wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41756 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | rafal1675 [ 25 lut 2014, 20:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Ponoć pod uwagę biorą rok produkcji samochodu a nie kategorie emisji spalin . Nie wiem czy jest to wina obsługi viatoll , plotka czy po prostu taki przepis |
Autor: | Luka [ 25 lut 2014, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezki ... misji-euro Kiero - jak masz miękki dowód to rejestrują na E0, bo jeśli się nie mylę to nie ma w nim roku produkcji i nie mają podstaw do zakwalifikowania samochodu do odpowiedniej(wyższej) kategorii. Też słyszałem, że dało się E3 zarejestrować jako E4 w niektórych przypadkach, ale obija mi się, że później było mokro jak się okazało, że to jest E3 a nie E4 - choć nie moge znaleźć niczego na potwierdzenie moich słów. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 26 lut 2014, 0:35 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Cytuj: Ja słyszałem, że takie Dixi z np. 2006 roku (eur 3), przy rejestracji w systemie Viatoll automatycznie otrzymuje stawkę euro 4, że niby twórcy systemu założyli że w 2006 roku wszystkie auta były co najmniej euro 4.
Kolega tak ma 440dxi jako e4, wszelakie xf'y 95 e3 z 2006r to już e4. Kiedy rok temu rejestrowałem volvo euro 5 z 2007 roku, i nie miałem certyfikatu euro, ani dowodu niemieckiego rejestracyjnego sympatyczna pani zarejstrowała je na euro0. Za klika dni kiedy podjechałem z niemieckim dowodem, odczytała sobie w którejś tam pozycji kod, który określał czy dane auto jest euro 4 czy 5, i dopiero wtedy w systemie zaczęło figurować jako euro 5. Nie wiem czy kiedykolwiek dało się coś w tej kwestii zamącić. Teraz na pewno już się nie da, w każdym razie nie w Kielcach. Ktoś tam wspomniał o pompowtryskach w manie |
Autor: | TwisterPL [ 05 kwie 2014, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Rok temu sam stałem przed taka decyzją. Wybrałem premium e5 z automatem i jestem zadowolony. Auto śmiga tylko po kraju. Spalanie z tygodnia mieści się w 30l. Teraz szukam kolejne auto i też to będzie premium z automatem. |
Autor: | filtryeuro5 [ 22 maja 2014, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Witam Jeżeli zdecydujesz się na pojazd Euro 4 lub nawet jakiś Euro 3 lub niżej to zawsze można w takim samochodzie zainstalować tkzw Filtr Cząstek stałych. Z takim filtrem dostajesz certyfikat na Euro 5 i można się zarejestrować w Via-Toll na euro 5 jak i wjechać do zielonych stref w całej Europie. Niejednokrotnie warto wtedy kupić tańszy pojazd z gorsza normą i doposażyć go w filtr. Ze względu na regulamin propouje w googlach sobei poszukać "atut filtryeuro5" pozdrawiam Piotr N |
Autor: | MechanikSochaczew [ 22 maja 2014, 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Cytuj: Witam
Jaka cena takiej usługi przykladowo w scani e3 i analogicznie e4.Jeżeli zdecydujesz się na pojazd Euro 4 lub nawet jakiś Euro 3 lub niżej to zawsze można w takim samochodzie zainstalować tkzw Filtr Cząstek stałych. Z takim filtrem dostajesz certyfikat na Euro 5 i można się zarejestrować w Via-Toll na euro 5 jak i wjechać do zielonych stref w całej Europie. Niejednokrotnie warto wtedy kupić tańszy pojazd z gorsza normą i doposażyć go w filtr. Ze względu na regulamin propouje w googlach sobei poszukać "atut filtryeuro5" pozdrawiam Piotr N Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2 |
Autor: | filtryeuro5 [ 22 maja 2014, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Cena filtra dpf to 4-5 tyś Euro w zależnośći od pojazdu. Wycena szczegółowa jest dostepna na stronie www (w googlach szukać "atut filtryeuro5" ). Dodatkowo należy uważać na tkzw urządzenia elektryczne występujące na rynku które są w cenie dużo niższej, ale z doświadczenia wiem że przewoźnik gdy zostanie z takim ustrojstwem zatrzymany np w Niemczech ma od razu mandat, bo są to urządzenia zakazene przez Dekra DE. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 22 maja 2014, 14:58 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Mała oszczednosc. Jedynym plusem jest tachograf analogowy. Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2 |
Autor: | filtryeuro5 [ 22 maja 2014, 15:13 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Każdy kalkuluje według własnego uznania. Są przypadki, że taka operacja (zakup E4 lub niżej + filtr) jest opłacalna. Zwłaszcza dla kogoś kto nie posiada środków na zakup nowej maszyny. |
Autor: | jabson [ 22 maja 2014, 15:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika i dylemat euro4 czy euro5 |
Jak mam do Premium wartego 55 tyś założyć filtr za 12tys to wolę te pieniądze dołożyć i za 70 kupić E5. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |