor:  tszpak [ 18 lut 2012, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

W Anglii Irlandii i Szkocji NIE SPOTKALEM JESZCZE CIAGNIKA 4X2 DO PRZEWOZU LIVESTOCK cos w tym musi byc ze wybieraja ciagniki 3 osiowe ( 6x2 ) przewaznie z oska podnoszona przed napedzana ( pusher ) i siodla ruchome a naczepy przewaznie stopniowane 3 osiowe na malych blizniakach, wloskie ze wzglegu na niska mase dobre wypozazenie i 5 letnia gwarancje ( niestety drogie )

ps nawet solowki do zywca sa 3 osiowe z ostatnia osia podnoszona dla mniejszego promienia skretu
Cytuj:
Cytuj:
jak ma problemy to niech przywiaże na sznurku parę krów i mogą biec za autem. Ciekawe czy wrazie kontroli, krowa byłaby ważona razem z zestawem czy osobno :lol:
Uśmiałem się do łez :lol: Zaraz mi się scena z Czterech Pancernych przypomina jak krowę holowali... Kiedyś było dozwolone, może powrócą do tego? :) :) :lol:
obawiam sie ze dlugosc zestawu bedzie przekroczona no i ta emisja gazow ....:D metan przeciez bardziej szkodliwy dla srodowiska krowa nie spelnia chyba nawet EURO "0" jako pojazd poruszajacy sie na drogach publicznych wyobraz sobie oplaty VIATOLL

Autor:  Kierownik [ 18 lut 2012, 18:41 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Ale w GB, dzięki tej 3 ośce DMC jest 44 tony. W PL 3 oś poza ciężarem nic nie wnosi do tematu, DMC i tak jest 40ton.

Autor:  marlik [ 18 lut 2012, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Kolego tszpak, Solówki też w Polsce przeważnie są 3 osiowe + przyczepa 2osie, sam taki zestaw użytkuję, również ma 3 oś podwieszana/skrętna. czasami trafiają się przyczepy 3 osiowe co moim zdaniem jest bez sensu, tak jak Ciągnik 3 osiowy. Tylko zwiększa RMC. Jedynym plusem jest podobno lepsze prowadzenie się w zakrętach. mówię podobno bo takowej nigdy nie ciągałem.
A co do włoskiego sprzętu to chyba nie ma lepszego w europie.
Ze zdjęć wnioskuję ze w krajach wymienionych przez Ciebie naczepy są wyższe jak u nas.

Autor:  zzx [ 18 lut 2012, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

a może założyciel tematu niech napisze jaki ma rozkład nacisków na poszczególne osie, bo zastanawiamy sie być może nad problemami nie związanymi w żaden sposób z ciagnikiem.
byc może jednyną metoda jak wcześniej ktos napisał jest "branie paru cielaków mniej".

Autor:  Martin [ 18 lut 2012, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Ja widzę, że my się tu chyba nie zrozumieliśmy. Wytłumaczę może dokładniej o co mi chodzi. Mianowicie jestem przed zakupem nowego ciągnika siodłowego Volvo. Nie chcę przestawiać żadnego siodła, kupować ciągnika 3 osiowego, zmieniać naczepy na lżejszą. To, że jeżdżę przeładowany to się na pewno nie zmieni. Chodziło mi tylko o to czy jak kupię ciągnik z zawieszeniem przednim 8 ton, będzie to lepsze w użytkowaniu, nic więcej.

Autor:  zzx [ 18 lut 2012, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Cytuj:
Ja widzę, że my się tu chyba nie zrozumieliśmy. Wytłumaczę może dokładniej o co mi chodzi. Mianowicie jestem przed zakupem nowego ciągnika siodłowego Volvo. Nie chcę przestawiać żadnego siodła, kupować ciągnika 3 osiowego, zmieniać naczepy na lżejszą. To, że jeżdżę przeładowany to się na pewno nie zmieni. Chodziło mi tylko o to czy jak kupię ciągnik z zawieszeniem przednim 8 ton, będzie to lepsze w użytkowaniu, nic więcej.
jeżeli nie przekraczasz nośności przedniego zawieszenia to jaki ma sens zakup pojazdu z większą nośnością?
dla samej satysfakcji posiadania?
w mojej ocenie nic to nie zmieni chociaż nalegał bym byś przejechał gdzieś przez wagę osiową(załadowany) i sprawdził jakie masz rzeczywiste naciski na każdą oś.

Autor:  Martin [ 18 lut 2012, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?

Autor:  Roszo13 [ 18 lut 2012, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Cytuj:
Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?
Zatrzymaj się kiedyś przy krokodylkach. Oni powinni mieć :lol:

Autor:  Martin [ 18 lut 2012, 23:55 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Cytuj:
Cytuj:
Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?
Zatrzymaj się kiedyś przy krokodylkach. Oni powinni mieć :lol:
Mało opłacalny interes :D

Autor:  dudek81 [ 19 lut 2012, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Tak logicznie, to wjedź na jakąkolwiek wagę tylko przednią osią :roll:


Ewentualnie jak chcesz znać naciski to kolejno wjeżdżaj każdą osią, zapisuj wagę, reszte sobie wyliczysz kalkulatorem lub na kartce.

Czy nadal za trudne? :roll:

Autor:  Kierownik [ 19 lut 2012, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Nośność przedniego zawieszenia 8 ton

Moje volvo podczas ważenia miało chyba 6700 na kierowanej, przy 9600 na ciągnącej (przy nie całych 40 tonach RMC). Jeśli masa całkowita będzie przekroczona o 4 tony, to na kierowaną dojdzie i tak max 300 - 400kg, to tylko tak sobie strzelam.

Wg mnie nie ma sensu dopłacać za mocniejszą ośkę.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/