Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2012, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Poduszki też mądre rozwiązanie, natomiast jak je pompujecie?
Pozwolę sobie odpowiedzieć za autora, podjeżdżasz na stację z kompresorem i pompujesz. :)


Post Wysłano: 02 cze 2012, 17:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2012, 23:07
Posty: 6
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: to tu, to tam ;)

Cytuj:
Cytuj:
Poduszki też mądre rozwiązanie, natomiast jak je pompujecie?
Pozwolę sobie odpowiedzieć za autora, podjeżdżasz na stację z kompresorem i pompujesz. :)
No i to się mija z celem :/ poduszki w tym aucie przydają sie w szczegolnosci gdy postawia sie pod rampe, a samochód jest załadowany, wtedy można go na tyle podnieść ze daje rade sciagac z niego towar na rampach dla cieżarówek :)

_________________
Każdemu życzę ile wyjazdów tyle powrotów!

VOLVO|FH13|480|GLOBETROTTER XL


Post Wysłano: 02 cze 2012, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Cytuj:
Cytuj:
Poduszki też mądre rozwiązanie, natomiast jak je pompujecie?
Pozwolę sobie odpowiedzieć za autora, podjeżdżasz na stację z kompresorem i pompujesz. :)
Serio czy jaja sobie robisz? :shock: to ja już wole resor...


Post Wysłano: 02 cze 2012, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Absolutnie serio piszę, nie wiem jak tu u Long'a, ale w większości Renówek są właśnie gołe końcówki bez kompresora. Część kierowców kupuje takie zwykłe pod zapalniczkę, a w wielkiej trójce(Citroen, Peugeot, Fiat) bardzo często są montowane od razu z kompresorkiem.


Post Wysłano: 02 cze 2012, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Bez sensu coś takiego jak potrzebujesz dobić powietrza to musisz jeździć za kompresorem... a jak Ci siądzie to kołem będziesz tarł o nadkola. Dobry pomysł z tym kompresorem pod zapalniczką.


Post Wysłano: 02 cze 2012, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2012, 15:09
Posty: 20
GG: 7639251
Samochód: Volvo FH13 440
Lokalizacja: Ceków/PKA

Cytuj:
Bez sensu coś takiego jak potrzebujesz dobić powietrza to musisz jeździć za kompresorem... a jak Ci siądzie to kołem będziesz tarł o nadkola. Dobry pomysł z tym kompresorem pod zapalniczką.
Tarł kołem na pewno nie będziesz bo oryginalny resor zostaje, przynajmniej tak jest w jak to kolega powiedział "wielkiej trójcy".

Widziałem kiedyś w Ducato od razu z kompresorem ale miał jeden manometr, podobno lipa bo jak auto się przechyli to powietrze ucieka do drugiej poduszki i się kicha robi, ostatnio w 5 egzemplarzach montowaliśmy z dwoma manometrami w miejsce oryginalnych odbojników gumowych, niestety bez kompresora.

Co do Mastera, to na początku jak zaczęły się pojawiać nie byłem zbyt przekonany co do ich wyglądu, a teraz nawet mi się podobają, szkoda tylko że zakładają kołpaki, a nie jak w przypadku Ducato srebrna felga i dekielek, bardziej mi się podoba takie rozwiązanie.

Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 02 cze 2012, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Dlatego zawsze mam koło 2,5-3,0 atm i nie spuszczam, ani nie pompuję.
Bo zwyczajnie nie mam czasu na jazdę od stacji do stacji, żeby dopompować.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 1:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 1:11
Posty: 3

Cytuj:
Cytuj:

Jutro albo na weekendzie montowany będzie dodatkowy zbiornik na paliwo.
\
Powiedz mi co sądzą ITD i inne BAGi na temat dodatkowego zbiornika?

Z tego co wiem to lepiej jest wjechać z jednym pustym i zatankować go w niemczech bo BAGi i policja niemiecka mogą uznać to za zbiornik do przewożenia paliwa na handel i ci je skonfiskować i nałożyć karę. Informacje takie nabyłem w trasie jak dopytywałem się jak wygląda sytuacja z takim zbiornikiem.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 1:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 1:11
Posty: 3

Cytuj:
Cytuj:
ogranicznik prędkości
Do 250km/h? :mrgreen: To jakiś eko pomysł szefa czy co?
Opcja wyposażenia (łączona z tempomatem) - ustawiasz sobie na komputerze dowolną prędkość, pedał gazu dalej deptasz, ale więcej niż ustaliłeś nie pojedziesz 8)

[/quote]


Pozwolę sobie zwrócić tu uwagę na pewien myk :) otóż jeździłem trochę tym cudem ale z grudnia 2011, ustaw kiedyś ograniczenie prędkości do np 50km/h, wciśnij pedał gazu i zobacz, że przy samym dole jest opór ale jak przyciśniesz mocniej to ogranicznik puszcza a master przyspiesza. Mnie to bardzo zdziwiło ale tak było przynajmniej w tym, którym śmigałem, był tak jakby koniec ale jeszcze trochę mocniej mogłeś wcisnąć gaz i czuć było że pedał faktycznie wchodzi głębiej.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 03 cze 2012, 1:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 1:11
Posty: 3

Cytuj:
Co do silnika to nie wiem jak w porównaniu do wersji 125 konnej, ale jak dla mnie to słabizna. Nie tyle mocy brakuje co momentu obrotowego, ale co się dziwić jak motor 2.3

Nie brakuje niczego :) Te silniki posiadają turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek dzięki czemu ,,dmuchają" od samego ,,dołu" i zachowują się znakomicie nawet z dużymi ładunkami. Wszystko zależy jak sobie takie autko poukładasz mając je od samego początku. Tak więc w porównaniu ze 125 ten ma większą moc, jest bardziej dynamiczny i jeżeli chodzi o negatywny aspekt - potrafi spalić o ok 1l/100km więcej gdyby porównywać spalania w trasie przy spokojnej jeździe :)

Za dwa tygodnie wsiadam na identycznego prosto spod igły :D Już się doczekać nie mogę :D


Post Wysłano: 06 cze 2012, 11:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Patryk nie bulwersuj się :) nie miałem na mysli Ci dopiec ani nic takiego,może i masz racje z tym dodatkowym wyposażeniem przy 20 autach wolałbym kupić 21 niż bajery,mam troszke inne rozumowanie ponieważ nie będę miał tylu aut więc przy np 5 szt wolałbym sobie dokupić dodatkowe rzeczy typu zestaw głośnomówiący doświetlanie zakrętów itp... Mój brat w Lamarze jest kierowca i monterem ale tylko i wyłacznie zajmuje się zamontowaniem kabiny lub owiewek od wnętrza są chłopaki na zakładzie w Smardzowie/k Oleśnicy oni na auta dostaja gotowe.A coś zrobili nie tak??
Ciekawi mnie jeszcze pewien temacik,jeśli możesz to napisz pw albo tutaj w jakim salonie zamawiacie autka i jaka jest cena samej ramy i zabudowy??
Dziś na obwodnicy wrocławia widziałem bordowego na bliźniakach z rurką na sypialce pewnie to od Was z firmy
Nie bulwersuję się, tylko jasno wyrażam swoje zdanie :]

Wykończenie wnętrza pozostawia trochę do życzenia, ale uporaliśmy się już i z tym.
Samochody odbieramy w Będzinie (TANDEM), cen dokładnych nie znam. Podpytam szefa przy okazji i dam znać. :wink:

Zgadza się, kolega wracał z Poznania.
Cytuj:
Cytuj:
Powiedz mi co sądzą ITD i inne BAGi na temat dodatkowego zbiornika? Bo coś mi się kojarzy że w poprzednim też mieliście?
Coś mi się obiło o uszy że BAG bardzo nie lubi jak autko ma jakiś dodatkowy kociołek i nie ważne gdzie jest schowany - i tak znajdą? Prawda to?
BAG nie lubi garażowych instalacji. Kotły mają być fabryczne, z homologacją producenta pojazdu, przynajmniej takie tłumaczenia inspektorów ja słyszałem.
A druga sprawa, że tata Longa już dłuższy czas do Niemiec nie jeździ z tego co wiem. Robią południe głównie. Zresztą, jest napisane wyżej.
Tak jak Wojtek napisał - nie jeździmy już na zachód, i właśnie jednym z powodów są wysokie kary za posiadanie takiego zbiornika i przede wszystkim paliwa w nim, które było lane w Polsce (pisał o tym hagsss).
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Poduszki też mądre rozwiązanie, natomiast jak je pompujecie?
Pozwolę sobie odpowiedzieć za autora, podjeżdżasz na stację z kompresorem i pompujesz. :)
Serio czy jaja sobie robisz? :shock: to ja już wole resor...
Cytuj:
Absolutnie serio piszę, nie wiem jak tu u Long'a, ale w większości Renówek są właśnie gołe końcówki bez kompresora. Część kierowców kupuje takie zwykłe pod zapalniczkę, a w wielkiej trójce(Citroen, Peugeot, Fiat) bardzo często są montowane od razu z kompresorkiem.
Obrazek

W niedzielę kupiliśmy taki kompresor (koszt 70 zł). Tata już kilka razy z niego korzystał i jest zadowolony. :)
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
ogranicznik prędkości
Do 250km/h? :mrgreen: To jakiś eko pomysł szefa czy co?
Cytuj:
Opcja wyposażenia (łączona z tempomatem) - ustawiasz sobie na komputerze dowolną prędkość, pedał gazu dalej deptasz, ale więcej niż ustaliłeś nie pojedziesz 8)
Pozwolę sobie zwrócić tu uwagę na pewien myk :) otóż jeździłem trochę tym cudem ale z grudnia 2011, ustaw kiedyś ograniczenie prędkości do np 50km/h, wciśnij pedał gazu i zobacz, że przy samym dole jest opór ale jak przyciśniesz mocniej to ogranicznik puszcza a master przyspiesza. Mnie to bardzo zdziwiło ale tak było przynajmniej w tym, którym śmigałem, był tak jakby koniec ale jeszcze trochę mocniej mogłeś wcisnąć gaz i czuć było że pedał faktycznie wchodzi głębiej.

Pozdrawiam
O tym oporze wiem, ale ogranicznika jeszcze w ten sposób nie testowałem :twisted:
Liczę na jakąś prezentację Twojego nowego wozu.

Pozdrowionka Panowie! :wink:


Post Wysłano: 10 cze 2012, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Odświeżam :)


Post Wysłano: 10 cze 2012, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Obrazek

Foto z piątkowego postoju na kawę i fajkę przed Budapesztem. :)
Kilka kilometrów dalej rozjechałem się z ojcem, a na powrocie znowu targaliśmy razem.

W sobotę odwiedzimy na chwilę serwis, bo samochód ma tendencję do ściągania na prawą stronę (poprzedni też tak miał) i przy dłuższej jeździe staje się to trochę uciążliwe.

Przebieg: 6500 km


Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 20:36 przez Long, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 10 cze 2012, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Bardzo fajnie zgrywają się te kolorki, śmiem twierdzić że te zestawienie jest najlepsze w firmie. Szerokiej.


Post Wysłano: 10 cze 2012, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Podziękował :wink:


Post Wysłano: 10 cze 2012, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Cześć chuopacy ;d
Wracając do tematu poduszek,każdym autem którym jeździłem miało właśnie takie poduszki zamontowane na oddzielnych obiegach z zegarem.Poduszki są dobre na ciężkie ładunki a nie na żadne rampy.Tu jest różnica między dużym a małym.Ja osobiście nigdy nie musiałem podnosić auta pod rampę.Różnica jest tylko taka,że rampa jest delikatnie w dół a nie w poziomie.W tych autach poduszka jest od tego aby auto nie siedziało a nie do podnoszenia pod rampy.Co do silnika,na pewno duża różnica.Mnie fiat bardzo zaskoczył.Długo czasu jeździłem 120 konnym teraz mam 3 tygodniowego 150 konnego właśnie z nową turbiną ze zmienna geometrią która jest zajebista czuć jak ciągnie i nie słabnie pod ładunkiem.Różnica 20 koni a naprawdę jest czym jechać (w końcu).Wczoraj wróciłem z Bułgarii z ładunkiem 1669kg grzybów i poprzednim bym jeszcze jechał.Co do trwałości tej turbiny nic niewiem. Pozdrawiam ;]

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 13 cze 2012, 8:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

ALE MOSZ TROKA :D

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 13 cze 2012, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

Master jak to Master, uroczy samochodzik.
Trochę szkoda że szef nie poszedł w tylni napęd, ostatnio miałem okazję zobaczyć taki sprzęt na pojedynczych kołach.
No i zazdroszczę szarej tapicerki, w końcu normalnie wygląda.


Post Wysłano: 19 wrz 2012, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Aktualizujemy.

Pod koniec czerwca wyjeżdżaliśmy na wakacje i tata był niestety zmuszony zostawić wóz na kilka dni pod opieką innego kierowcy. Pech chciał, że nie obyło się bez uszkodzeń - zarysowane i poobijane burty + przetarta pod za niskim wiaduktem plandeka. Szmatę szybko załataliśmy, ale z burtami nie dało się nic zrobić.
Poza tym auto ma się w jak najlepszym porządku i cały czas bezawaryjnie na siebie zarabia. :wink:

Przebieg: ok. 65 000 km
Obsługiwane kierunki: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Słowenia, Litwa, Łotwa, Estonia

Foto z niedzielnych porządków:

Obrazek

Obrazek

+ jedna fotka za mojej tygodniowej "kadencji" w sierpniu:

Obrazek

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Ładna maszyna, niestety coraz trudniej was rozpoznać, bo teraz tych pomarańczowych się narobiło całkiem dużo. :)
Jakie spalanie średnio macie no i przy jakich kilogramach?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: